TP-Link prezentuje nowe punkty dostępowe WiFi 6 z serii Omada EAP
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD działają w najnowszym standardzie WiFi 6 i świetnie poradzą sobie w bardzo obciążonych środowiskach, np. w centrach handlowych, biurach, salach konferencyjnych czy też wykładowych. Z kolei pracujący w standardzie WiFi 5 EAP235-Wall, który jest kompaktowy i elegancki, doskonale wpisze się w wystrój hotelowych pokojów czy biurowych gabinetów.
Nowe technologie standardu 802.11ax, takie jak modulacja 1024QAM oraz długi symbol OFDM, umożliwiają urządzeniu EAP660 HD osiągnąć bardzo wysokie prędkości łącznie aż do 3600 Mb/s (do 1148 Mb/s w paśmie 2,4 GHz oraz do 2402 Mb/s w paśmie 5 GHz), natomiast modelowi EAP620 HD do 1800 Mb/s (do 574 Mb/s oraz do 1201 Mb/s w odpowiednich pasmach). Z kolei access point EAP235-Wall oferuje łączną przepustowość do 1200 Mb/s: do 300 Mb/s (w paśmie 2,4 GHz) oraz do 867 Mb/s (w paśmie 5 GHz).
We wszystkich najnowszych punktach dostępowych TP-Link zastosowano technologię MU-MIMO, która pozwala na komunikację z wieloma urządzeniami jednocześnie. Dodatkowo, wykorzystana w modelach EAP620 HD oraz EAP660 HD technologia OFDMA sprawia, że w środowiskach z dużym ruchem danych access pointy mogą osiągać nawet czterokrotnie większą przepustowość niż te, które pracują
w standardzie WiFi 5 (802.11ac). Punkty dostępowe WiFi 6 gwarantują także płynny roaming, dzięki któremu transmisje wideo i trwające połączenia głosowe nie są przerywane, gdy użytkownicy zmieniają lokalizację. Zarówno EAP620 HD, EAP660 HD, jak i EAP235-Wall wykorzystują Beamforming czyli technologię kształtowania wiązki, która sprawia, że połączenie z urządzeniami jest stabilne, nawet w bardzo wymagających warunkach.
Bezprzewodowe punkty dostępowe EAP620 HD oraz EAP660 HD przeznaczone są do montażu na suficie, natomiast EAP235-Wall jest modelem naściennym, przeznaczonym do montażu w puszce elektrycznej. Co ważne, wszystkie nowe access pointy obsługują technologię PoE, dzięki czemu wykorzystując zaledwie jeden przewód, można zasilać urządzenia oraz zintegrować je z siecią LAN.
Model EAP620 HD wyposażono w jeden gigabitowy port Ethernet, natomiast EAP660 HD w jeden port Ethernet 2,5Gb/s. Model przeznaczony do naściennego montażu EAP235-Wall posiada cztery gigabitowe porty Ethernet (1 port uplink oraz 3 porty downlink), w tym jeden port downlink z obsługą PoE pass-through, przeznaczony do zasilania urządzeń przewodowych, takich jak np. znajdujący się na wyposażeniu pokoju hotelowego telefon IP.
Konfiguracja i zarządzanie punktami dostępowych może się odbywać na dwa sposoby: poprzez kontroler sprzętowy, który eliminuje konieczność korzystania z komputerów i serwerów lub przez instalowane na komputerze w sieci lokalnej darmowe oprogramowanie Omada Controller. Najnowsze access pointy
TP-Link są kompatybilne z platformą Omada SDN, która zapewnia niskie koszty utrzymania sieci,
a administratorzy mogą z dowolnego miejsca centralnie zarządzać w chmurze siecią złożoną nawet
z setek punktów dostępowych, przełączników i routerów, także rozproszonych pomiędzy placówkami.
Prezentowane urządzenia z serii Omada pozwalają na stworzenie aż 16 niezależnych sieci Wi-Fi (SSID)
z możliwością autoryzacji dostępu z uwierzytelnianiem przez Facebooka albo SMS oraz logowaniem za pomocą strony powitalnej, jednorazowych haseł dostępu lub voucherów. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa bezpieczeństwo całej sieci i wrażliwych danych.
Specyfikacje techniczne produktów dostępne są na stronie TP-Link: EAP620 HD, EAP660 HD, EAP235-Wall.
Wszystkie punkty dostępowe są już dostępne w sprzedaży. Zostały objęte 5-letnią gwarancją.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.