Ponad 124 miliony graczy w Europie. Średnio grają 8,9 godzin tygodniowo
Video Games Europe oraz European Games Developer Federation opublikowały raport „Key Facts”, który przedstawia wyniki badań graczy na pięciu największych rynkach europejskich oraz kluczowe dane dotyczące branży w skali całej Europy. Raport ukazuje dynamiczny rozwój sektora oraz jego znaczącą rolę w stymulowaniu innowacji i kreatywności na kontynencie.
Rozwój branży w Europie
Miniony rok był korzystny dla branży gier wideo. Przychody na poziomie 25,7 mld euro stanowią wzrost o 5% rok do roku. Zdecydowana większość wpływów, bo aż 85%, pochodzi z dystrybucji cyfrowej gier. W całej Europie w firmach tworzących gry zatrudnionych jest 115 000 osób, co oznacza wzrost zatrudnienia o 6,7% w porównaniu do poprzedniego roku. Polska, z 15 000 pracowników, jest jednym z największych rynków w Europie, ustępując jedynie Wielkiej Brytanii. Średnio w krajach europejskich kobiety stanowią 24,4% zatrudnionych w branży.
Kto gra w gry wideo w Europie?
Aż 53% mieszkańców Europy w wieku 6-64 lat gra w gry. Znaczna większość z nich, bo 75%, to osoby dorosłe. Średni wiek gracza w Europie wynosi 31 lat, a prawie 1 na 4 graczy (23%) jest w wieku 45-64 lat. Na gry poświęcają średnio niemal 9 godzin tygodniowo.
Blisko 55 milionów w Europie graczy stanowią kobiety. Przeciętna europejska graczka ma 32 lata i spędza przy grach około 6,7 godzin tygodniowo. Co może zaskakiwać, największy odsetek kobiet-graczy (42%) znajduje się w grupie wiekowej 35-64 lat.
Więcej danych i informacji w raporcie: https://bit.ly/videogameskeyfacts

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.