Współpraca e-point SA z Google przy rozwoju polskiego e-commerce
Dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce
Handel elektroniczny, czyli e-commerce stanowi około 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce i dynamicznie rośnie, nawet o 35% rok do roku[1]. Bardzo dużym akceleratorem zmian była i jest oczywiście pandemia COVID-19, która zniechęciła wiele osób do wizyt w fizycznych placówkach, skłaniając do bezpieczniejszych zakupów online.
Ta zmiana zachowania będzie raczej trwałym zjawiskiem, bo ponad 85% klientów deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów[2].
“Oprócz pandemii, jednym z głównych motorów tego wzrostu jest kanał mobilny. Użytkownicy smartfonów coraz częściej przeglądają strony internetowe na smartfonach i decydują się na zakup za pomocą tych urządzeń. Kluczową rzeczą jest tu dobre doświadczenie użytkownika, tzw. UX (User Experience), równoważące ograniczenia małego ekranu i słabszych podzespołów smartfona. Szybkość ładowania i użyteczność witryny mobilnej mają duży wpływ na takie biznesowe wskaźniki jak współczynnik konwersji czy przeciętna wartość zamówienia. Nawet jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu serwisu mobilnego może obniżyć prawdopodobieństwo zakupu o kilka-kilkanaście procent! Nie wszystkie firmy jednak są świadome zachodzących zmian i aktywnie dostosowują swoje działania do nich. Chcemy im pomóc.” - mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google Polska.
Współpraca z e-point SA
Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point. Inicjatywa ta obejmuje:
- audyt mobilnego User Experience i szybkości witryn firm, którego wynikiem będzie wskazanie elementów do poprawy,
- prezentacja raportu z audytu wraz z dokładnym omówieniem proponowanych zmian i zaleceń,
- wdrożenie zaleceń przez firmy w celu poprawy doświadczeń użytkowników,
- cykl spotkań, dotyczących podsumowania wdrożonych zaleceń, planów na kolejne usprawnienia oraz ich wpływu na wyniki biznesowe.
“Współczesnym konsumentom zależy na szybkości i użyteczności mobilnej. Oferowanie pierwszorzędnych doświadczeń użytkownika to obecnie ‘must-have’ każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Stąd warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów jak i wyboru odpowiednich technologii. W ramach tego projektu szczegółowo analizujemy użyteczność mobilnej witryny oraz jej konstrukcję, wykorzystując zestaw najlepszych praktyk UX-owych oraz zaawansowane narzędzia diagnostyczne. Dzięki naszym rekomendacjom witryny mobilne powinny działać szybciej i być znacznie wygodniejsze w użyciu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki biznesowe firmy. Będziemy też doradzać klientom w procesie implementacji.” - dodaje Michał Szklarski - Director Of Digital Services, R&D, Mobile w e-point SA.
Realizacja projektu jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021 roku.
[1] Raport “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PWC 2021
[2] j.w.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.