Komunikaty PR

Transformacja oddziałów bankowych – jak zapewnić bezpieczeństwo?

2021-03-25  |  10:00
Biuro prasowe

Przez całe stulecia oddziały bankowe były fizycznym wyrazem wyobrażenia o bezpieczeństwie. Wzrost znaczenia cyfrowych usług bankowych wymusza jednak dynamiczną ewolucję placówek, które teraz coraz częściej służą przede wszystkim za centra doradztwa. Za tymi przemianami idzie także zmiana definicji bezpieczeństwa w oddziałach, szczególnie w czasach pandemii. Wsparciem mogą okazać się technologie wizyjne.

 

Bankowość detaliczna nieustannie się zmienia, a wraz z nią rola oddziału banku. Jeszcze 10 lat temu nikt nie sądził, że placówki staną się bardziej nieformalnymi miejscami spotkań, czy nawet kawiarniami, a przy tym centrami usług cyfrowych.  

 

- Innowacje pozytywnie wpływają na jakość obsługi klientów, jednak wraz z nimi konieczne jest wprowadzenie nowych metod zapewnienia bezpieczeństwa. Stworzenie przyjaznego, a jednocześnie bezpiecznego środowiska w oddziałach bankowych staje się wyjątkowym wyzwaniem w dobie pandemii, na które mogą odpowiedzieć nowoczesne technologie cyfrowe, takie jak systemy wizyjne, aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję, czy systemy audio – mówi Bogumił Szymanek z Axis Communications.`

 

Optymalizacja przestrzeni

 

Niestety, jednym z pierwszych elementów, jakie często przychodzą nam do głowy na myśl o oddziałach bankowych są kolejki. Nikt za nimi nie przepada, a dodatkowo trudno zachować w nich odpowiedni dystans społeczny. Tymczasem, sieciowe kamery z analityką monitorowania kolejek, zapewniają dostęp do danych na ich temat w czasie rzeczywistym. W chwili, gdy liczba osób przekroczy określony limit, system sam może poinformować personel o konieczności otwarcia dodatkowego stanowiska. Dodatkowo, statystyki dotyczące kolejek i ich tworzenia się w ciągu dnia mogą pomóc dopasować zasoby kadrowe do potrzeb klientów.

 

Narzędzia analityczne mogą również zliczać liczę osób obecnych w danej chwili w oddziale lub jego określonych obszarach. Z jednej strony jest to pomocne dla kierowników placówek, którzy mogą w lepszy sposób zarządzać przestrzenią i personelem. Z drugiej, rozwiązania te pozwalają zachować odpowiedni dystans społeczny. Przykładem mogą być systemy, które samodzielnie liczą osoby wchodzące do oddziału. Po osiągnięciu określonego limitu, na ekranie zainstalowanym przed wejściem, automatycznie pojawi się informacja z prośbą o zaczekanie aż ktoś opuści bank.

 

Kluczowa rola dźwięku

 

Innym rozwiązaniem, które dopiero zyskuje na popularności w bankowości, są sieciowe systemy audio. Ich podstawową rolą jest zarządzanie dźwiękiem na terenie placówki, w tym również muzyką. Ta ostatnia może nie tylko umilać klientom czas oczekiwania, ale także wspierać bezpieczeństwo. Przykładowo, w niektórych obszarach banku, gdzie wymagana jest większa poufność, podkład muzyczny może być odpowiednio zmieniony, podobnie jak jego głośność.

 

Oprócz muzyki, systemy audio połączone z sieciowymi kamerami monitoringu, mogą pomóc w zapobieganiu niebezpieczeństwom za pomocą wcześniej przygotowanych nagrań. Tego typu rozwiązania, po wykryciu przekroczenia limitu osób na metr kwadratowy, bądź też braku maseczki na twarzy odwiedzającego, nadadzą automatyczny komunikat głosowy, np. z prośbą o zachowanie dystansu społecznego. Takie systemy są przydatne nie tylko w czasach pandemii. W przyszłości mogą np. nadawać komunikat powitalny, wzbogacając tym samym doświadczenie klienta, czy też dbać o bezpieczeństwo, wypraszając podejrzanie zachowującego się gościa z przedsionku bankomatu.

 

Nie tylko klienci

 

Kwestie bezpieczeństwa dotyczą nie tylko klientów, ale także pracowników. Obecnie, w toku wielu obowiązków związanych z obsługą klienta w placówce bankowej mogą oni zwyczajnie zapomnieć o koniecznej, regularnej dezynfekcji. Systemy audio funkcjonujące poza miejscami dostępnymi dla klientów, mogą regularnie przypominać o potrzebie mycia rąk czy zachowywaniu odpowiedniego dystansu. Dodatkowo, wejścia do stref pracowniczych mogą zostać wyposażone w bezdotykowe systemy dostępu, bazujące np. na aplikacji mobilnej lub kodach QR. Dzięki temu pracownicy nie będą musieli być narażeni na dotykanie ryzykownych elementów, np. klamek czy klawiatur dostępowych.

 

- Warto podkreślić, że każde z wymienionych rozwiązań ma potencjał długookresowy, związany nie tylko z pandemią. Systemy wykorzystywane dzisiaj do zachowania dystansu, jutro pomogą optymalizować oddziały. W dobie coraz bardziej rozproszonej obsługi klienta, już nie tylko z poziomu biurka czy okienka, staje się to szczególnie ważne, by w parze z jego pozytywnym doświadczeniem, szedł także wysoki poziom bezpieczeństwa – dodaje Bogumił Szymanek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.