Rewolucja w zarządzaniu danymi: stawianie klientów na pierwszym miejscu w branży
W dobie cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy, a szczególnie tych działających w branży ubezpieczeniowej. Firmy ubezpieczeniowe operują ogromnymi ilościami danych, które muszą być precyzyjnie analizowane, przechowywane i zarządzane, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku oraz oczekiwaniom klientów. W odpowiedzi na te wyzwania jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce i na świecie zdecydowała się wdrożyć innowacyjne rozwiązanie do zarządzania danymi, które zrewolucjonizowało jej działalność i zapewniło przewagę konkurencyjną. Za implementację odpowiadał Britenet.
Uwolnienie potencjału sprzedaży dzięki wglądowi w dane
Partnerem Britenet jest firma ubezpieczeniowa będąca jedną z wiodących grup na rynku polskim i europejskim. Firma ta zapewnia swoim klientom kompleksową ochronę ubezpieczeniową na każdym etapie ich życia: od ubezpieczeń majątkowych, takich jak ubezpieczenie samochodu, mieszkania czy firmy, przez ubezpieczenia na życie, zarówno indywidualne, jak i grupowe, po fundusze emerytalne i inwestycyjne. Współpraca z firmą rozpoczęła się w 2019 roku i zaowocowała kilkoma udanymi projektami.
Zespół specjalistów Britenet wdrożył m.in. autorskie, klientocentryczne rozwiązanie, pozwalające na zarządzanie najważniejszymi danymi firmy w innowacyjny i w pełni bezpieczny sposób. Zaimplementowane narzędzie pomogło zwiększyć świadomość naszego partnera w kwestii dbania o przejrzystość i jakość danych oraz stworzyło warunki do poprawy wyników sprzedażowych w przyszłości.
Oswajanie chaosu: zarządzanie rozproszonymi danymi
Głównym celem projektu było rozwiązanie problemu rozproszonych danych klienckich, znajdujących się w różnych systemach oraz spółkach należących do firmy. Najważniejszym krokiem było przygotowanie widoku 360° klienta, który miał za zadanie skonsolidować dane oraz stworzyć spójną reprezentację klienta. Dzięki temu rozwiązaniu firma mogła uniknąć sytuacji, w której klienci posiadający ubezpieczenie otrzymują marketingowe wiadomości promocyjne dotyczące produktów, które już posiadają, co znacznie poprawia jakość komunikacji i satysfakcję klienta. Ponadto, pełny widok klientów umożliwia lepsze podejmowanie decyzji o korzyściach komercyjnych, takich jak oferowanie zniżek na produkty komplementarne, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Docelowo rozwiązanie to miało służyć za podstawę prowadzenia działań obsługowych, marketingowych, sprzedażowych oraz realizację regulacji prawnych, w tym RODO.
Tajna broń: autorskie narzędzie do zarządzania danymi
Pierwszym etapem projektu było wdrożenie autorskiego rozwiązania stworzonego przez Britenet. Pozwala ono na konsolidację wszystkich danych na temat klienta, w tym: danych osobowych, kontaktowych, adresowych, a także informacji o posiadanych produktach i wyrażonych zgodach. Narzędzie wykorzystuje moduł Data Quality, opracowany przez specjalistów Britenet, który umożliwia normalizację, czyszczenie oraz wzbogacanie danych klienckich, w tym danych kontaktowych i adresowych.
Wdrożenie autorskiego rozwiązania Britenet umożliwiło stworzenie szeregu atrakcyjnych rozwiązań na kolejnych etapach projektu, takich jak:
-
Aplikacja GO – aplikacja dla zespołów Call Center, Back Office i Inspektora Ochrony Danych, która umożliwia m.in. automatyczne wyszukiwanie i weryfikację klienta za pomocą numeru telefonu, z którego dzwoni, a także dostęp do jednego miejsca ułatwiającego wygodne zarządzanie zgodami i danymi. Aplikacja zapewnia także tzw. widok 360° klienta, czyli dostarcza informacje nie tylko o danych osobowych i zgodach, ale również o wszystkich produktach, wnioskach itp. Zwiększa również kontrolę nad danymi i ich ochronę w kontekście ustawy RODO.
-
Data Mart dla integracji z Salesforce – rozwiązanie pozwalające na dostarczenie danych do Salesforce stanowiącego podstawę do sprawnego funkcjonowania procesów obsługowych realizowanych przez agentów, a także do prowadzenia kampanii marketingowych.
-
Integracja z narzędziem Nice Actimize – rozwiązanie pozwalające na dostarczanie danych i generowanie plików z danymi klientów do skanowania w ramach procesów Anti-Money Laundering, umożliwiających firmie realizację wymagań prawnych.
-
Golden Record – stworzenie Data Martu zawierającego aktualne dane klienta w obrębie poszczególnych spółek i klas danych. Dodana została także orkiestracja danych klienta dla różnych scope, która obejmuje integrację ze wszystkimi systemami źródłowymi. Ponadto zostały też zaprojektowane i zaimplementowane usługi wykorzystywane w portalu klienta.
Britenet we wszystkich inicjatywach pełnił rolę konsultacyjną, dostarczał wiedzę ekspercką oraz kompletny zespół, który był i jest odpowiedzialny za analizę, implementację powyższych rozwiązań oraz ich integrację.
Jako Product Owner w projekcie, jestem odpowiedzialny za kontakt z klientem i realizację biznesowych wymagań w dynamicznie zmieniającym się środowisku. W projektach kładę największy nacisk na realizację wysokiej jakości rozwiązań w zadeklarowanym terminie. Do korzyści wynikających tej współpracy należy przede wszystkim możliwość ciągłego rozwoju rozwiązań bazujących na naszym autorskim systemie, który jest oparty o najnowsze trendy na rynku IT. Mając na uwadze wieloletnią współpracę, doświadczenie w pracy z systemami naszego partnera oraz wiedzę ekspercką, Britenet jest w stanie zarekomendować optymalne rozwiązania. Paweł Florek – Product Owner.
Jako Project Manager zwracam uwagę przede wszystkim na podejście partnerskie do każdej inicjatywy, jaką mam przyjemność realizować w ramach tej współpracy. Do zarządzania projektami wybrałam metodykę Agile – najbardziej dopasowaną do dynamiki naszego partnera. W związku z tym przedstawiciele firmy są na bieżąco w każdym etapie projektu i możemy wspólnie zawczasu reagować na pojawiające się w międzyczasie wyzwania. Niewątpliwą korzyścią dla firmy jest też to, że może powierzyć nam pełną koordynację prac projektowych i mieć pewność, że wszystko zostanie odpowiednio zaadresowane. Natalia Barcicka – Project Manager.
Znaczący wpływ – przewaga konkurencyjna
W erze cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się fundamentem sukcesu każdej firmy, zwłaszcza tych w sektorze ubezpieczeń. Dzięki wdrożonemu przez Britenet rozwiązaniu , udało się odpowiedzieć na potrzeby rynku i klienta, przez co możliwa stała się konsolidacja informacji na temat klienta, pochodzących z rozproszonych systemów źródłowych w ramach jednej jego reprezentacji. W ten sposób system stał się głównym źródłem wiedzy o danych klienckich w organizacji, ułatwiając i przyspieszając realizację zadań wszystkim działom firmy, co umożliwiło uzyskanie przewagi konkurencyjnej w zakresie wiedzy o kliencie.
O Britenet
Britenet to firma specjalizująca się w rozwoju oprogramowania, lider w branży technologicznej, oferujący innowacyjne rozwiązania dla klientów na całym świecie. Firma została założona w 2006 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija, zdobywając uznanie na rynkach lokalnych i międzynarodowych. Misją Britenet jest wdrażanie transformacji cyfrowej u swoich partnerów oraz dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które zmieniają sposób życia i pracy klientów. Britenet zdobył zaufanie ponad 200 międzynarodowych klientów z różnych branż, w tym polskich i zagranicznych firm reprezentujących takie sektory, jak finanse, bankowość, edukacja, energetyka i ubezpieczenia.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.