Sylen Studio w 3 dni pozyskało 2,5 mln zł z prywatnej emisji akcji
Niezależne studio gamingowe Sylen Studio z sukcesem zakończyło prywatną emisję akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln zł, które przeznaczy na rozwój gry Komornik. Produkcja będzie oparta na uniwersum książki fantasy o tym samym tytule.
W emisji wzięło udział 49 inwestorów. Pozyskane środki stanowią 7,6 proc. obecnego kapitału zakładowego spółki.
- Cieszymy się, że nasz projekt przekonał inwestorów i bardzo dziękujemy im za zaufanie. Jesteśmy młodym studiem, ale bardzo szybko zyskujemy rozpoznawalność, o czym świadczy przede wszystkim ogromna społeczność fanów naszej produkcji Dream of Gods. Seria książek Komornik gromadzi rzeszę czytelników, którzy wyczekują tej gry – komentuje Dariusz Mytych, prezes Sylen Studio.
Książki z uniwersum „Komornik” nawiązują do biblijnej apokalipsy. Umowa pomiędzy Sylen Studio a Michałem Gołkowskim dotyczy stworzenia gry w oparciu o tę serię, pozwala również autorowi na ingerowanie w fabułę produkcji.
Równolegle, spółka prowadzi zaawansowane prace nad swoim flagowym projektem, grą Dream of Gods. Gra wyróżnia się innowacyjnymi mechanikami wprowadzającymi wiele świeżości i dynamizmu do gatunku dając tytułowi potencjał e-sportowy. Każdy nowy gracz odnajdzie dla siebie wymarzonego herosa spośród 6 mitologii lub frakcji ludzi i herosów, z którym najbardziej zidentyfikuje swój styl gry. Początkowo, za projekt odpowiadało studio E-Games. Na początku 2020 roku przy współpracy z Gravier Venture Capital powstała spółka Sylen Studio, która otworzyła nowe perspektywy dla tej produkcji. Znaczna rozbudowa zespołu pozwoliła na przeprojektowanie gry i poszerzenie jej horyzontów.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.