Robotyzacja procesów produkcyjnych niezbędnym wyzwaniem najbliższych lat
Nadchodzące lata będą przynosić nieuniknione wyzwania dla sektora produkcyjnego w postaci robotyzacji procesów produkcyjnych. Rozwój robotyki i automatyzacji stanie się kluczowym czynnikiem transformującym branżę, zapewniającą innowacyjne rozwiązania i efektywność operacyjną. Zdaniem eksperta Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. Pawła Witczaka, robotyzacja procesów produkcyjnych jest istotna, ale proces nie jest prosty do przeprowadzenia.
Wraz z postępem technologicznym i rosnącymi wymaganiami rynkowymi, robotyzacja procesów produkcyjnych staje się nieodzownym wyzwaniem dla firm. Coraz większa liczba przedsiębiorstw rozważa wdrażanie robotów przemysłowych, aby zwiększyć wydajność, redukować koszty i poprawić jakość swoich produktów.
Robotyzacja procesów produkcyjnych oferuje wiele korzyści. Roboty przemysłowe są w stanie wykonywać powtarzalne zadania z większą precyzją i szybkością niż człowiek. Eliminują błędy ludzkie, co prowadzi do poprawy jakości produktów i ograniczenia wad wytworzonych komponentów. Ponadto, roboty mogą działać w trudnych warunkach, zwiększając bezpieczeństwo pracowników i zmniejszając ryzyko wypadków.
Robotyzacja zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw
Robotyzacja procesów produkcyjnych ma również wpływ na efektywność operacyjną przedsiębiorstw. Dzięki zautomatyzowanym procesom możliwe jest zwiększenie szybkości produkcji, skrócenie czasu cyklu i zminimalizowanie strat materiałowych. W efekcie przedsiębiorstwa mogą poprawić swoją konkurencyjność na rynku poprzez oferowanie lepszych produktów w krótszym czasie i po konkurencyjnych cenach.
- Firmy zdają sobie sprawę z tego, że robotyzacja jest konieczna i na pewno opłacalna. Nasze zaplecze techniczne oraz wiedza ekspercka zespołów umożliwiają wykonanie i przeprowadzenie badań oraz wykonanie prototypu danego rozwiązania już na etapie koncepcji, co pozwala na precyzyjne dostosowanie rozwiązania do potrzeb klienta, a także znaczącą redukcję kosztów związanych z wdrożeniem usprawnień – wyjaśnia Paweł Witczak z Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. – Jako zewnętrzny dział R&D oferujemy nowoczesne rozwiązania. To m.in. modelowanie części i założeń 3D, tworzenie dokumentacji technicznej 2D/3D, modelowanie powierzchni czy analiza kinetyki założeń.
Jak się przygotować do robotyzacji?
Choć robotyzacja procesów produkcyjnych niesie ze sobą wiele korzyści, pojawiają się również pewne wyzwania. Wdrożenie robotów przemysłowych wymaga inwestycji finansowych, przekształceń organizacyjnych i szkoleń pracowników. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniego planowania i wsparcia technicznego, aby zapewnić płynne wdrożenie i integrację robotów w istniejące procesy produkcyjne.
- Dlatego tak istotne jest posiadanie sprawdzonego partnera, który pomoże przy wdrożeniu procesów związanych z robotyzacją. Robotyzacja procesów produkcyjnych to złożone przedsięwzięcie. Współpraca z zaufanym partnerem, który ma wiedzę i doświadczenie w dziedzinie robotyki i automatyzacji, pozwala firmie uniknąć zbędnych problemów i błędów w procesie wdrażania. Partner ten będzie w stanie zaproponować najlepsze rozwiązania, dopasowane do konkretnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa, a także skuteczne strategie wdrożenia, identyfikując najlepsze obszary do automatyzacji i określając odpowiednią liczbę i typ robotów potrzebnych do realizacji zadań – wymienia ekspert.
W kontekście tych wyzwań, firmy powinny być gotowe na przemiany i dostosowywanie się do dynamicznego otoczenia. Konieczne jest opracowanie strategii, która uwzględnia robotyzację procesów produkcyjnych jako kluczowy element rozwoju. Przedsiębiorstwa muszą również zainwestować w rozwój umiejętności i kompetencji pracowników, tak aby byli oni w stanie efektywnie współpracować z robotami i wykorzystać ich potencjał.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.