Użytkownicy Microsoft 365 narażeni na nowy rodzaj ataków BEC
Największe natężenie ataków miało miejsce w grudniu 2020 roku w czasie sezonu świątecznego, a ich celem byli użytkownicy platformy Microsoft 365. Wysyłane e-maile próbowały ominąć korporacyjne systemy zabezpieczeń poczty e-mail, w czasie kiedy wielu użytkowników miało włączony autoresponder "Out of office”. Napastnicy tworzyli charakterystyczną dla ataków BEC wiadomość e-mail, mającą na celu wyłudzenie pieniędzy. Jednak w tym konkretnymi przypadku oszuści manipulowali nagłówkami, wpisując w nagłówku „Reply-To:”, aby wskazać inną osobę w docelowej organizacji. W związku z tym informacja może być przekazana do jednego pracownika (np. Adam Kowalski), ale nagłówek „Reply-To:” zawiera adres innej osoby (np. Małgorzata Nowak). Adam Kowalski ma włączony autoresponder „Out of office”, a więc po otrzymaniu fałszywej wiadomości e-mail generowana jest automatyczna odpowiedź. Jednak nie jest ona odsyłana do prawdziwego nadawcy, lecz do Małgorzaty Nowak, a jej treść skłania do przekazania pieniędzy na konto oszusta. Z racji tego, że wiadomość e-mail pochodzi z konta Adama Kowalskiego, a nie nadawcy spoza organizacji, może nie zostać powstrzymana przez systemy bezpieczeństwa. Tego typu zabezpieczenia koncentrują się przede wszystkim na blokowaniu poczty elektronicznej przychodzącej z zewnątrz. Poza tym wielu użytkowników biznesowych ufa e-mailom przesyłanym wewnątrz organizacji, zaś z dużo większą rezerwą podchodzi do informacji pochodzących ze źródeł zewnętrznych.
- Wprawdzie nie są znane szczegóły dotyczące skuteczności tej techniki, aczkolwiek wiele wskazuje na to, że oszuści będą z niej korzystać szczególnie w sezonach urlopowych czy świątecznych. W atakach BEC często stosowane są sztuczki phishingowe, najczęściej są one bardziej wyrafinowane, ale oszuści cały czas szukają nowych metod, co doskonale pokazuje przypadek wykryty przez Abnormal Seurity. Dlatego też pracownicy muszą bardzo uważnie czytać e-maile, aby zweryfikować czy na pewno zostały wysłane przez współpracownika. - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
F5 Networks wzmacnia zespół liderów
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.