Komunikaty PR

Rusza kampania Zdrowy Kod od No Fluff Jobs

2023-07-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Krzeska
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
biuro|rocketscience.com.pl| |biuro|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Benefity pracownicze związane ze zdrowiem i sportem należą do najpopularniejszych – na portalu No Fluff Jobs 78 proc. ofert pracy dla pracowników IT zawiera prywatną opiekę medyczną, a prawie tyle samo – 77 proc. – subskrypcję sportową. Firmy proponują też parkingi dla rowerów, karty lunchowe, świeże owoce czy nawet basen. Jednak większość pracowników nie jest aktywna fizycznie na poziomie wystarczającym do zachowania zdrowia, a liczba zwolnień lekarskich z powodu bólu pleców rośnie. W nowej kampanii Zdrowy Kod No Fluff Jobs zachęca do dbania o siebie na własną rękę.  

 

W branży IT najpopularniejszym benefitem dla pracowników od lat niezmiennie pozostaje prywatna opieka medyczna – według danych No Fluff Jobs, polskiego portalu IT z ogłoszeniami o pracy, pojawiła się ona w 78 proc. ofert opublikowanych w 1. półroczu 2023 r. Jeśli chodzi o inne udogodnienia związane ze zdrowiem, to w  77 proc. ofert wymieniana jest subskrypcja sportowa (np. karta Multisport), a w ponad 48 proc. parking dla rowerów (chociaż o prysznicu w biurze wspomina się już tylko w 33,5 proc. ogłoszeń). Karta lunchowa pojawiła się w 8 proc. ofert, a dostęp do świeżych owoców – w 4 proc.

 

W ogłoszeniach o pracy zdarzają się nawet takie udogodnienia jak sauna, basen, zajęcia jogi, masaże, kort do squasha, dostęp do aplikacji do treningu zdrowia psychicznego, a nawet sesje well-beingowe ze specjalist(k)ą. Jednak ogółem liczba benefitów oferowanych przez firmy w ogłoszeniach o pracy w ostatnim czasie spada – zapewne częściowo ze względu na oszczędności, ale też z powodu wciąż dużej popularności pracy zdalnej, która sprawia, że pracownicy i pracowniczki rzadziej odwiedzają biura. Tym bardziej warto samodzielnie pamiętać o dbaniu o swoje zdrowie i samopoczucie – dlatego zainicjowaliśmy naszą kampanię Zdrowy Kod – mówi Paulina Król, Chief People and Operations Officer w No Fluff Jobs.

 

Zdrowy Kod jest akcją skierowaną do pracowników i pracowniczek oraz kandydatów i kandydatek do pracy w IT. Na stronie internetowej, TikToku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube No Fluff Jobs można zapoznać się z poradami dietetyka Marcina Jackowiaka oraz fizjoterapeutki Dominiki Rosińskiej na temat m.in. zdrowego odżywiania, odpowiedniego nawadniania organizmu, prawidłowej postawy ciała, ergonomii stanowiska pracy oraz ćwiczeń, które można wykonywać nawet bez wstawania z krzesła. W ramach zapowiedzi akcji w maju na konferencji technologicznej Infoshare w Gdańsku stanął food truck ze zdrowymi przekąskami i napojami. Kampania Zdrowy Kod potrwa do końca sierpnia.

 

Praca specjalistów i specjalistek IT jest pracą siedzącą, często wiąże się z dużym stresem, co prowadzi do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Chcemy dostarczyć kandydatom i kandydatkom informacje, które pomogą im uporać się m.in. z bólem pleców, sztywnością karku i zorganizować ergonomiczne stanowisko pracy, a także poprawić nawyki żywieniowe i wzbogacić dietę w elementy wspomagające efektywną pracę – dodaje Michał Rogoziński, Art Lead w No Fluff Jobs i pomysłodawca kampanii.

 

W ostatnich latach gwałtownie rośnie liczba zwolnień lekarskich spowodowanych chorobami układu ruchu, najczęściej bólem pleców, ponad 67 proc. polskich pracowników nie wykonuje aktywności fizycznej w zakresie zalecanym przez WHO jako niezbędny do zachowania zdrowia. Wzrasta też liczba osób chorujących na choroby cywilizacyjne takie jak nadwaga i otyłość, nadciśnienie, czy nieprawidłowy poziom cholesterolu oraz glukozy. Jednocześnie niemal 60 proc. Polaków uważa zachowanie dobrego zdrowia za jedną z najważniejszych wartości codziennego życia.

 

To nie pierwsza inicjatywa No Fluff Jobs stworzona z myślą o pracownikach i osobach szukających pracy. Jesienią ubiegłego roku firma rozpoczęła kampanię Szanuj Siebie, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Jeszcze wcześniej No Fluff Jobs przeprowadził akcję IT Heroes, której celem było docenienie pracy specjalistów(-ek) z sektora technologicznego w czasie pandemii. W trakcie jej trwania powstało kilkadziesiąt wartych uwagi projektów IT, które miały wpływ m.in. na ułatwienie dostępu do usług medycznych, edukacji na odległość czy wsparcia najbardziej potrzebujących.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że
IT i technologie SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
2024-07-23 | 10:00

SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie

SOFTSWISS, międzynarodowa firma IT z biurami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, obchodzi 21 lipca 15-lecie swojej działalności. Na przestrzeni tych lat firma osiągnęła znaczące sukcesy i nadal

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.