Komunikaty PR

Transformacja cyfrowa Bonprix w dobrym stylu

2024-11-04  |  08:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

W dynamicznym środowisku biznesowym adopcja technologii chmurowych jest czynnikiem warunkującym elastyczność, szybkość i sprawne reagowanie na zmiany rynkowe. Dlatego Bonprix, wiodąca międzynarodowa firma z branży modowej, należąca do Otto Group, zdecydowała się na wdrożenie SAP BW/4HANA i SAP Datasphere.

Już 79 procent światowych firm, badanych przez MIT Technology Review („2023 Global Cloud Ecosystem Survey”) deklaruje, że wdrożenie chmury przyniosło im innowacje, a aż 84 procent wskazuje na oszczędności. Analizy pokazują także, że globalny rynek chmury obliczeniowej będzie wciąż dynamicznie rosnąć, napędzany potrzebami biznesowymi, m.in. w zakresie redukcji złożoności IT, optymalizacji zasobów i ciągłości działania. To parametry szczególnie istotne w zmieniającej się branży modowej, gdzie oczekiwania konsumentów i trendy ewoluują w szybkim tempie.

Bonprix, międzynarodowa firma odzieżowa z siedzibą w Hamburgu, obsługująca ponad 16 milionów aktywnych klientów w ponad 25 krajach, w tym w Polsce, postawiła na chmurę i korzysta z dynamicznego środowiska multi-cloud. Ten strategiczny krok umożliwił integrację zarówno lokalnych, jak i chmurowych źródeł danych na jednej platformie.

Współpraca firmy z SAP miała na celu uproszczenie architektury IT, aby skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, przyspieszyć podejmowanie decyzji biznesowych oraz lepiej reagować na zmiany rynkowe. Dzięki wdrożeniu SAP Datasphere i SAP BW/4HANA Bonprix zyskał potężną platformę analityczną, która konsoliduje dane z zakresu finansów, sprzedaży, logistyki i zarządzania relacjami z klientami – to niewątpliwie znaczący krok w cyfrowej transformacji firmy.

„Platforma danych SAP BI dla Bonprix to doskonale zaprojektowane, przyszłościowe rozwiązanie wykorzystujące możliwości SAP BW/4HANA do zarządzania i wydajnego przetwarzania ogromnych ilości danych. W połączeniu z SAP Datasphere, oferującym szeroki dostęp do wielu środowisk chmurowych, umożliwia płynną integrację danych z różnych źródeł. Platforma danych BI Bonprix nie tylko stanowi fundament codziennych operacji, ale jest także strategicznym rozwiązaniem wspierających nas w obliczu nieustannych zmian technologicznych” – powiedział Sergio Lopez Nunez, starszy inżynier BI w Bonprix.

Po wdrożeniu rozwiązań biznesowej sztucznej inteligencji SAP, w szczególności usługi SAP BTP GenAI „Document Information Extraction”, Bonprix doświadczył już znacznego wzrostu wydajności dzięki automatycznemu wyodrębnianiu odpowiednich danych z przychodzących faktur, zmniejszeniu liczby błędów wynikających z ręcznego wprowadzania danych i przyspieszeniu ogólnego przepływu faktur.

„Implementacja SAP Datasphere i SAP BW/4HANA oznacza doskonały początek udanej podróży w stronę pełnego wykorzystania możliwości zaawansowanych rozwiązań SAAS. Sprawiają one, że firmy mogą odpowiedzialnie i efektywnie podejmować decyzje w czasie rzeczywistym, opierając się na danych. Środowiska chmurowe, wsparte siłą Business Intelligence, umożliwiają naszym klientom elastyczne, szybkie i zwinne działanie, co pozwala im na skuteczne dostosowywanie się do rosnących wymagań konsumentów. W dynamicznych sektorach, takich jak np. branża modowa, ma to szczególne znaczenie i daje mocne podstawy do ekspansji na nowe rynki” – mówi Marcin Demkiw, Dyrektor do spraw Wsparcia Sprzedaży, SAP Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.