Helping Hand laureatem Prix Galien Polska
HH24 - spółka będąca twórcą Helping Hand - pierwszej w Polsce platformy oraz aplikacji mobilnej wellbeing i kompleksowego wsparcia psychologicznego dla pracowników firm i osób indywidualnych, 19 listopada br. zdobyła prestiżową nagrodę Prix Galien Polska w kategorii „Najlepszy Innowacyjny Start-Up”. Wyróżnienie jest przyznawane za przełomowe rozwiązania, które przyczyniają się do rozwoju medycyny i ochrony zdrowia oraz poprawiają jakość życia pacjentów na całym świecie.
Prix Galien jest jedynym globalnym konkursem innowacji w medycynie o ponad 50-letniej tradycji. Nagroda wyróżnia projekty i osoby zmieniające świat ochrony zdrowia. Wyróżnienie uznawane za odpowiednik Nagrody Nobla w dziedzinie badań biofarmaceutycznych i tworzenia nowoczesnych terapii jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie. Polska spółka HH24 została jego laureatem w kategorii „Najlepszy Innowacyjny Start-Up” - doceniającej startupy działające we wszystkich obszarach ochrony zdrowia, w tym telemedycyny i mHealth.
- To ogromna nobilitacja dla naszego zespołu i dowód na to, że technologie wspierające zdrowie psychiczne są dziś kluczowym elementem ochrony zdrowia. Jesteśmy dumni, że nasza platforma oraz aplikacja, które powstały z myślą o wsparciu zdrowia psychicznego, zostały docenione w tak prestiżowym konkursie. Nagroda Prix Galien to dla nas nie tylko powód do radości, ale też zobowiązanie, aby dalej rozwijać nasze usługi i pomagać jeszcze większej liczbie osób - mówi Aleksandra Tokarewicz, CEO HH24.
Kapituła konkursu, której przewodniczył prof. dr hab. n. med. Cezary Szczylik, doceniła Helping Hand za innowacyjność i praktyczność oraz unikalne podejście do współczesnych wyzwań zdrowia psychicznego takich jak depresja, stres czy wypalenie zawodowe.
Platforma oraz aplikacja Helping Hand, skierowane zarówno do pracowników firm, jak i użytkowników indywidualnych, oferują kompleksowe wsparcie w obszarze zdrowia psychicznego, łącząc nowoczesne technologie, psychoedukację, dostęp do ekspertów i sesji terapeutycznych, szkoleń oraz szeroki zakres narzędzi wellbeing. Rozwiązania Helping Hand cieszą się rosnącą popularnością - korzysta z nich już ponad 70 tysięcy użytkowników z kilkudziesięciu firm, w tym m.in. UNIQA, Rossmann czy Makro. Helping Hand planuje rozwój nowych funkcjonalności swojej platformy i aplikacji, w tym wprowadzenie Asystenta Terapeutycznego AI, opartego na nowoczesnych modelach językowych, który bazując na unikalnym i zamkniętym contencie Helping Hand zapewni wsparcie, wczesną diagnostykę, spersonalizowaną psychoedukację, weryfikację postępów, a także odpowie na pytania i zarekomenduje dalsze kroki.
- W Helping Hand wychodzimy z założenia, że dostęp do psychoedukacji i wsparcia zdrowia psychicznego powinien być łatwy, intuicyjny i skuteczny. Wierzymy, że nasz najmłodszy projekt – Asystent Terapeutyczny AI wprowadzony do codziennego życia poprawi znacząco kondycję psychiczną Polaków - dodaje Aleksandra Tokarewicz.
Twórcą Prix Galien jest francuz Roland Mehl, który ufundował nagrodę w 1970 r. Organizatorem konkursu w Polsce i CEE jest Fundacja na Rzecz Innowacji w Medycynie i Farmacji z siedzibą w Warszawie. Prix Galien odbywa się w 17 krajach, m.in. we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Włoszech, Turcji, Izraelu, Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie. Co dwa lata zdobywcy nagród z poszczególnych krajów biorą udział w konkursie International Prix Galien, wyróżniającym najważniejsze innowacje w skali globalnej. Nagroda dla Helping Hand jest dowodem na to, że polskie startupy mogą nie tylko rywalizować z globalnymi graczami, ale także wyznaczać kierunki w rozwoju ochrony zdrowia psychicznego.

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Sztuczna inteligencja z ludzką twarzą pomoże działom sprzedaży

Ukraiński startup zmienia rynek dostaw miejskich. Ekspansja Yard Delivery.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.