Rewolucja w zarządzaniu danymi: stawianie klientów na pierwszym miejscu w branży
W dobie cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy, a szczególnie tych działających w branży ubezpieczeniowej. Firmy ubezpieczeniowe operują ogromnymi ilościami danych, które muszą być precyzyjnie analizowane, przechowywane i zarządzane, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku oraz oczekiwaniom klientów. W odpowiedzi na te wyzwania jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce i na świecie zdecydowała się wdrożyć innowacyjne rozwiązanie do zarządzania danymi, które zrewolucjonizowało jej działalność i zapewniło przewagę konkurencyjną. Za implementację odpowiadał Britenet.
Uwolnienie potencjału sprzedaży dzięki wglądowi w dane
Partnerem Britenet jest firma ubezpieczeniowa będąca jedną z wiodących grup na rynku polskim i europejskim. Firma ta zapewnia swoim klientom kompleksową ochronę ubezpieczeniową na każdym etapie ich życia: od ubezpieczeń majątkowych, takich jak ubezpieczenie samochodu, mieszkania czy firmy, przez ubezpieczenia na życie, zarówno indywidualne, jak i grupowe, po fundusze emerytalne i inwestycyjne. Współpraca z firmą rozpoczęła się w 2019 roku i zaowocowała kilkoma udanymi projektami.
Zespół specjalistów Britenet wdrożył m.in. autorskie, klientocentryczne rozwiązanie, pozwalające na zarządzanie najważniejszymi danymi firmy w innowacyjny i w pełni bezpieczny sposób. Zaimplementowane narzędzie pomogło zwiększyć świadomość naszego partnera w kwestii dbania o przejrzystość i jakość danych oraz stworzyło warunki do poprawy wyników sprzedażowych w przyszłości.
Oswajanie chaosu: zarządzanie rozproszonymi danymi
Głównym celem projektu było rozwiązanie problemu rozproszonych danych klienckich, znajdujących się w różnych systemach oraz spółkach należących do firmy. Najważniejszym krokiem było przygotowanie widoku 360° klienta, który miał za zadanie skonsolidować dane oraz stworzyć spójną reprezentację klienta. Dzięki temu rozwiązaniu firma mogła uniknąć sytuacji, w której klienci posiadający ubezpieczenie otrzymują marketingowe wiadomości promocyjne dotyczące produktów, które już posiadają, co znacznie poprawia jakość komunikacji i satysfakcję klienta. Ponadto, pełny widok klientów umożliwia lepsze podejmowanie decyzji o korzyściach komercyjnych, takich jak oferowanie zniżek na produkty komplementarne, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Docelowo rozwiązanie to miało służyć za podstawę prowadzenia działań obsługowych, marketingowych, sprzedażowych oraz realizację regulacji prawnych, w tym RODO.
Tajna broń: autorskie narzędzie do zarządzania danymi
Pierwszym etapem projektu było wdrożenie autorskiego rozwiązania stworzonego przez Britenet. Pozwala ono na konsolidację wszystkich danych na temat klienta, w tym: danych osobowych, kontaktowych, adresowych, a także informacji o posiadanych produktach i wyrażonych zgodach. Narzędzie wykorzystuje moduł Data Quality, opracowany przez specjalistów Britenet, który umożliwia normalizację, czyszczenie oraz wzbogacanie danych klienckich, w tym danych kontaktowych i adresowych.
Wdrożenie autorskiego rozwiązania Britenet umożliwiło stworzenie szeregu atrakcyjnych rozwiązań na kolejnych etapach projektu, takich jak:
-
Aplikacja GO – aplikacja dla zespołów Call Center, Back Office i Inspektora Ochrony Danych, która umożliwia m.in. automatyczne wyszukiwanie i weryfikację klienta za pomocą numeru telefonu, z którego dzwoni, a także dostęp do jednego miejsca ułatwiającego wygodne zarządzanie zgodami i danymi. Aplikacja zapewnia także tzw. widok 360° klienta, czyli dostarcza informacje nie tylko o danych osobowych i zgodach, ale również o wszystkich produktach, wnioskach itp. Zwiększa również kontrolę nad danymi i ich ochronę w kontekście ustawy RODO.
-
Data Mart dla integracji z Salesforce – rozwiązanie pozwalające na dostarczenie danych do Salesforce stanowiącego podstawę do sprawnego funkcjonowania procesów obsługowych realizowanych przez agentów, a także do prowadzenia kampanii marketingowych.
-
Integracja z narzędziem Nice Actimize – rozwiązanie pozwalające na dostarczanie danych i generowanie plików z danymi klientów do skanowania w ramach procesów Anti-Money Laundering, umożliwiających firmie realizację wymagań prawnych.
-
Golden Record – stworzenie Data Martu zawierającego aktualne dane klienta w obrębie poszczególnych spółek i klas danych. Dodana została także orkiestracja danych klienta dla różnych scope, która obejmuje integrację ze wszystkimi systemami źródłowymi. Ponadto zostały też zaprojektowane i zaimplementowane usługi wykorzystywane w portalu klienta.
Britenet we wszystkich inicjatywach pełnił rolę konsultacyjną, dostarczał wiedzę ekspercką oraz kompletny zespół, który był i jest odpowiedzialny za analizę, implementację powyższych rozwiązań oraz ich integrację.
Jako Product Owner w projekcie, jestem odpowiedzialny za kontakt z klientem i realizację biznesowych wymagań w dynamicznie zmieniającym się środowisku. W projektach kładę największy nacisk na realizację wysokiej jakości rozwiązań w zadeklarowanym terminie. Do korzyści wynikających tej współpracy należy przede wszystkim możliwość ciągłego rozwoju rozwiązań bazujących na naszym autorskim systemie, który jest oparty o najnowsze trendy na rynku IT. Mając na uwadze wieloletnią współpracę, doświadczenie w pracy z systemami naszego partnera oraz wiedzę ekspercką, Britenet jest w stanie zarekomendować optymalne rozwiązania. Paweł Florek – Product Owner.
Jako Project Manager zwracam uwagę przede wszystkim na podejście partnerskie do każdej inicjatywy, jaką mam przyjemność realizować w ramach tej współpracy. Do zarządzania projektami wybrałam metodykę Agile – najbardziej dopasowaną do dynamiki naszego partnera. W związku z tym przedstawiciele firmy są na bieżąco w każdym etapie projektu i możemy wspólnie zawczasu reagować na pojawiające się w międzyczasie wyzwania. Niewątpliwą korzyścią dla firmy jest też to, że może powierzyć nam pełną koordynację prac projektowych i mieć pewność, że wszystko zostanie odpowiednio zaadresowane. Natalia Barcicka – Project Manager.
Znaczący wpływ – przewaga konkurencyjna
W erze cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się fundamentem sukcesu każdej firmy, zwłaszcza tych w sektorze ubezpieczeń. Dzięki wdrożonemu przez Britenet rozwiązaniu , udało się odpowiedzieć na potrzeby rynku i klienta, przez co możliwa stała się konsolidacja informacji na temat klienta, pochodzących z rozproszonych systemów źródłowych w ramach jednej jego reprezentacji. W ten sposób system stał się głównym źródłem wiedzy o danych klienckich w organizacji, ułatwiając i przyspieszając realizację zadań wszystkim działom firmy, co umożliwiło uzyskanie przewagi konkurencyjnej w zakresie wiedzy o kliencie.
O Britenet
Britenet to firma specjalizująca się w rozwoju oprogramowania, lider w branży technologicznej, oferujący innowacyjne rozwiązania dla klientów na całym świecie. Firma została założona w 2006 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija, zdobywając uznanie na rynkach lokalnych i międzynarodowych. Misją Britenet jest wdrażanie transformacji cyfrowej u swoich partnerów oraz dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które zmieniają sposób życia i pracy klientów. Britenet zdobył zaufanie ponad 200 międzynarodowych klientów z różnych branż, w tym polskich i zagranicznych firm reprezentujących takie sektory, jak finanse, bankowość, edukacja, energetyka i ubezpieczenia.
Motorola sypie prezentami. Kup smartfon i odbierz słuchawki lub voucher
Nowe partnerstwo DXC Technology i SAP dla szybszego wdrażania innowacji w Polsce
AI w służbie analityki danych: nowe rozwiązania dla firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.