Sztuczna inteligencja i mechanizmy głębokiego uczenia w nowej kamerze Axis
Axis Communications właśnie zaprezentowało nową kamerę P3255-LVE, która dokonuje analiz w oparciu o sztuczną inteligencję i mechanizmy głębokiego uczenia. Ta wszechstronna stałopozycyjna kamera kopułkowa zawiera innowacyjny podwójny chipset, który umożliwia niezwykle szczegółową klasyfikację obiektów.
Wspomniany chipset — łączący procesor Axis ARTPEC-7 oraz jednostkę przetwarzania głębokiego uczenia — to klucz do udostępnianych przez kamerę funkcji klasyfikacji obiektów. Tak zaawansowane elementy sprzętowe dają użytkownikom możliwość korzystania ze specjalnie opracowanych aplikacji zewnętrznych opartych na funkcjach AI. Ponadto, dzięki podwójnemu chipsetowi, fabrycznie zainstalowana aplikacja analityczna AXIS Object Detector może wykrywać oraz klasyfikować osoby i obiekty, a także rozróżniać takie typy pojazdów jak samochody osobowe, autobusy, samochody ciężarowe oraz jednoślady (motocykle i rowery).
Wyposażenie urządzenia w podwójny chipset sprawia też, że analizy mogą być wykonywane bezpośrednio w kamerze (na brzegu sieci), co zwiększa szybkość działania i skalowalność systemu. Inne korzyści obejmują: przetwarzanie w czasie rzeczywistym, redukcję kosztów i obniżenie stopnia złożoności systemu. Ponadto przez sieć przesyłany jest tylko niezbędny materiał wizyjny, co ogranicza zapotrzebowanie na pamięć masową i przepustowość oraz zmniejsza obawy dotyczące prywatności.
Ta gotowa do montażu, zewnętrzna kamera o klasie ochrony IK10 zawiera szereg funkcji bezpieczeństwa, które zapobiegają nieautoryzowanemu dostępowi. Urządzenie oferuje znakomitą jakość obrazu o rozdzielczości HDTV 1080p. Technologie Axis Lightfinder 2.0 i Axis Forensic WDR zapewniają realistyczne kolory i wierne odwzorowanie szczegółów, nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Dodatkowo technologia OptimizedIR pozwala uzyskiwać wyraźny, pozbawiony odbić materiał wizyjny w całkowitej ciemności bez stosowania dodatkowego oświetlenia.
Najważniejsze cechy kamery:
• Zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji (AI) z mechanizmami głębokiego uczenia
• Szczegółowa klasyfikacja obiektów
• Obsługa aplikacji AI innych firm
• Przetwarzanie na brzegu sieci — łatwa skalowalność
• Lightfinder 2.0, Forensic WDR, OptimizedIR
InsERT ustanawia absolutny rekord – milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP
Technics i Automobili Lamborghini przedstawiają system gramofonowy SL-1200M7B
tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.