Komunikaty PR

Strategiczne podejście do cyfryzacji Grupy Roca

2024-11-07  |  09:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Świadomość tego, że strategicznie przeprowadzona transformacja cyfrowa przynosi znaczące korzyści finansowe i operacyjne firmom produkcyjnym, jest coraz powszechniejsza. Doskonałym przykładem przemyślanego podejścia do cyfrowych zmian jest Grupa Roca, która konsekwentnie rozwija swoją strategię transformacji w poparciu o rozwiązania SAP.

Z danych KPMG (Monitor Cyfrowej Transformacji Biznesu 2024) wynika, że jedna trzecia firm planuje zwiększyć wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a o 6 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek przedsiębiorstw, posiadających formalny dokument, który określa strategię transformacji cyfrowej. Firmy produkcyjne są więc coraz bardziej świadome tego, że strategicznie prowadzone procesy cyfryzacyjne nie tylko poprawiają efektywność operacyjną, ale również zwiększają elastyczność i konkurencyjność na rynku.

Grupa Roca, jedna z wiodących na świecie firm, zajmujących się wyposażeniem i projektowaniem łazienek, wybrała SAP S/4HANA i RISE with SAP, rozpoczynając kolejną fazę cyfrowej transformacji, w ramach której koncentrować się będzie na integracji i standaryzacji swoich systemów informatycznych.

Roca Group to rodzinna firma z ponad 100-letnią tradycją, obecna na 170 rynkach, zatrudniająca ponad 21 500 pracowników i posiadająca prawie 80 fabryk na całym świecie, w tym także w Polsce. Przedsiębiorstwo postawiło na cyfryzację, aby pozostać konkurencyjnym w dynamicznej branży sanitarnej. Na przestrzeni lat, Grupa Roca dokonała kliku znaczących przejęć, więc uznała RISE with SAP za idealne rozwiązanie, służące konsolidacji różnych systemów informatycznych w jednym środowisku IT. Decyzja Roca o wyborze SAP S/4HANA Cloud była podyktowana chęcią zwiększenia wydajności i możliwości podejmowania świadomych decyzji biznesowych opartych na danych, w czasie rzeczywistym.

„Strategia Grupy Roca opiera się na długoterminowej wizji przyszłości, wspieranej przez innowacje, technologię i zrównoważony rozwój. Przejście na SAP S/4HANA umożliwia Roca wykorzystanie najnowszych technologii i innowacji SAP w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji. Jesteśmy podekscytowani perspektywami takimi jak coraz szybsze tempo realizacji zadań, rozszerzenie funkcjonalności o Joule copilot, analitykę w czasie rzeczywistym i dalsze innowacje w ramach ekosystemu SAP ” – mówi Albert Magrans, CEO Grupy Roca.

Wybierając SAP S/4HANA Cloud i różne rozwiązania chmurowe SAP, takie jak SAP Customer Experience, SAP Ariba i SAP SuccessFactors, Grupa Roca jest bardzo dobrze przygotowana do wykorzystania zintegrowanego pakietu rozwiązań SAP, które poprawią doświadczenie klienta i mają potencjał otwierania nowych możliwości biznesowych. Dzięki tzw. podejściu „clean core”, będzie mogła korzystać z jednej platformy dla swoich centrów produkcyjnych i platform logistycznych, wykorzystując rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain do planowania popytu i produkcji oraz aplikację SAP Transportation Management do zarządzania transportem. Dzięki wdrożeniu tych rozwiązań, operacje już z nich korzystające odnotowały wzrost możliwości swoich transportów o 10%.

Ponadto Roca planuje wykorzystać SAP SuccessFactors do ulepszenia programów szkoleniowych, zarządzania globalną listą płac i ulepszenia portalu samoobsługowego dla pracowników za pośrednictwem pakietu rozwiązań SAP, a także do zarządzania wydatkami na podróże za pomocą rozwiązań SAP Concur.

“Transformacja cyfrowa rozpoczynająca się od głębokiego rozpoznania potrzeb i budowy kompleksowej strategii procesów to najlepsza ścieżka wzmacniania możliwości operacyjnych w branży przemysłowej. W ostatnich latach firmy produkcyjne mierzą się z szeregiem wyzwań, które uwydatniają potrzebę kompleksowego podejścia do procesów cyfryzacyjnych. Klienci SAP to organizacje, które konsekwentnie budują i modelują swoją długoterminową wizję biznesową. Partnerska współpraca w tego typu projektach sprawia, że kolejne rozwiązania SAP stają się ważną częścią ich strategii rynkowych, płynnie integrując się z celami, wytyczanymi na drodze biznesowego rozwoju” – podkreśla Piotr Ferszka, prezes zarządu SAP Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.