Komunikaty PR

Współpraca e-point SA z Google przy rozwoju polskiego e-commerce

2021-02-23  |  10:00
Biuro prasowe

Dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce

Handel elektroniczny, czyli e-commerce stanowi około 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce i dynamicznie rośnie, nawet o 35% rok do roku[1]. Bardzo dużym akceleratorem zmian była i jest oczywiście pandemia COVID-19, która zniechęciła wiele osób do wizyt w fizycznych placówkach, skłaniając do bezpieczniejszych zakupów online. 

Ta zmiana zachowania będzie raczej trwałym zjawiskiem, bo ponad 85% klientów deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów[2].

“Oprócz pandemii, jednym z głównych motorów tego wzrostu jest kanał mobilny. Użytkownicy smartfonów coraz częściej przeglądają strony internetowe na smartfonach i decydują się na zakup za pomocą tych urządzeń. Kluczową rzeczą jest tu dobre doświadczenie użytkownika, tzw. UX (User Experience), równoważące ograniczenia małego ekranu i słabszych podzespołów smartfona. Szybkość ładowania i użyteczność witryny mobilnej mają duży wpływ na takie biznesowe wskaźniki jak współczynnik konwersji czy przeciętna wartość zamówienia. Nawet jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu serwisu mobilnego może obniżyć prawdopodobieństwo zakupu o kilka-kilkanaście procent! Nie wszystkie firmy jednak są świadome zachodzących zmian i aktywnie dostosowują swoje działania do nich. Chcemy im pomóc.” - mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google Polska.

Współpraca z e-point SA

Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point. Inicjatywa ta obejmuje:

  • audyt mobilnego User Experience i szybkości witryn firm, którego wynikiem będzie wskazanie elementów do poprawy,
  • prezentacja raportu z audytu wraz z dokładnym omówieniem proponowanych zmian i zaleceń,
  • wdrożenie zaleceń przez firmy w celu poprawy doświadczeń użytkowników,
  • cykl spotkań, dotyczących podsumowania wdrożonych zaleceń, planów na kolejne usprawnienia oraz ich wpływu na wyniki biznesowe.

“Współczesnym konsumentom zależy na szybkości i użyteczności mobilnej. Oferowanie pierwszorzędnych doświadczeń użytkownika to obecnie ‘must-have’ każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Stąd warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów jak i wyboru odpowiednich technologii. W ramach tego projektu szczegółowo analizujemy użyteczność mobilnej  witryny oraz jej konstrukcję, wykorzystując zestaw najlepszych praktyk UX-owych oraz zaawansowane narzędzia diagnostyczne. Dzięki naszym rekomendacjom witryny mobilne powinny działać szybciej i być znacznie wygodniejsze w użyciu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki biznesowe firmy. Będziemy też doradzać klientom w procesie implementacji.” -  dodaje Michał Szklarski - Director Of Digital Services, R&D, Mobile w  e-point SA.

 

Realizacja projektu jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021 roku. 

 


[1] Raport “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PWC 2021

[2] j.w.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.