Rośnie dostępność rozwiązań automatyzacji magazynów
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Automatyzacja magazynu przestaje być domeną liderów branży. Technologia upowszechnia się, jest coraz łatwiej dostępna i cieszy się coraz szerszym zainteresowaniem nierozważających jej dotąd podmiotów. Znajduje to odzwierciedlenie w ofercie dostawców rozwiązań transportu wewnętrznego.
Ze względów demograficznych zmniejsza się ogólna liczba dostępnych pracowników. To powoduje rosnącą od lat lukę kadrową, a w efekcie także – presję płacową. Jednocześnie dynamicznie rozwijają się technologie automatyzacji magazynu. Coraz skuteczniej i z coraz krótszym czasem zwrotu z inwestycji można wdrażać je w coraz większej liczbie zadań intralogistycznych. – Automatyzacja jest odpowiedzią na występujący w wielu branżach niedobór wykwalifikowanych pracowników, który najpewniej będzie się pogłębiał wraz z odchodzeniem na emeryturę grup wyżu demograficznego – mówi Frank Müller, Senior Vice President STILL ds. Brand Management. – Widzimy, że dążenie do automatyzacji przestaje być domeną jedynie najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw. Coraz częściej staje się ona domyślnym sposobem radzenia sobie z presją na wydajność. Decydujący się na wdrożenie klienci oczekują, że będzie ono szybkie i proste, a zastosowane rozwiązania – niezawodne. Mile widziana jest także jak najmniejsza ilość modyfikacji istniejącej infrastruktury – relacjonuje Müller.
Coraz szersze możliwości automatyzacji istniejących magazynów
Wdrożenia automatyzacyjne w obiektach budowanych od podstaw, z możliwością zaprojektowania całkowicie wydzielonych, w pełni przewidywalnych magazynów automatycznych są stosunkowo proste. Szczególnym wyzwaniem są natomiast strefy pracy mieszanej, w której pojazdy klas AGV i AMR muszą być w stanie reagować na występowanie na trasach przeszkód, ludzi i środków transportu wewnętrznego. W zastosowaniach tego typu sprawdzają się samouczące się wózki przemysłowe będące w stanie bezpiecznie i efektywnie przemieszczać się i wykonywać zadania transportowe również w ciasnych alejkach roboczych z ludzką obsługą i nieoczekiwanymi obiektami na trasach przejazdu.
Specjalizacja w cenie
Będąc w stanie optymalnie dobrać pojazdy do specyfiki zadań, można osiągać maksymalne wskaźniki wydajności. Od kompaktowych autonomicznych robotów mobilnych po zdolne komunikować się ze sobą i obsługiwać regały wysokiego składowania wózki systemowe VNA i kompletacji pionowej – ważne, by dostawca był w stanie kompleksowo zabezpieczyć zróżnicowane potrzeby z obszaru automatyzacji. O możliwości ich zastosowania w pracy mieszanej i w istniejących magazynach decydują sprawdzone systemy nawigacji i rozpoznawania otoczenia. Dzięki nim przeszkody na trasie przejazdu mogą być omijane. W przypadku zablokowania alejki wyposażone w tego typu rozwiązania nowoczesne pojazdy AGV i AMR są w stanie całkowicie zmienić wcześniej zaplanowaną trasę i znaleźć alternatywne drogi do celu.
Sekret skalowalności: modułowa budowa sprzętu i oprogramowania
– Chcąc nadążyć za wymaganiami klientów wobec tempa dostaw i wdrożeń zautomatyzowanych pojazdów, stosujemy znormalizowane moduły, których połączenia dają zindywidualizowane rozwiązania – wyjaśnia Frank Müller, Senior Vice President STILL ds. Brand Management. Standardowe moduły umożliwiają projektowanie i szybkie dostarczanie skalowalnych rozwiązań automatyzacyjnych. Co więcej, usprawniają i pozwalają redukować koszty konserwacji, napraw i modernizacji. Modułowa konstrukcja umożliwia także sprawną integrację dodatkowych funkcji, a tym samym bardziej elastyczne reagowanie na trendy, życzenia klientów i nowe wymagania.
Uniwersalny interfejs powszechnej automatyzacji
Do dalszego upowszechniania rozwiązań automatyzacyjnych niezbędny jest uniwersalny język umożliwiający współdziałania urządzeń i systemów różnych producentów. Odpowiedzią na tę potrzebę jest protokół VDA 5050. Tworzony wspólnie przez grupę dostawców interfejs umożliwia wymianę danych we flotach mieszanych. Skuteczności tego ciągle rozwijanego rozwiązania dowiedziono już niejednokrotnie, w tym roku między innymi podczas IFOY Test Days 2023 oraz targów automatica.
Elementy potrzebne do tego, by automatyzacja wyszła z niszy i stała się rozwiązaniem głównego nurtu, są już dostępne. Dzięki modułowej budowie urządzeń i oprogramowania oraz uniwersalnym interfejsom komunikacyjnym wdrożenia mogą być szybkie i skalowalne. Technologiczna gotowość na wplatanie AGV i AMR w istniejące procesy poszerza spektrum zastosowań o firmy nieplanujące w najbliższym czasie wznoszenia nowych, w pełni zautomatyzowanych obiektów logistycznych. Wszystko to sprawia, że automatyzacja jest coraz bardziej inteligentna, przystępna i uzasadniona ekonomicznie.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.