Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Analiza globalnego rynku VR
W 2023 roku wartość globalnego rynku VR wyniosła 25,11 miliarda dolarów. Prognozy wskazują, że do 2032 roku rynek ten osiągnie wartość ponad 244,84 miliarda dolarów, rosnąc w tempie 27,5% rocznie w latach 2023–2030. Najszybciej rozwijającymi się regionami są Azja i Australia, które w 2022 roku miały 39% udziału w rynku. Europa natomiast ma stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem regionalnym, z przewidywanym wzrostem na poziomie 29,3% rocznie. Szczególnie duża populacja graczy oraz intensywne wdrażanie VR w branży gier i motoryzacyjnej przyczyniają się do tego dynamicznego wzrostu.
Najwięksi producenci VR
Liderami na rynku headsetów VR są:
- Meta Platforms (Oculus, USA)
- Alphabet (Google LLC, USA)
- Sony Interactive Entertainment (Japonia)
- Samsung Electronics (Korea Południowa)
- HTC Corporation (Tajwan)
- Valve Corporation (USA)
Pomimo obecności dużych graczy, rynek VR nie jest całkowicie skonsolidowany. Istnieje wiele firm, w tym start-upów, które rozwijają technologię i produkują headsety.
Zastosowania VR
Choć VR najbardziej kojarzy się z grami, jej zastosowania są znacznie szersze. Technologia ta jest wykorzystywana w ćwiczeniach fizycznych, oglądaniu filmów i wydarzeń na żywo, a także w celach profesjonalnych. Przykłady zastosowań obejmują edukację, medycynę oraz symulacje treningowe w różnych branżach.
Zapotrzebowanie na gry wideo stymuluje rozwój rynku VR. W 2022 roku brytyjscy konsumenci wydali około 4,66 miliarda GBP na gry wideo, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem. W Stanach Zjednoczonych rząd dostrzega potencjał VR jako narzędzia klinicznego, a sektor edukacji dynamicznie włącza VR do programów nauczania, oferując uczniom interaktywne możliwości nauki.
Przyszłość rynku VR
Technologiczne trendy wskazują na coraz większą dostępność VR dla konsumentów. Autonomiczne gogle VR, które eliminują potrzebę połączenia z zewnętrznymi urządzeniami, stają się bardziej popularne. Dzięki wbudowanym czujnikom i braku potrzeby instalacji sensorów obsługa VR staje się prostsza, a korzystanie z niej możliwe jest w mniejszych pomieszczeniach. Ułatwia to dostęp do tej technologii i przyczynia się do jej rosnącej popularności.
Wirtualna rzeczywistość przekształca różne sektory gospodarki, oferując innowacyjne rozwiązania i nowe możliwości. Dynamiczny rozwój rynku VR świadczy o ogromnym potencjale i znaczeniu w przyszłości.
O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.