Wrocławska firma IT organizuje workation w Barcelonie
W celu przyciągnięcia najlepszych talentów na rynku i w konsekwencji utrzymania ich przy sobie, pracodawcy często muszą zaoferować coś więcej niż wynagrodzenie. Ważna jest też atmosfera w zespole, możliwość rozwoju czy inne korzyści pozapłacowe. Kandydat powinien czuć, że przychodząc do nowej firmy, pracodawca będzie troszczył się o budowanie jego doświadczeń m.in. poprzez działania wellbeingowe.
Dobre samopoczucie pracowników na pierwszym miejscu
Według raportu firmy Aon 2022-2023 Global Wellbeing Survey przeprowadzonego we współpracy z IPSOS organizacje coraz częściej inwestują w dobre samopoczucie swoich pracowników. Sposób, w jaki firma nadaje priorytety i integruje wellbeing jako część swojej strategii biznesowej, może mieć ogromny wpływ na zaangażowanie pracowników, pozyskiwanie i utrzymywanie talentów oraz ogólne wyniki biznesowe. Badania przeprowadzone przez Aon w ciągu ostatniego roku pokazują, że pracownicy, którzy zdecydowanie zgadzają się z tym, że ich organizacja dba o ich dobre samopoczucie, są 1,5 razy bardziej skłonni do pozostania u tego pracodawcy, rzadziej też sygnalizują oznaki wypalenia zawodowego.
Budowanie pozytywnych doświadczeń
Dobrostan człowieka to szerokie pojęcie, które obejmuje nie tylko obszar zdrowia fizycznego, ale też aspekty związane ze środowiskiem pracy, funkcjonowaniem psychospołecznym i emocjonalnym. A w efekcie również z rozwojem czy motywacją. W firmie Trans.eu podejmowane są działania, które mają na celu wsparcie pracowników w tych obszarach. Są realizowane na przykład poprzez programy promocji zdrowia, sportu, zdrowe śniadania w biurze, dofinansowanie do nauki języka angielskiego, możliwości konsultacji w zakresie zdrowia psychicznego i tym podobnych.
– Budowanie pozytywnych doświadczeń w Trans.eu traktujemy priorytetowo. Wartości są podstawą naszych działań, a wszystkie aktywności podejmujemy z myślą o ludziach i dla ludzi. Dobro naszych kolegów oraz koleżanek jest ważne dla zarządu, co skutkuje dużym zaangażowaniem w działania na rzecz dostarczania szeroko rozumianego poczucia szczęścia i zaopiekowania – mówi Klaudia Brymerska, Communication and Employee Experience Specialist w Trans.eu.
Workation w Barcelonie
Dla dobrego działania organizacji kluczowe jest stworzenie poczucia przynależności. Według przytaczanego badania pracownicy, którzy czują się częścią zespołu, osiągają lepsze wyniki, poprawia się także ich samopoczucie. W Trans.eu działania integracyjne są ważną częścią wellbeingu. Pracownicy zacieśniają więzi zarówno podczas kameralnych wyjść zespołowych, jak i akcji tematycznych czy wyjazdów teambuildingowych do ośrodka wczasowego nad jeziorem.
Widząc efekty takich działań, firma zdecydowała się pójść o krok dalej. Niedawno z inicjatywy zarządu powstał flagowy program motywacyjny „Workation in Barcelona”. W ramach niego zespoły mogą polecieć na tydzień do Hiszpanii, gdzie zaledwie 500 metrów od morza mieści się ich nowe biuro. Pomaga im to we wzajemnej integracji, daje szansę na lepszą współpracę, synergię i wymianę wiedzy, a także korzystnie wpływa na poziom motywacji.
– Program „Workation in Barcelona” to wynik jednych z głównych celów Trans.eu: dbania o synergię działań oraz tworzenie organizacji uczącej się, w której potencjał i zaangażowanie pracowników rosną z każdym kolejnym przepracowanym miesiącem – mówi Bogdan Kosturek, Vice-President of Technology and Product Development w Trans.eu
Korzyści wynikające z programu podkreślają też Ci, dla których on powstał, czyli pracownicy.
– Workation w Barcelonie było dla mnie niesamowita przygodą. Czas spędzony w gronie osób, z którymi na co dzień pracuję, dał mi możliwość poznania ich z zupełnie innej strony. Wspólne zwiedzanie, rozmowy i posiłki wzmocniły nasze relacje, co na pewno będzie miało odzwierciedlenie w realizacji zespołowych projektów – mówi Justyna Łań, International Forwarders & Shippers Security Team Leader w Trans.eu.
– Nasz wyjazd do Barcelony był wyjątkowym przeżyciem. Możliwość pracy i przebywania w stolicy Katalonii dała nam dużo energii i radości. Dużym atutem tego wyjazdu jest to, że zaraz obok naszego biurowca znajduje się piękna barcelońska plaża. Popołudniowe spacery po niej sprawiały, że szybko znikał trud codziennej pracy – opowiada Michał Margoszczyn, Helpdesk Specialist w Trans.eu.
Budowanie pozytywnych doświadczeń w pracy przynosi wiele korzyści. Zadowoleni pracownicy są często bardziej zmotywowani, lojalni i lepiej radzą sobie ze stresem. Zaangażowanie w projekty wellbeingowe to inwestycja dla każdej świadomej firmy, która chce budować swoją przyszłość z najlepszymi specjalistami na rynku.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.