Komunikaty PR

Rewolucja w zarządzaniu danymi: stawianie klientów na pierwszym miejscu w branży

2024-09-10  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania BTN ( 0.15 MB )

W dobie cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy, a szczególnie tych działających w branży ubezpieczeniowej. Firmy ubezpieczeniowe operują ogromnymi ilościami danych, które muszą być precyzyjnie analizowane, przechowywane i zarządzane, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku oraz oczekiwaniom klientów. W odpowiedzi na te wyzwania jedna z wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce i na świecie zdecydowała się wdrożyć innowacyjne rozwiązanie do zarządzania danymi, które zrewolucjonizowało jej działalność i zapewniło przewagę konkurencyjną. Za implementację odpowiadał Britenet.

Uwolnienie potencjału sprzedaży dzięki wglądowi w dane

Partnerem Britenet jest firma ubezpieczeniowa będąca jedną z wiodących grup na rynku polskim i europejskim. Firma ta zapewnia swoim klientom kompleksową ochronę ubezpieczeniową na każdym etapie ich życia: od ubezpieczeń majątkowych, takich jak ubezpieczenie samochodu, mieszkania czy firmy, przez ubezpieczenia na życie, zarówno indywidualne, jak i grupowe, po fundusze emerytalne i inwestycyjne. Współpraca z firmą rozpoczęła się w 2019 roku i zaowocowała kilkoma udanymi projektami.

Zespół specjalistów Britenet wdrożył m.in. autorskie, klientocentryczne rozwiązanie, pozwalające na zarządzanie najważniejszymi danymi firmy w innowacyjny i w pełni bezpieczny sposób. Zaimplementowane narzędzie pomogło zwiększyć świadomość naszego partnera w kwestii dbania o przejrzystość i jakość danych oraz stworzyło warunki do poprawy wyników sprzedażowych w przyszłości.

Oswajanie chaosu: zarządzanie rozproszonymi danymi

Głównym celem projektu było rozwiązanie problemu rozproszonych danych klienckich, znajdujących się w różnych systemach oraz spółkach należących do firmy. Najważniejszym krokiem było przygotowanie widoku 360° klienta, który miał za zadanie skonsolidować dane oraz stworzyć spójną reprezentację klienta. Dzięki temu rozwiązaniu firma mogła uniknąć sytuacji, w której klienci posiadający ubezpieczenie otrzymują marketingowe wiadomości promocyjne dotyczące produktów, które już posiadają, co znacznie poprawia jakość komunikacji i satysfakcję klienta. Ponadto, pełny widok klientów umożliwia lepsze podejmowanie decyzji o korzyściach komercyjnych, takich jak oferowanie zniżek na produkty komplementarne, co prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Docelowo rozwiązanie to miało służyć za podstawę prowadzenia działań obsługowych, marketingowych, sprzedażowych oraz realizację regulacji prawnych, w tym RODO.

Tajna broń: autorskie narzędzie do zarządzania danymi

Pierwszym etapem projektu było wdrożenie autorskiego rozwiązania stworzonego przez Britenet. Pozwala ono na konsolidację wszystkich danych na temat klienta, w tym: danych osobowych, kontaktowych, adresowych, a także informacji o posiadanych produktach i wyrażonych zgodach. Narzędzie wykorzystuje moduł Data Quality, opracowany przez specjalistów Britenet, który umożliwia normalizację, czyszczenie oraz wzbogacanie danych klienckich, w tym danych kontaktowych i adresowych.

Wdrożenie autorskiego rozwiązania Britenet umożliwiło stworzenie szeregu atrakcyjnych rozwiązań na kolejnych etapach projektu, takich jak:

  • Aplikacja GO – aplikacja dla zespołów Call Center, Back Office i Inspektora Ochrony Danych, która umożliwia m.in. automatyczne wyszukiwanie i weryfikację klienta za pomocą numeru telefonu, z którego dzwoni, a także dostęp do jednego miejsca ułatwiającego wygodne zarządzanie zgodami i danymi. Aplikacja zapewnia także tzw. widok 360° klienta, czyli dostarcza informacje nie tylko o danych osobowych i zgodach, ale również o wszystkich produktach, wnioskach itp. Zwiększa również kontrolę nad danymi i ich ochronę w kontekście ustawy RODO. 

  • Data Mart dla integracji z Salesforce – rozwiązanie pozwalające na dostarczenie danych do Salesforce stanowiącego podstawę do sprawnego funkcjonowania procesów obsługowych realizowanych przez agentów, a także do prowadzenia kampanii marketingowych.

  • Integracja z narzędziem Nice Actimize – rozwiązanie pozwalające na dostarczanie danych i generowanie plików z danymi klientów do skanowania w ramach procesów Anti-Money Laundering, umożliwiających firmie realizację wymagań prawnych.

  • Golden Record – stworzenie Data Martu zawierającego aktualne dane klienta w obrębie poszczególnych spółek i klas danych. Dodana została także orkiestracja danych klienta dla różnych scope, która obejmuje integrację ze wszystkimi systemami źródłowymi. Ponadto zostały też zaprojektowane i zaimplementowane usługi wykorzystywane w portalu klienta. 

Britenet we wszystkich inicjatywach pełnił rolę konsultacyjną, dostarczał wiedzę ekspercką oraz kompletny zespół, który był i jest odpowiedzialny za analizę, implementację powyższych rozwiązań oraz ich integrację. 

Jako Product Owner w projekcie, jestem odpowiedzialny za kontakt z klientem i realizację biznesowych wymagań w dynamicznie zmieniającym się środowisku. W projektach kładę największy nacisk na realizację wysokiej jakości rozwiązań w zadeklarowanym terminie. Do korzyści wynikających tej współpracy należy przede wszystkim możliwość ciągłego rozwoju rozwiązań bazujących na naszym autorskim systemie, który jest oparty o najnowsze trendy na rynku IT. Mając na uwadze wieloletnią współpracę, doświadczenie w pracy z systemami naszego partnera oraz wiedzę ekspercką, Britenet jest w stanie zarekomendować optymalne rozwiązania. Paweł Florek – Product Owner.

Jako Project Manager zwracam uwagę przede wszystkim na podejście partnerskie do każdej inicjatywy, jaką mam przyjemność realizować w ramach tej współpracy. Do zarządzania projektami wybrałam metodykę Agile – najbardziej dopasowaną do dynamiki naszego partnera. W związku z tym przedstawiciele firmy są na bieżąco w każdym etapie projektu i możemy wspólnie zawczasu reagować na pojawiające się w międzyczasie wyzwania. Niewątpliwą korzyścią dla firmy jest też to, że może powierzyć nam pełną koordynację prac projektowych i mieć pewność, że wszystko zostanie odpowiednio zaadresowane. Natalia Barcicka – Project Manager.

Znaczący wpływ – przewaga konkurencyjna

W erze cyfrowej transformacji zarządzanie danymi staje się fundamentem sukcesu każdej firmy, zwłaszcza tych w sektorze ubezpieczeń. Dzięki wdrożonemu przez Britenet rozwiązaniu , udało się odpowiedzieć na potrzeby rynku i klienta, przez co możliwa stała się konsolidacja informacji na temat klienta, pochodzących z rozproszonych systemów źródłowych w ramach jednej jego reprezentacji. W ten sposób system stał się głównym źródłem wiedzy o danych klienckich w organizacji, ułatwiając i przyspieszając realizację zadań wszystkim działom firmy, co umożliwiło uzyskanie przewagi konkurencyjnej w zakresie wiedzy o kliencie.

O Britenet

Britenet to firma specjalizująca się w rozwoju oprogramowania, lider w branży technologicznej, oferujący innowacyjne rozwiązania dla klientów na całym świecie. Firma została założona w 2006 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija, zdobywając uznanie na rynkach lokalnych i międzynarodowych. Misją Britenet jest wdrażanie transformacji cyfrowej u swoich partnerów oraz dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które zmieniają sposób życia i pracy klientów. Britenet zdobył zaufanie ponad 200 międzynarodowych klientów z różnych branż, w tym polskich i zagranicznych firm reprezentujących takie sektory, jak finanse, bankowość, edukacja, energetyka i ubezpieczenia.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI Biuro prasowe
2024-09-26 | 10:42

Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI

Nowe badanie Slack Workforce Lab sprawdziło, co motywuje pracowników do korzystania ze sztucznej inteligencji i co sądzą oni o używaniu jej w pracy. Dzięki pogłębionym wywiadom i
IT i technologie 150 fałszywych zbiórek dla powodzian. Hakerzy żerują na ludzkiej tragedii
2024-09-26 | 09:00

150 fałszywych zbiórek dla powodzian. Hakerzy żerują na ludzkiej tragedii

Kiedy tysiące Polaków próbuje stanąć na nogi po dramatycznej powodzi, cyberprzestępcy nie śpią. Próbują wykorzystać dobre serca darczyńców chcących
IT i technologie MSI Roamii BE Lite - nowy system mesh WiFi 7 do sieci domowej
2024-09-26 | 08:00

MSI Roamii BE Lite - nowy system mesh WiFi 7 do sieci domowej

MSI wprowadza na rynek system mesh WiFi 7 Roamii BE Lite stworzony z myślą o szybkiej i niezawodnej łączności bezprzewodowej dla coraz większej liczby urządzeń mobilnych obsługujących

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt

W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.

Prawo

Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania

Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.

DlaWas.info

Transport

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar

Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.