Komunikaty PR

Różowy Październik, Movember i więcej – wspólna walka z chorobami nowotworowymi

2024-12-19  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania BTN ( 0.13 MB )

Choroby nowotworowe to jedno z najpoważniejszych wyzwań współczesnej medycyny. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów w 2019 r. na raka w Polsce zachorowało ok. 170 tys. osób., a każdego dnia na tę chorobę umiera ich blisko 300. To liczby, które nie pozostawiają złudzeń – potrzeba wspólnych działań, aby zwiększyć świadomość społeczeństwa i zachęcić do regularnych badań profilaktycznych.

Październik i listopad – czas zwracania uwagi na zdrowie

Od lat październik i listopad są szczególnymi miesiącami poświęconymi edukacji zdrowotnej. „Różowy Październik” skupia się na profilaktyce raka piersi – jednego z najczęstszych nowotworów u kobiet. Kampanie społeczne organizowane w tym czasie zachęcają do wykonywania mammografii, samobadania piersi i regularnych wizyt u lekarza.

Z kolei „Movember” w listopadzie przypomina mężczyznom o konieczności dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście raka prostaty i jąder. Akcje związane z zapuszczaniem wąsów to nie tylko zabawa, ale także skuteczny sposób na zwiększenie świadomości dotyczącej męskich nowotworów i badań takich jak PSA.

Rola firm w edukacji zdrowotnej

Coraz więcej firm aktywnie angażuje się w działania zwiększające świadomość zdrowotną wśród swoich pracowników. Tego rodzaju inicjatywy to nie tylko wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), ale przede wszystkim realna pomoc w dbaniu o zdrowie pracowników. Regularne badania i dostęp do edukacji zdrowotnej mogą uratować życie, szczególnie gdy ułatwia się je osobom zapracowanym, które na co dzień często nie mają czasu na wizytę u lekarza.

Cancer Prevention Week – przykład praktycznego wsparcia

Jedną z akcji, które miała na celu szerzenie profilaktyki chorób nowotworowych u swoich pracowników, był „Cancer Prevention Week” zorganizowana przez Britenet, międzynarodową firmę IT z polskimi korzeniami. W dniach 19–21 listopada pracownicy w głównych biurach firmy, tj. w Warszawie, Lublinie, Poznaniu, Kielcach i Białymstoku mogli skorzystać z bezpłatnych badań krwi obejmujących markery nowotworowe.

Badania te były dostosowane do płci – dla mężczyzn sprawdzano m.in. poziom PSA, antygenu CEA czy markera CA 19-9, co pomaga we wczesnym wykryciu raka prostaty, jelita grubego czy trzustki. Kobiety mogły wykonać badania markerów CA 15-3 i CA 125, które są kluczowe w diagnostyce raka piersi i jajnika.

Zorganizowanie Cancer Prevention Week było dla nas nie tylko wyrazem troski o zdrowie naszych pracowników, ale także okazją do zwiększenia świadomości na temat profilaktyki nowotworowej. Chcemy, aby każdy z nas miał narzędzia i wiedzę, które pomogą zapobiegać poważnym chorobom. Naszym celem w Britenet jest stworzenie środowiska pracy, które wspiera zdrowie i dobrostan w każdej jego formie. – Martyna Pędzimąź, Employer Branding & Employee Experience Leader.

Dodatkowym elementem akcji była kampania edukacyjna dotycząca zasad ochrony przed nowotworami oraz webinar z warsztatami jogi zatytułowany „Praktyczna joga w biurze i nie tylko – zacznij tam, gdzie jesteś, z tym, co masz”. Spotkanie prowadziła Aleksandra Sowa, doświadczona trenerka i coach, która pokazała uczestnikom, jak techniki relaksacyjne mogą pomóc w radzeniu sobie ze stresem – jednym z czynników ryzyka dla zdrowia.

Kiedy wiedza ratuje życie

Takie inicjatywy pokazują, jak wiele można zrobić, by przeciwdziałać poważnym chorobom. Zwiększenie świadomości zdrowotnej w miejscach pracy to krok, który przynosi korzyści nie tylko pracownikom, ale także całemu społeczeństwu. Regularne badania, edukacja i promocja zdrowego stylu życia to najlepsze narzędzia w walce z nowotworami.

Nie musimy czekać na kampanie społeczne czy specjalne wydarzenia – każdy z nas może już dziś zadbać o swoje zdrowie. Warto zacząć od małych kroków, takich jak zapisanie się na badania czy zachęcenie bliskich do wizyty u lekarza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.