Komunikaty PR

Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek

2024-06-10  |  06:31
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.


Analiza globalnego rynku VR

W 2023 roku wartość globalnego rynku VR wyniosła 25,11 miliarda dolarów. Prognozy wskazują, że do 2032 roku rynek ten osiągnie wartość ponad 244,84 miliarda dolarów, rosnąc w tempie 27,5% rocznie w latach 2023–2030. Najszybciej rozwijającymi się regionami są Azja i Australia, które w 2022 roku miały 39% udziału w rynku. Europa natomiast ma stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem regionalnym, z przewidywanym wzrostem na poziomie 29,3% rocznie. Szczególnie duża populacja graczy oraz intensywne wdrażanie VR w branży gier i motoryzacyjnej przyczyniają się do tego dynamicznego wzrostu.

Najwięksi producenci VR

Liderami na rynku headsetów VR są:

  • Meta Platforms (Oculus, USA)
  • Alphabet (Google LLC, USA)
  • Sony Interactive Entertainment (Japonia)
  • Samsung Electronics (Korea Południowa)
  • HTC Corporation (Tajwan)
  • Valve Corporation (USA)

 

Pomimo obecności dużych graczy, rynek VR nie jest całkowicie skonsolidowany. Istnieje wiele firm, w tym start-upów, które rozwijają technologię i produkują headsety.

Zastosowania VR

Choć VR najbardziej kojarzy się z grami, jej zastosowania są znacznie szersze. Technologia ta jest wykorzystywana w ćwiczeniach fizycznych, oglądaniu filmów i wydarzeń na żywo, a także w celach profesjonalnych. Przykłady zastosowań obejmują edukację, medycynę oraz symulacje treningowe w różnych branżach.

Zapotrzebowanie na gry wideo stymuluje rozwój rynku VR. W 2022 roku brytyjscy konsumenci wydali około 4,66 miliarda GBP na gry wideo, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem. W Stanach Zjednoczonych rząd dostrzega potencjał VR jako narzędzia klinicznego, a sektor edukacji dynamicznie włącza VR do programów nauczania, oferując uczniom interaktywne możliwości nauki.

Przyszłość rynku VR

Technologiczne trendy wskazują na coraz większą dostępność VR dla konsumentów. Autonomiczne gogle VR, które eliminują potrzebę połączenia z zewnętrznymi urządzeniami, stają się bardziej popularne. Dzięki wbudowanym czujnikom i braku potrzeby instalacji sensorów obsługa VR staje się prostsza, a korzystanie z niej możliwe jest w mniejszych pomieszczeniach. Ułatwia to dostęp do tej technologii i przyczynia się do jej rosnącej popularności.

Wirtualna rzeczywistość przekształca różne sektory gospodarki, oferując innowacyjne rozwiązania i nowe możliwości. Dynamiczny rozwój rynku VR świadczy o ogromnym potencjale i znaczeniu w przyszłości.


O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.