Premiera Deepcool CL500 - przewiewna i funkcjonalna obudowa do komputera
Deepcool CL500 to obudowa, która ma idealnie łączyć formę i funkcjonalność. Zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na optymalny przepływ powietrza i łatwość budowania PC, ma zdobyć serca entuzjastów również rozsądną ceną.
Deepcool CL500 to obudowa PC zaprojektowana z myślą o entuzjastach. Producent skupił się więc na funkcjonalności, przestronności i, przede wszystkim, optymalnym chłodzeniu. Konstrukcja midi tower została wyposażona niemal w całości w ażurowe panele przedni i górny, które mają umożliwić efektywną cyrkulację powietrza. Fani chłodzenia cieczą mają możliwość zamontowania trzech zestawów AiO, a maksymalna długość radiatora wynosi 360 mm.
Sam dostęp do wnętrza obudowy Deepcool CL500 również ma być maksymalnie prosty. Ścianki boczne, z których jedną wykonano z hartowanego szkła, mają magnetyczne mocowania. O mocowaniu ze śrubami nie ma więc mowy. Chcąc zainstalować dodatkowe wentylatory czy chłodzenie na górze obudowy, także nie ma potrzeby rozkręcania czegokolwiek. Wierzchni panel można “uwolnić” jednym przyciskiem i zyskać tym samym szybki dostęp do wnętrza komputera.
Obudowa Deepcool CL500 posiada wbudowany hub pozwalający na podłączenie czterech wentylatorów z regulacją obrotów metodą PWM. Dzięki temu sam proces doprowadzenia zasilania np. do śmigieł od chłodzeń AiO ma być prostszy, a utrzymanie okablowania w ładzie łatwiejsze. Posiadaczy opadających, ciężkich kart graficznych może ucieszyć wbudowany, regulowany stojak dla GPU, który wciąż nie jest rynkowym standardem.
Jak przystało na nowoczesną konstrukcję, obudowa Deepcool CL500 oferuje funkcjonalny panel I/O z dwoma portami USB 3.0, jednym USB-C w wersji 3.2 Gen 2 oraz gniazdem audio typu combo. Wewnątrz jest dość miejsca na maksymalnie cztery dyski (dwie zatoki 2,5” i dwie 3,5”), siedem kart rozszerzeń i sześć wentylatorów, z których jeden o średnicy 120 mm, jest w komplecie. Chłodzenie procesora może mieć maksymalnie 165 mm wysokości, a karta graficzna do 330 mm długości.
Wykonana ze stali, hartowanego szkła i tworzyw sztucznych obudowa Deepcool CL500 waży niemal 8,5 kg. Do sprzedaży trafi ona jeszcze w tym kwartale, a jej cena powinna oscylować w okolicach 350 zł.
Dane techniczne:
- model: CL500
- format: ATX midi tower
- wymiary (W x S x G): 519 x 226 x 473 mm
- materiał: stal, hartowane szkło, ABS
- waga: 8,4 kg
- obsługiwane formaty płyt głównych: ATX, m-ATX, m-ITX
- maks. wysokość chłodzenia CPU: 165 mm
- maks. długość karty graficznej: 330
- maks. długość zasilacza: 160 mm
- liczba slotów rozszerzeń PCI-E: 7
- liczba zatok 2,5”: 2
- liczba zatok 3,5”: 2
- miejsca na dodatkowe wentylatory:
- 3 x 120 mm lub 2 x 140 mm z przodu
- 2 x 120 mm na górze
- 1 x 120 mm z tyłu (zainstalowany)
- możliwość instalacji chłodzenia wodnego: tak
- do 360 mm z przodu
- do 240 mm na górze
- do 120 mm z tyłu
- wyprowadzone złącza:
- 2 x USB 3.0
- 1 x USB-C
- 1 x audio typu combo
- dodatkowe wyposażenie:
- stojak na ciężkie karty graficzne
- hub dla czterech wentylatorów PWM
- magnetyczne panele boczne
- demontowalny jednym przyciskiem panel górny

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.