Sony na targach IBC 2023
W dniach 15–18 września w Amsterdamie odbędą się targi IBC 2023. Firma Sony pokaże na nich innowacyjne rozwiązania dla mediów, prezentowane pod hasłem Creativity Connected. Stoisko Sony odzwierciedla długoterminowe zaangażowanie firmy we współpracę z klientami w dziedzinie kluczowych technologii, dzięki czemu mogą oni działać nie tylko bardziej twórczo i efektywnie, ale i jednocześnie w sposób przyjazny dla środowiska.
Pełen ekosystem rozwiązań, produktów i usług firmy Sony koncentruje się na czterech strategicznych elementach kształtujących branżę medialną. Są to:
- Networked Live — stale rozwijająca się platforma, która pozwala optymalizować wykonywanie pracy, wykorzystanie lokalizacji i przetwarzanie podczas każdej produkcji na żywo, realizowanej zarówno w rzeczywistej lokalizacji, jak i w chmurze.
- Creators’ Cloud — działająca w chmurze platforma firmy Sony, która powstała z myślą o bardziej efektywnej produkcji, łatwiejszym udostępnianiu i publikowaniu treści multimedialnych.
- Rejestracja i przetwarzanie obrazu, zaawansowane technologie odwzorowania kolorów, uniwersalność i łatwość obsługi to najważniejsze cechy kamer i obiektywów Sony, zwłaszcza linii Cinema Line obejmującej także kamery CineAlta, oraz gamy monitorów referencyjnych. Całość dopełnia pakiet oprogramowania SDK umożliwiającego zdalne sterowanie parametrami kamer.
- Rozwiązania z zakresu Virtual Production przeznaczone na potrzeby produkcji filmowej, które łączą oprogramowanie Virtual Production Toolset, serię kamer VENICE zapewniających miękkość i subtelność obrazu, gładkość odcieni skóry i piękne odwzorowanie barw oraz wysoko kontrastowe i jasne wyświetlacze Crystal LED w celu stworzenia wirtualnego planu filmowego. Firma Sony przekaże dodatkowe informacje o rozwiązaniach Virtual Production podczas prezentacji na IBC Innovation Stage, w sobotę 16 września o godz. 10.00.
„Z niecierpliwością czekamy nie tylko na spotkanie z naszymi wieloletnimi partnerami, przyjaciółmi i klientami, lecz także na możliwość zaprezentowania naszych nowości — mówi Olivier Bovis, dyrektor działu Media Solutions. — Wiemy, że tworzenie wartości, zdalna i rozproszona produkcja oraz wydajność platform i organizacji pracy będą miały w najbliższych kilku latach podstawowe znaczenie dla każdego nadawcy i podmiotu z branży medialnej. Wspólnie z nimi będziemy, więc kształtować przyszłość, by umożliwiać produkcje w dowolnej skali i dowolnym miejscu.”
Sony wyznaje pogląd, że każdy podmiot z branży medialnej jest zobowiązany do etycznego postępowania i zmniejszania swojego wpływu na środowisko. Na stoisku Sony zaprezentuje, więc także najnowsze inicjatywy firmy z tej dziedziny.
Sony zaprasza zwiedzających na stanowisko 13.A10 w hali 13 w dniach od 15 do 18 września 2023 r.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.