Komunikaty PR

Rozwiązania na miarę pandemii, czyli jak sprawić, by dane były bezpieczne

2021-02-17  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

Aż 65% klientów uważa, że bezpieczeństwo jest czynnikiem najbardziej wpływającym na ich przywiązanie do marki – jak wynika z raportu “Experience 2030 Pulse Report: The Acceleration of Digital Engagement, Personalization and Trust” przeprowadzonego przez Futurum Research dla firmy SAS. Przedsiębiorstwa, które wprowadzają nie tylko przydatne, ale przede wszystkim bezpieczne technologie, będą na wygranej pozycji. Zwłaszcza jeśli stawiają na łatwo dostępne i kompleksowe rozwiązania. 

Badanie pokazuje, że w zachowaniach oraz opiniach klientów wskutek pandemii koronawirusa dokonały się znaczące zmiany. Warto zatem wziąć pod uwagę wpływ kryzysu na oczekiwania, a także potrzeby konsumentów, aby budować lepszą i bardziej dopasowaną do nich strategię. 

Cyfrowe rozwiązania podstawą sukcesu

Obecnie aktywność konsumentów z konieczności przeniosła się do sieci. Ich zaangażowanie w proces zakupowy stało się więc znacznie bardziej cyfrowe niż do tej pory.

Takie doświadczenia są powszechne, dlatego zarówno marki, jak i konsumenci poszukują dziś technologii zapewniających nie tylko wygodę, ale także bezpieczeństwo. Nowe, odpowiednio zabezpieczone rozwiązania stały się kluczowym elementem bogatszego i bardziej wciągającego doświadczenia użytkownika.

Firmy zdecydowanie starają się do tego dostosować i dopasowują swoje produkty do aktualnych potrzeb klientów. W związku z tym podczas pandemii aż 73% przedsiębiorstw przemyślało swój model biznesowy. Natomiast ponad połowa – 6 na 10 marek – twierdzi, że pokonuje wyzwania, jakie pojawiają się na bieżąco, i stara się spełnić oczekiwania konsumentów. Wymaga to wysiłku całej organizacji, chęci do zadawania właściwych pytań oraz przygotowania odpowiednich rozwiązań.

- Technologie powinny jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. W dobie powszechnej cyfryzacji oraz pracy zdalnej dobrze sprawdzają się rozwiązania pozwalające usprawnić codzienne działania firm. Za pomocą takiego oprogramowania można z łatwością dodać nowe dokumenty do elektronicznego archiwum oraz przekazać je do księgowych. Co istotne, wszystkie dokumenty są zebrane w jednym miejscu, a pracownicy mają do nich dostęp przez cały czas mówi Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta programu SaldeoSMART.

Co jest istotne dla klientów?

Jeszcze w 2019 roku większość konsumentów twierdziła, że przyciąga ich niska cena oraz jakość produktu. Pandemia przyniosła jednak pewne zmiany w tym zakresie. Badania pokazują, że  w decyzjach zakupowych szczególnie liczy się dziś kilka czynników. To przede wszystkim rekomendacje, czyli sugestie dotyczące dostępnego asortymentu odpowiadającego aktualnym potrzebom klientów. Uwagę na nie zwraca aż 56% badanych. Z kolei kontaktu z człowiekiem wymaga 54% ankietowanych. 

Obsługa klientów to ważny element naszej pracy. Staramy się, aby przebiegała ona możliwie jak najszybciej, i przygotowujemy rozwiązania, które to skutecznie umożliwiają. Organizujemy także szkolenia dające klientom pełną wiedzę o produkcie. Bardzo cieszy nas również rosnący wskaźnik NPS, czyli miernik satysfakcji klientów mówi Krzysztof Wojtas. 

W związku z nieuniknionymi zmianami w zachowaniach konsumentów 83% firm potwierdziło, że szykuje nowe strategie działania, aby w pełni odpowiadać na potrzeby i budować pozytywne doświadczenia wśród klientów. Zeszły rok przyśpieszył nie tylko rozwój technologiczny, ale także projekty wdrożeniowe w wielu obszarach. Wszystko po to, by zapewnić konsumentom wygodę oraz pewność usługi. 

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Preferencje klientów zaczęły się zmieniać, dlatego czynniki wpływające na lojalność oraz zaufanie również są zupełnie inne niż dawniej. Obowiązujący dystans społeczny sprawił, że bardziej powszechne stały się biznesowe doświadczenia hybrydowe, czyli łączące świat cyfrowy oraz fizyczny. 

Wchodząc do przestrzeni wirtualnej, klienci chcą czuć się bezpiecznie. To oznacza między innymi pewność, że dane, które powierzają firmom, są odpowiednio chronione. A przedsiębiorstwa potrzebują coraz większej ilości informacji od konsumentów, choćby po to, by skutecznie przeprowadzić personalizację oferty. Troska o zaufanie klienta oraz jego dobre samopoczucie musi stać się istotnym elementem zdigitalizowanego świata.

- Stale rozwijamy nasze rozwiązania i analizujemy ryzyka oraz oceniamy skutki dotyczące ochrony danych. Obowiązuje to nie tylko w fazie projektowania, ale również domyślnie w aplikacji. Ponadto, informujemy naszych klientów o przetwarzaniu informacji oraz wdrażamy odpowiednie procedury. Dbamy też o promowanie dobrych praktyk, przypominając chociażby o Dniu Ochrony Danych Osobowych bądź zachęcając do tworzenia kopii zapasowych z okazji Dnia Backupu. Ponadto, tworzyliśmy również eksperckie artykuły z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa, w których informowaliśmy, w jaki sposób chronić się przed atakami cyberprzestępców – wyjaśnia Krzysztof Wojtas. 

Dzień Ochrony Danych Osobowych obchodzony jest 28 stycznia. To dobra okazja, aby firmy uświadomiły klientów, jak ważna jest odpowiednia ochrona personaliów, oraz opowiedziały, jak one same dbają o wrażliwe dane konsumentów czy kontrahentów. Dzięki takim akcjom edukacyjnym rośnie świadomość społeczeństwa oraz znajomość technik, które mogą chronić firmy przed ryzykiem, na jakie są narażone w przestrzeni cyfrowej. 

- Przykładowo, podczas pracy w biurze zachowanie ochrony danych osobowych może być utrudnione, jeśli pracownicy nie zastosują się do pewnych zasad. Warto zadbać o czyste biurko, a ważne dokumenty przechowywać w bezpiecznym miejscu. Staje się to szczególnie istotne w sytuacjach, gdy w biurze pojawiają się osoby spoza firmy – dodaje Krzysztof Wojtas. 

Bezpieczeństwo i ochrona klientów to przyszłość przedsiębiorstw budujących nowe strategie dostosowane do szybko zmieniającego się świata. Rozwiązania pozwalające szybko przesyłać oraz odpowiednio przechowywać ważne dokumenty oraz poufne dane, wspierają znacząco pracę firm. Żeby jednak spełniły swoje zadania w coraz bardziej cyfrowym świecie, muszą być w pełni zabezpieczone. Tylko wtedy klienci uznają je za użyteczne i pomocne w codziennych działaniach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-07 | 16:00

SAP przedłuża kontrakt Christiana Kleina, CEO SAP SE

SAP poinformował o przedłużeniu kontraktu CEO i członka zarządu, Christiana Kleina (44 l.), na trzy kolejne lata, tj. do końca 2028 roku. Firma wzmocniła również rolę Kleina, mianując go prezesem zarządu, podczas gdy wcześniej
IT i technologie AWS ogłasza dostępność Amazon Q
2024-05-07 | 14:00

AWS ogłasza dostępność Amazon Q

Amazon Q Developer posłuży do generowania, testowania i debugowania kodu oraz wesprze specjalistów swoimi możliwościami w zakresie planowania. Amazon Q Business pozwoli organizacjom
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-07 | 12:00

Equinix po raz kolejny wspiera polskie firmy za pomocą technologii kwantowej

W obliczu upowszechniania się nowych technologii takich jak sztuczna inteligencja czy zaawansowane urządzenia mobilne, rośnie ryzyko przechwycenia danych przez cyberprzestępców. Według najnowszego sprawozdania Pełnomocnika Rządu ds.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.