Usługi IT w służbie równych szans na rynku pracy
Usługi IT w służbie równych szans na rynku pracy
Fundacja Aktywizacja już od ponad 30 lat z zaangażowaniem wspiera osoby z niepełnosprawnościami m.in. w realizowaniu celów zawodowych na rynku pracy. Wierzymy, że nasza praca ma sens, bo przyczynia się do poprawy jakości życia naszych klientów z niepełnosprawnościami i wspiera biznes w licznych wyzwaniach związanych z procesem ich zatrudniania i inkluzji w organizacjach. – mówi Przemysław Żydok, Prezes Fundacji Aktywizacja.
Złożone arkusze kalkulacyjne, na których pracowano do tej pory w Fundacji Aktywizacja, zamieniono niedawno na profesjonalne narzędzie CRM, jakim jest Salesforce. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia firmy Britenet, która każdego roku rozpoczyna nieodpłatną współpracę z organizacją pozarządową. W implementację Salesforce w Fundacji Aktywizacja zaangażowani byli pracownicy Britenet np. z Lublina i Kielc, a w system wykorzystywany jest w oddziałach Fundacji w Białymstoku, Bydgoszczy, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie i Warszawie oraz w filiach w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Wrocławiu i Szczecinie.
Głównym celem wdrożenia systemu CRM w Fundacji było usprawnienie procesów związanych z aktywizacją osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy. Współdzielony system wdrożony równocześnie we wszystkich oddziałach Fundacji umożliwił płynną wymianę informacji zarówno na temat partnerów biznesowych, jak i prowadzonych przez organizację działań. – zauważa Izabela Wegner, Marketing Automation Leader w Britenet. Zespół naszych specjalistów miał okazję wykorzystać swoją wiedzę oraz doświadczenie w rozwijaniu działań podjętych na rzecz społeczeństwa – dodaje.
Wdrożenie przez zespół Britenet systemu CRM na platformie Salesforce umożliwiło Fundacji scentralizowanie i usprawnienie procesów związanych z kompletowaniem i analizą danych. Obecnie pracownicy Fundacji mogą tworzyć przejrzystą i łatwą w obsłudze bazę pracodawców za pomocą jednego narzędzia. Wprowadzone rozwiązanie wpłynie także na komunikację wewnętrzną oraz zoptymalizuje wiele codziennych procesów. To natomiast przełoży się na skuteczność podjętych działań i dążenia do realizacji obranych celów.
Zaimplementowane rozwiązania realnie usprawniły codzienne zadania w organizacji, której głównym celem jest podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnościami. – wspomina Mateusz Kotnowski, Dyrektor Pionu Agencji Zatrudnienia Fundacji Aktywizacja.
W przestrzeni społecznej nadal istnieje wiele stereotypów na temat funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy. Ich kompetencje, kwalifikacje czy talenty często nie zostają dostrzeżone m.in. z powodu uprzedzeń czy braku odpowiedniej wiedzy na temat zatrudniania takich osób. Organizacje, takie jak Fundacja Aktywizacja, dokonują jednak wszelkich starań, aby niepełnosprawność nie wykluczała specjalistów z rywalizacji o atrakcyjne miejsca pracy. Britenet natomiast z dumą wspiera Fundację w jej działaniach.
O Britenet
Britenet już od blisko 16 lat funkcjonuje na polskim i zagranicznym rynku IT i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów i ekspertów IT. Posiada doświadczenie w budowaniu centrów kompetencyjnych dla międzynarodowych firm i zapewnia szerokie wsparcie w postaci outsourcingu ekspertów, tworzenia systemów informatycznych, rozwoju aplikacji mobilnych, utrzymywania istniejących systemów oraz rozwiązań BI i Salesforce.
Firmie zaufało już ponad 100 klientów z całego świata. Britenet od wielu lat z powodzeniem realizuje także projekty dla sektora publicznego w tym między innymi dla KPRM, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Finansów oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Firma Britenet pięciokrotnie zdobyła tytuł „Najlepszego Miejsca Pracy w IT w Polsce" w prestiżowych badaniach AudIT organizowanych wśród pracowników przez magazyn Computerworld Polska. Ponadto znalazła się w pierwszej 10 na liście 100 najlepszych dostawców usług IT w 2021 w Polsce w rankingu Clutch, platformy B2B pomagającej firmom w znalezieniu najlepszych dostawców. Według analiz Clutch opartych między innymi na opiniach klientów Britenet jest także firmą numer 1 w Polsce wśród firm świadczących usługi typu managed services.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.