Sylen Studio w 3 dni pozyskało 2,5 mln zł z prywatnej emisji akcji

Niezależne studio gamingowe Sylen Studio z sukcesem zakończyło prywatną emisję akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln zł, które przeznaczy na rozwój gry Komornik. Produkcja będzie oparta na uniwersum książki fantasy o tym samym tytule.
W emisji wzięło udział 49 inwestorów. Pozyskane środki stanowią 7,6 proc. obecnego kapitału zakładowego spółki.
- Cieszymy się, że nasz projekt przekonał inwestorów i bardzo dziękujemy im za zaufanie. Jesteśmy młodym studiem, ale bardzo szybko zyskujemy rozpoznawalność, o czym świadczy przede wszystkim ogromna społeczność fanów naszej produkcji Dream of Gods. Seria książek Komornik gromadzi rzeszę czytelników, którzy wyczekują tej gry – komentuje Dariusz Mytych, prezes Sylen Studio.
Książki z uniwersum „Komornik” nawiązują do biblijnej apokalipsy. Umowa pomiędzy Sylen Studio a Michałem Gołkowskim dotyczy stworzenia gry w oparciu o tę serię, pozwala również autorowi na ingerowanie w fabułę produkcji.
Równolegle, spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim flagowym projektem, grą Dream of Gods. Gra wyróżnia się innowacyjnymi mechanikami wprowadzającymi wiele świeżości i dynamizmu do gatunku dając tytułowi potencjał e-sportowy. Każdy nowy gracz odnajdzie dla siebie wymarzonego herosa spośród 6 mitologii lub frakcji ludzi i herosów, z którym najbardziej zidentyfikuje swój styl gry. Początkowo, za projekt odpowiadało studio E-Games. Na początku 2020 roku przy współpracy z Gravier Venture Capital powstała spółka Sylen Studio, która otworzyła nowe perspektywy dla tej produkcji. Znaczna rozbudowa zespołu pozwoliła na przeprojektowanie gry i poszerzenie jej horyzontów.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.