Komunikaty PR

Urządzenia Toughbook w firmie Raskone przyspieszają naprawę pojazdów

2021-02-22  |  11:00
Biuro prasowe

Firma wybrała podręczny model TOUGHBOOK T1 z systemem Android, wyposażony w uchwyt pistoletowy, stację dokującą oraz indywidualnie zaprojektowane aplikacje TOUGHBOOK Omnia, które usprawniają procesy sprzedaży, fakturowania i zarządzania częściami, redukując przy tym ewentualne błędy.

Raskone specjalizuje się w obsłudze technicznej pojazdów użytkowych. Firma posiada 19 centrów naprawczych w całej Finlandii i zatrudnia ponad 500 specjalistów. Kiedy mechanicy Raskone otrzymują zlecenia serwisowe, pobierają z magazynu potrzebne części i skanują kody kreskowe produktów. Zebrane informacje są przekazywane z urządzenia mobilnego do centralnego systemu ERP, a także zapisywane w zleceniu klienta w celu wystawienia rachunku.

Poprzednie urządzenia przenośne, z których korzystała firma Raskone były wyposażone w system operacyjny Windows, miały mały ekran, który był trudny do odczytania i małą klawiaturę, która była trudna w użyciu. Frustrujące było również to, że aplikacja traciła ustawienia i dane, jeśli bateria urządzenia padła podczas wykonywania zadania. Z tego powodu mechanicy często woleli zapisywać na kartce informacje dotyczące sprzedaży części zamiennych i ręcznie raportować je kierownikom. W najgorszych przypadkach zapominano o raportowaniu i śledzeniu części, co prowadziło do spadku sprzedaży i złego zarządzania zapasami.

Raskone zwróciła się do formy Kauko, specjalisty w dziedzinie komputerów przenośnych i wyłącznego dostawcy urządzeń Panasonic TOUGHBOOK w Finlandii. Zaproponowała ona wykorzystanie urządzenia TOUGHBOOK T1 oraz zastosowanie rozwiązania TOUGHBOOK Omnia, które umożliwia tworzenie aplikacji dopasowanych do potrzeb firmy.

Oprogramowanie zostało stworzone przez zespół TOUGHBOOK Omnia przy użyciu środowiska programistycznego MCL. Normalnie tworzenie, integrowanie i utrzymywanie niestandardowych aplikacji na wielu urządzeniach może być skomplikowanym zadaniem. Jednak platforma MCL upraszcza ten proces. Aplikacje niestandardowe są projektowane szybko i łatwo wdrażane na wielu urządzeniach. Ponadto TOUGHBOOK Omnia skraca czas potrzebny na stworzenie aplikacji na zamówienie i sprawdzenie koncepcji - z lat i miesięcy do tygodni, a nawet dni.

- W porównaniu z kodowaniem od podstaw, koszt rozwoju oprogramowania z Omnią był pięciokrotnie niższy, a dostawa znacznie szybsza - mówi Maxim Demin, kierownik zespołu IT w Raskone. - Pierwsza wersja demonstracyjna była gotowa dwa tygodnie po naszym wstępnym spotkaniu, a wersję nadającą się do wdrożenia mieliśmy po kilku miesiącach. Wszystko poszło gładko i szybko.

Mechanicy korzystają teraz z urządzeń przenośnych Panasonic TOUGHBOOK T1. Model ten łączy w sobie najlepsze funkcje urządzeń przenośnych i smartfonów w jednym wytrzymałym 5-calowym urządzeniu. Oferuje możliwość połączeń głosowych i transmisji danych, zintegrowany skaner kodów kreskowych i szeroki zakres funkcji. Jest przy tym wzmocniony, dzięki czemu sprawdza się w trudnym środowisku pracy, jak centrum napraw Raskone.

- Nowe rozwiązanie pozwoliło nam skrócić czas potrzebny na rejestrowanie sprzedaży w naszym systemie ERP, zmniejszyć straty magazynowe, poprawić zarządzanie zapasami i proces sprzedaży części zamiennych - podsumowuje Maxim Demin.

TOUGHBOOK Omnia i nowe urządzenia ułatwiły również pracę działu IT firmy Raskone. Dzięki opcjom kodów QR lub NFC firma może szybko wdrażać kolejne urządzenia, konfigurować je i przekazać pracownikom już w momencie przybycia. Ponadto dzięki temu, że urządzenia są zawsze włączone i podłączone do sieci, aktualizacje mogą być zaplanowane i wdrożone w dogodnym momencie, bez udziału samych użytkowników lub odsyłania ich do centrali.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.