PROJEKCYJNA PRZYSZŁOŚĆ: IMMERSYJNE CENTRA ROZRYWKI NA HORYZONCIE!
Mnóstwo sektorów gospodarki odnotowało ogromne straty w trakcie pandemii, jednakże branża rozrywkowa jako jedna z nielicznych może cieszyć się dobrymi wiadomościami i wynikami. Za ożywieniem tego segmentu stoi korzystna sytuacja demograficzna, rosnące zainteresowanie technologią AR i nowo powstającymi Rodzinnymi Centrami Rozrywki (w skrócie FEC), które przyciągają coraz więcej osób. Aktywności takie jak wspinaczka w zamkniętych pomieszczeniach i kręgle cieszą się ogromną popularnością, a miejsca typu sklepy tematyczne czy lokale gastronomiczne również nie mogą narzekać na brak zainteresowania. Z raportu wynika, że popyt na atrakcje w nowych centrach handlowych jest tak duży, że niektórzy deweloperzy nieruchomości komercyjnych w Azji uruchamiają własne markowe sieci FEC, aby uatrakcyjnić nowe centra handlowe.
Najnowsze trendy projekcyjne powiewem świeżości w FEC
Eksperci przypominają, że kluczem do utrzymania tendencji wzrostowej zysków firmy są przemyślane inwestycje. Miejsca takie jak FEC w dużo większym stopniu niż tematyczne parki rozrywki zależą od swojego najbliższego otoczenia, a bez wprowadzania nowych, ciekawych atrakcji, frekwencja oraz zainteresowanie tego typu parkiem rozrywki będzie spadać. W tym celu świetnie sprawdzą się symulatory sportowe, które zapewniają niespotykane dotąd korzyści, pod warunkiem, że wykorzystuje się w nich odpowiednie projektory, które gwarantują wysokiej jakości obraz i można je łatwo aktualizować.
Niestety, wielu franczyzobiorców wchodzi na rynek z przekonaniem, że w tej branży można szybko i łatwo zarobić, mówi Beth Chang, dyrektor wykonawcza AECOM, autorka niedawnego badania biznesu FEC w Chinach. Konsumenci bardzo rzadko są lojalni wobec marki, dlatego właściciele tego typu inwestycji nie przywiązują się do jednej lokalizacji na dłużej niż trzy lata, dodaje Chang.
W celu zwiększenia współczynnika ROI warto inwestować w atrakcje oparte na technologiach, które można łatwo aktualizować bez konieczności modernizacji i wymiany sprzętu. Jakie jeszcze trendy królują w tej dziedzinie? Dlaczego warto dodać do zespołu partnera technologicznego? Co pomoże zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na niezapomniane doświadczenia?
Symulatory sportu i gier
Bez ze względu na to czy marzą nam się proste i przyjemne rozgrywki, czy zacięta rywalizacja, symulatory sportowe są efektywnym sposobem na zapewnienie niepowtarzalnego i opłacalnego biznesu. Składające się z emiterów podczerwieni, kamer, projektorów i kabin do gry, systemy symulacyjne mogą elastycznie dopasować się do prawie każdego projektu przestrzennego, co czyni je idealnym rozwiązaniem w Rodzinnych Centrach Rozrywki.
Atrakcje oparte na mediach wykorzystują różne systemy operacyjne, które można łatwo aktualizować, eliminując konieczność zakupu nowego sprzętu. Co więcej, symulatory sportowe stają się coraz bardziej konkurencyjne poprzez udział w rozgrywkach online oraz obecność na wydarzeniach e-sportowych, co otwiera nowe źródła przychodów dla operatorów, którzy dostrzegają potencjał tych form rozrywki.
E-golf
Wirtualny golf przeżywa aktualnie renesans, a popularny w Internecie Big Swing Golf odnotował aż pięciokrotny wzrost zainteresowania w czasie pandemii. Realizm rozgrywki pozwala graczom zanurzyć się w wirtualnym świecie, poznać nowych ludzi, zdobyć popularność i spędzić czas w miłej atmosferze.
Gra wykorzystuje technologię śledzenia ruchu w czasie rzeczywistym. Poza symulacją gry w golfa, wprowadzenie funkcji monitorowania gestów o częstotliwości 240 Hz otwiera świat wielu możliwości dla interaktywnych gier AR, takich jak piłka nożna lub tenis. Technologia tego typu zapewnia płynne rzutowanie obrazów na szybko poruszające się obiekty, aby były one bardzo dobrze widoczne i realistyczne. Dzięki tej technologii obrazy mogą być płynnie rzucane na szybko poruszające się obiekty, co gwarantuje ich wyjątkową widoczność i realizm. Taka innowacja sprawia, że gra staje się niezwykle intuicyjna i łatwa w obsłudze, bez konieczności długiego czytania instrukcji, co pozwala graczom cieszyć się dobrą zabawą, towarzystwem innych oraz możliwością wzajemnego dzielenia się swoimi doświadczeniami.
Symulatory półkopułowe
Systemy półkopułowe są doskonałym sposobem na zwiększenie immersji (zwłaszcza w przypadku gier typu point-and-shoot) w celu zapewnienia niepowtarzalnych doświadczeń, gwarantując przy tym wysoką wydajność, ponieważ potrzebują tylko jednego projektora na kopułę. Należący do Panasonic Connect XR Lab eksperymentował również z kabinami otaczającymi gracza w doświadczeniu sensorycznym 360 stopni.
Projekcja na torach do kręgli i w Rodzinnych Centrach Rozrywki
Badania pokazują, że pokolenie millenialsów w Stanach Zjednoczonych uwielbia bowling, jest to najpopularniejszy sport halowy w tym kraju - aż 60 milionów ludzi chodzi na kręgle przynajmniej raz w roku. Młodsze pokolenie jest zdecydowanie mniej zainteresowane tego typu rozrywką, preferuje za to gry towarzyskie.
Aby połączyć oba te trendy i przyciągnąć zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie, ośrodki FEC zaczęły dodatkowo oferować tory do kręgli. Atmosfera, różnorodność atrakcji, gościnność i możliwość interesującego spędzania czasu są równie istotne jak sama gra. Dzięki projektom na ścianach, torach, podłogach i tablicach wyników, FEC ożywiają interaktywność gry, podkręcając emocje i tworząc niezapomniane doświadczenia.
Lodowiska, jazda na rolkach i wyścigi gokartów
Powierzchnie lodowisk mogą być przekształcone w płótna dla interaktywnych gier lub wciągających widowisk cyfrowych. Pekin w 2022 roku pokazał nam, co można osiągnąć w tej dziedzinie, a to wszystko dzięki projektorom 4K, które zapewniają fenomenalne kolory i świetną rozdzielczość. Mapowanie immersyjne doskonale sprawdza się również na torach gokartowych, krytych skateparkach, laserowych labiryntach oraz innych przestrzeniach, gdzie potrzebna jest duża projekcja immersyjna, która urozmaici doświadczenia graczy oraz zagwarantuje niezapomnianą atmosferę.
Wspinaczka halowa i sportowa w centrach FEC
W związku z tym, że wspinaczka sportowa oficjalnie zadebiutowała na igrzyskach olimpijskich w Tokio w 2020 roku, a na trasie wspinaczkowej w Aomi Sports Park pojawiły się projekcje immersyjne, sport ten stał się niezwykle popularny. Badania sugerują, że do 2025 roku aktywność ta będzie rosła w tempie 12% CAGR (wskaźnik rocznego tempa wzrostu złożonego), a kryte centra sportowe, sale gimnastyczne, pasaże handlowe i Rodzinne Centra Rozrywkowe powinny pospieszyć się z dodawaniem ścianek wspinaczkowych w celu przyciągnięcia do siebie jak największej liczby osób.
Wspinaczka w pomieszczeniach zamkniętych jest świetną okazją do wykorzystania AR, ponieważ powierzchnie ścian wspinaczkowych można szybko przekształcić w ekrany do gry hybrydowej z wykorzystaniem projektorów i czujników. Poza kreowaniem motywującej atmosfery rywalizacji, technologia może pomóc początkującym w rozwijaniu swoich umiejętności bez konieczności nadzoru instruktora. Gracze mogą być bezpiecznie prowadzeni do poszczególnych uchwytów na ścianie za pomocą odpowiednio zaprogramowanej projekcji, co zdecydowanie ułatwia naukę.
Projektory laserowe LCD o wysokiej jasności są idealne do tego typu projekcji. Zapewniają wysoką jasność z wbudowaną regulacją koloru i geometrii, która sprawdzi się przy projekcjach na nierównych i wzorzystych powierzchniach. Do takich celów warto wybrać produkt, który nie wymaga konserwacji źródła światła lub filtra, aby cieszyć się niskim kosztem TCO i wysoką trwałością.
Niezależnie od skali i motywu przewodniego Rodzinnego Centrum Rozrywki czy innej krytej przestrzeni, którą chcemy zaaranżować - od wesołych miasteczek i gigantycznych inwestycji, takich jak AREA15, do małych arkad - potrzeba elastycznych rozwiązań wizualnych i technologii projekcji immersyjnych, które zmienią każdą powierzchnię w niezwykły park rozrywki dla całej rodziny.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.