Selfmaker i SUNMI – szansa na unowocześnienie handlu i usług w Polsce
Selfmaker i SUNMI – szansa na unowocześnienie handlu i usług w Polsce
Selfmaker, polska spółka technologiczna rozwijająca automatyzację procesów sprzedaży towarów i usług rozszerza swoje portfolio o urządzenia firmy SUNMI. Za sprzedaż gotowych, przyjaznych dla użytkownika urządzeń odpowiadać będzie iMretail.pl, spółka-córka firmy Selfmaker. Obie firmy mają nadzieję, że dostępność nowoczesnych i sprawdzonych urządzeń SUNMI zwiększy w Polsce popularność internetu rzeczy (IoT) oraz szeroko rozumianej automatyzacji procesów sprzedaży towarów i usług.
SUNMI to znany na rynku azjatyckim producent urządzeń rozwijających automatyzację w punktach sprzedaży – ręcznych terminali metkujących, terminali płatniczych, kas samoobsługowych, infokiosków oraz szeregu akcesoriów rozszerzających możliwości tych urządzeń – kamer, skanerów czy podtrzymywania zasilania. Urządzenia tej firmy zostały wdrożone w 1,5 miliona punktów, w małych i średnich przedsiębiorstwach, takich jak sklepy stacje benzynowe, usługi dostawy posiłków, drogerie, a nawet parki rozrywki.
Współpraca z SUNMI pozwoli nam promować automatyzację handlu i usług poprzez dostarczanie nowoczesnych, estetycznych i godnych zaufania rozwiązań. Ponieważ urządzenia są produkowane masowo, ich cena będzie atrakcyjna dla przedsiębiorstw o różnej wielkości. Jednocześnie Selfmaker będzie kontynuował swoją działalność badawczo-rozwojową projektując i wdrażając sprzęt tworzony na indywidualne zamówienia klientów oraz produkty w krótszych seriach. Jestem przekonany, że dzięki możliwości wyboru polscy przedsiębiorcy masowo przekonają się do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań, niezbędnych w trakcie i po pandemii."
– powiedział Marek Wieteska, prezes Selfmaker Technology
Obserwując rynek w Europie zwróciliśmy uwagę na firmę Selfmaker. Doceniając wiedzę i doświadczenie ich pracowników, dogłębną znajomość uwarunkowań regionalnych i lokalnych a przede bliskie nam spojrzenie na rozwój automatyzacji i IoT w handlu i usługach postanowiliśmy rozpocząć współpracę. Mam nadzieję, że będzie to inspiracja dla polskich przedsiębiorców i impuls dla rozwoju ich przedsiębiorstw.
– powiedział Marcin Budziszewski Sales Director Poland and Central Europe SUNMI
Dla zwiększenia efektywności sprzedaży i serwisu urządzeń SUNMI oraz części produktów zaprojektowanych i zbudowanych przez Selfmaker została powołana spółka-córka, iMretail.pl. Na jej czele stanął Przemysław Wójcicki, dyrektor sprzedaży globalnej Selfmaker.
Dynamiczny rozwój rynku i zainteresowanie klientów naszymi rozwiązaniami wymusiły logiczny podział na część badawczo-rozwojową i produkcyjną oraz na część handlową. Pozwoliło nam to zoptymalizować struktury, usprawnić proces obsługi klientów oraz znaleźć potencjał do sprzedaży produktów firmy SUNMI. Zgodnie z naszą strategią rozwijamy się i pomagamy się rozwijać naszym klientom, również w tych trudnych czasach.
– powiedział Wójcicki
W ramach ciągłego rozwoju firma Selfmaker zainwestowała w nowy obiekt produkcyjno-biurowy w okolicach Łodzi, do którego przeniesie projektowanie i wytwarzanie własnych urządzeń. W Warszawie gotowy jest showroom firmy prezentujący dostępne rozwiązania oraz tworzący przestrzeń dyskusji nad indywidualnymi potrzebami klientów i możliwościami ich zaspokojenia. Ze względu na pandemię showroom zostanie otwarty, kiedy będzie to bezpieczne zarówno dla klientów, jak i pracowników.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.