Komunikaty PR

Wrocławska firma IT organizuje workation w Barcelonie

2023-06-30  |  13:00
Biuro prasowe

W celu przyciągnięcia najlepszych talentów na rynku i w konsekwencji utrzymania ich przy sobie, pracodawcy często muszą zaoferować coś więcej niż wynagrodzenie. Ważna jest też atmosfera w zespole, możliwość rozwoju czy inne korzyści pozapłacowe. Kandydat powinien czuć, że przychodząc do nowej firmy, pracodawca będzie troszczył się o budowanie jego doświadczeń m.in. poprzez działania wellbeingowe.

Dobre samopoczucie pracowników na pierwszym miejscu

Według raportu firmy Aon 2022-2023 Global Wellbeing Survey przeprowadzonego we współpracy z IPSOS organizacje coraz częściej inwestują w dobre samopoczucie swoich pracowników. Sposób, w jaki firma nadaje priorytety i integruje wellbeing jako część swojej strategii biznesowej, może mieć ogromny wpływ na zaangażowanie pracowników, pozyskiwanie i utrzymywanie talentów oraz ogólne wyniki biznesowe. Badania przeprowadzone przez Aon w ciągu ostatniego roku pokazują, że pracownicy, którzy zdecydowanie zgadzają się z tym, że ich organizacja dba o ich dobre samopoczucie, są 1,5 razy bardziej skłonni do pozostania u tego pracodawcy, rzadziej też sygnalizują oznaki wypalenia zawodowego.

Budowanie pozytywnych doświadczeń

Dobrostan człowieka to szerokie pojęcie, które obejmuje nie tylko obszar zdrowia fizycznego, ale też aspekty związane ze środowiskiem pracy, funkcjonowaniem psychospołecznym i emocjonalnym. A w efekcie również z rozwojem czy motywacją. W firmie Trans.eu podejmowane są działania, które mają na celu wsparcie pracowników w tych obszarach. Są realizowane na przykład poprzez programy promocji zdrowia, sportu, zdrowe śniadania w biurze, dofinansowanie do nauki języka angielskiego, możliwości konsultacji w zakresie zdrowia psychicznego i tym podobnych.

– Budowanie pozytywnych doświadczeń w Trans.eu traktujemy priorytetowo. Wartości są podstawą naszych działań, a wszystkie aktywności podejmujemy z myślą o ludziach i dla ludzi. Dobro naszych kolegów oraz koleżanek jest ważne dla zarządu, co skutkuje dużym zaangażowaniem w działania na rzecz dostarczania szeroko rozumianego poczucia szczęścia i zaopiekowania – mówi Klaudia Brymerska, Communication and Employee Experience Specialist w Trans.eu.

Workation w Barcelonie

Dla dobrego działania organizacji kluczowe jest stworzenie poczucia przynależności. Według przytaczanego badania pracownicy, którzy czują się częścią zespołu, osiągają lepsze wyniki, poprawia się także ich samopoczucie. W Trans.eu działania integracyjne są ważną częścią wellbeingu. Pracownicy zacieśniają więzi zarówno podczas kameralnych wyjść zespołowych, jak i akcji tematycznych czy wyjazdów teambuildingowych do ośrodka wczasowego nad jeziorem.

Widząc efekty takich działań, firma zdecydowała się pójść o krok dalej. Niedawno z inicjatywy zarządu powstał flagowy program motywacyjny „Workation in Barcelona”. W ramach niego zespoły mogą polecieć na tydzień do Hiszpanii, gdzie zaledwie 500 metrów od morza mieści się ich nowe biuro. Pomaga im to we wzajemnej integracji, daje szansę na lepszą współpracę, synergię i wymianę wiedzy, a także korzystnie wpływa na poziom motywacji.

– Program „Workation in Barcelona” to wynik jednych z głównych celów Trans.eu: dbania o synergię działań oraz tworzenie organizacji uczącej się, w której potencjał i zaangażowanie pracowników rosną z każdym kolejnym przepracowanym miesiącem – mówi Bogdan Kosturek, Vice-President of Technology and Product Development w Trans.eu

Korzyści wynikające z programu podkreślają też Ci, dla których on powstał, czyli pracownicy.

– Workation w Barcelonie było dla mnie niesamowita przygodą. Czas spędzony w gronie osób, z którymi na co dzień pracuję, dał mi możliwość poznania ich z zupełnie innej strony. Wspólne zwiedzanie, rozmowy i posiłki wzmocniły nasze relacje, co na pewno będzie miało odzwierciedlenie w realizacji zespołowych projektów – mówi Justyna Łań, International Forwarders & Shippers Security Team Leader w Trans.eu.

– Nasz wyjazd do Barcelony był wyjątkowym przeżyciem. Możliwość pracy i przebywania w stolicy Katalonii dała nam dużo energii i radości. Dużym atutem tego wyjazdu jest to, że zaraz obok naszego biurowca znajduje się piękna barcelońska plaża. Popołudniowe spacery po niej sprawiały, że szybko znikał trud codziennej pracy – opowiada Michał Margoszczyn, Helpdesk Specialist w Trans.eu.

Budowanie pozytywnych doświadczeń w pracy przynosi wiele korzyści. Zadowoleni pracownicy są często bardziej zmotywowani, lojalni i lepiej radzą sobie ze stresem. Zaangażowanie w projekty wellbeingowe to inwestycja dla każdej świadomej firmy, która chce budować swoją przyszłość z najlepszymi specjalistami na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland

Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w
IT i technologie Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic
2024-07-23 | 12:00

Nowe życie Ogrodu Moneta z projektorami Panasonic

Kiedy FKP Scorpio i Temple Live Entertainment wpadli na pomysł przekształcenia impresjonistycznych arcydzieł Claude'a Moneta w wyjątkową, interaktywną wystawę w Szwecji, wiedzieli, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.