STILL zautomatyzował kompletację Migros
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Dzięki współpracy z kooperacyjnymi robotami rosną: komfort pracy i produktywność operatorów. Spada natomiast liczba powtarzalnych czynności i fizyczne obciążenie pickerów – wynika z wdrożenia w centrum logistycznym Migros wózków STILL OPX iGo neo.
Szwajcarski gigant handlu detalicznego – działająca od 1925 r. w modelu spółdzielczym grupa Migros – to dziś skonsolidowane konsorcjum, zajmujące się produkcją, skupem i handlem w sektorze FMCG. W strukturach organizacji funkcjonują zarówno supermarkety, restauracje, księgarnie i stacje benzynowe. Firma ma w ofercie także MVB Home Service – sprzedaż z dostawą do domu konsumenta. Po rozbudowie i reorganizacji platformy logistycznej Migros w bazach danych znajduje się około 105 000 rodzajów artykułów, a każdego roku obsługiwanych jest około 200 milionów jednostek transportowych. Wraz ze zwiększeniem w ofercie udziału produktów non-food, przedsiębiorstwo stanęło przed wyzwaniem wydajnej organizacji pracy w obsługującym ten typ ładunków centrum logistycznym.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Do centrum dystrybucji produktów non-food firma Migros poszukiwała rozwiązania, które usprawni pracę w magazynie kompletacji ręcznej. Składowane są w nim towary, których w pełni automatyczna kompletacja jest problematyczna. W tej strefie obsługiwane są ładunki o niestandardowych gabarytach albo szczególnej wrażliwości na uszkodzenia, jak np. zabawki, akcesoria ogrodowe, elektronika, a także detergenty czy papier toaletowy. W fazie koncepcyjnej firma zaprosiła do rozmów i demonstracji proponowanych rozwiązań przedstawicieli 6 dostawców. Na podstawie rankingowanych testów na miejscu zdecydowano się na wdrożenie technologii STILL OPX iGo neo w połączeniu z systemem Pick-by-Voice. – Ze wszystkich testowanych przez nas dostępnych na rynku wózków OPX iGo neo jest w naszej ocenie najbardziej rozwinięty. Różnorodność opcji oferowanych przez autonomiczne wózki do kompletacji poziomej STILL zrobiła na nas wrażenie – uzasadniał wybór Rolf Urech, Project Manager Migros. Po kompleksowej fazie testów zakupiono 27 pojazdów tego rodzaju.
Zastosowane rozwiązanie
– Autonomiczny partner kompletacji OPX iGo neo samodzielnie podąża za pickerem podczas kompletacji. Z użyciem pilota zdalnego sterowania operator może wskazać pojazdowi stronę korytarza oraz jedną z trzech pozycji (na początku, w środku lub na końcu wideł), w których wózek ma się zatrzymać, by praca osoby wykonującej kompletację była maksymalnie wygodna – tłumaczy Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Regulacji podlega także odległość od regału. W dowolnym momencie można przełączać się między trybem autonomicznej asysty a trybem ręcznym. Dzięki rozbudowanym, hybrydowym systemom bezpieczeństwa z dwoma czujnikami ruchu autonomiczne wózki do kompletacji w technologii iGo neo są przystosowane do pracy w konwoju oraz intensywnym ruchu mieszanym. Pojazdy samoczynnie omijają przeszkody bądź zatrzymują się, jeśli jest to konieczne – dodaje. Jak mówi Christian Russo, pracownik zajmujący się w Migros kompletacją: – Warto również wspomnieć o sygnalizatorze LED, w który wyposażono wózek. Pokazuje on wszystkim operatorom, czy OPX działa w danym momencie w trybie autonomicznego wspomagania, czy jest sterowany ręcznie. Ponadto ruch punktów świetlnych na górze wózka pozwala natychmiast określić, którą stroną korytarza będzie się on przemieszczać – relacjonuje.
Efekt wdrożenia
Kooperacja z autonomicznym partnerem kompletacji przypadła do gustu pickerom nie tylko ze względu na sygnalizator. Z ich punktu widzenia kluczowe korzyści wynikają z przyjazności obsługi wózka użytkownikowi, ograniczenia liczby koniecznych wejść do pojazdu i zmniejszenia obciążeń wynikających z powtarzalności ruchów. W opinii menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie po stronie Migros rozwiązanie przyniosło zauważalny niemal natychmiast wzrost produktywności. – OPX jest dokładnie dostosowany do naszych wymagań. Tryb wspomagania kierowcy otworzył szereg opcji ułatwiających naszą codzienną działalność, zapewniając natychmiastowe wyniki większej produktywności i mniejszej liczby błędów kompletacji – mówi Manfred Walther, Head of Operations w Migros. – Dzięki systemowi pick-by-voice i autonomicznym wózkom STILL mamy dostęp do najnowszej technologii, która pozwala stawiać czoła wyzwaniom przyszłości – podsumowuje.
![Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_101500437,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
![SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2095741652,w_299,wo_300,ho_169,_small.jpg)
SOFTSWISS wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku i świętuje 15-lecie
![realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_725345042,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
realme 12 w promocyjnej cenie na start sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.