Współpraca e-point SA z Google przy rozwoju polskiego e-commerce
Dynamiczny rozwój e-commerce w Polsce
Handel elektroniczny, czyli e-commerce stanowi około 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce i dynamicznie rośnie, nawet o 35% rok do roku[1]. Bardzo dużym akceleratorem zmian była i jest oczywiście pandemia COVID-19, która zniechęciła wiele osób do wizyt w fizycznych placówkach, skłaniając do bezpieczniejszych zakupów online.
Ta zmiana zachowania będzie raczej trwałym zjawiskiem, bo ponad 85% klientów deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów[2].
“Oprócz pandemii, jednym z głównych motorów tego wzrostu jest kanał mobilny. Użytkownicy smartfonów coraz częściej przeglądają strony internetowe na smartfonach i decydują się na zakup za pomocą tych urządzeń. Kluczową rzeczą jest tu dobre doświadczenie użytkownika, tzw. UX (User Experience), równoważące ograniczenia małego ekranu i słabszych podzespołów smartfona. Szybkość ładowania i użyteczność witryny mobilnej mają duży wpływ na takie biznesowe wskaźniki jak współczynnik konwersji czy przeciętna wartość zamówienia. Nawet jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu serwisu mobilnego może obniżyć prawdopodobieństwo zakupu o kilka-kilkanaście procent! Nie wszystkie firmy jednak są świadome zachodzących zmian i aktywnie dostosowują swoje działania do nich. Chcemy im pomóc.” - mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google Polska.
Współpraca z e-point SA
Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point. Inicjatywa ta obejmuje:
- audyt mobilnego User Experience i szybkości witryn firm, którego wynikiem będzie wskazanie elementów do poprawy,
- prezentacja raportu z audytu wraz z dokładnym omówieniem proponowanych zmian i zaleceń,
- wdrożenie zaleceń przez firmy w celu poprawy doświadczeń użytkowników,
- cykl spotkań, dotyczących podsumowania wdrożonych zaleceń, planów na kolejne usprawnienia oraz ich wpływu na wyniki biznesowe.
“Współczesnym konsumentom zależy na szybkości i użyteczności mobilnej. Oferowanie pierwszorzędnych doświadczeń użytkownika to obecnie ‘must-have’ każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Stąd warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów jak i wyboru odpowiednich technologii. W ramach tego projektu szczegółowo analizujemy użyteczność mobilnej witryny oraz jej konstrukcję, wykorzystując zestaw najlepszych praktyk UX-owych oraz zaawansowane narzędzia diagnostyczne. Dzięki naszym rekomendacjom witryny mobilne powinny działać szybciej i być znacznie wygodniejsze w użyciu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki biznesowe firmy. Będziemy też doradzać klientom w procesie implementacji.” - dodaje Michał Szklarski - Director Of Digital Services, R&D, Mobile w e-point SA.
Realizacja projektu jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021 roku.
[1] Raport “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PWC 2021
[2] j.w.

Acer wjeżdża do Polski z marką Xplova

Co 3. kobieta w IT przebranżowiła się do świata nowych technologii – nowy raport

Jabra wprowadza do oferty zestaw słuchawkowy Evolve2 30 do produktywnej pracy
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Biedronka otworzy w Polsce kolejne 100 nowych sklepów i zapowiada nową aplikację mobilną [DEPESZA]
Pandemia nie zatrzymała rozwoju sieci Biedronka, która otworzy w tym roku około 100 sklepów i zamierza postawić większy akcent na cyfryzację, m.in. uruchamiając nową aplikację mobilną. Mimo pandemii i zmiany nawyków konsumenckich sieć handlowa odnotowała w zeszłym roku wzrost sprzedaży i zysków – poinformowała grupa Jeronimo Martins.
Ochrona środowiska
Trwają negocjacje umowy społecznej między rządem a górnikami. Na wypracowanie porozumienia potrzebne jest kilka tygodni

Rząd i górnicze związki zawodowe pracują nad kształtem umowy społecznej w sprawie wsparcia likwidacji górnictwa. – Potrzebujemy co najmniej kilku tygodni, by wypracować formułę, która będzie do zaakceptowania przez obie strony, ale także Komisję Europejską – mówi odpowiedzialny za te negocjacje wiceminister Artur Soboń. Jak podkreśla, ustawowe gwarancje zatrudnienia oczekiwane przez stronę społeczną są nie do zrealizowania. Podobnie jak powrót do koncepcji budowy bloku węglowego w Ostrołęce.
Handel
Ignacy Morawski: Dopóki prognozy inflacji pokazują poziom między 2 a 4 proc., zagrożenia dla gospodarki nie ma. Ale będzie to uwierać konsumentów

Ostatnie dane z Eurostatu za styczeń 2021 roku pokazały, że w Polsce poziom cen rośnie najsilniej w Unii Europejskiej. To efekt dynamicznego wzrostu wynagrodzeń i intensywnej pomocy budżetowej dla firm w obliczu pandemii. Zdaniem ekonomisty Ignacego Morawskiego inflacja na poziomie między 2 a 4 proc. nie stanowi zagrożenia dla gospodarki. Na razie nie widać więc powodu do podwyżek stóp procentowych.
Nauka
Nawet 5 proc. populacji nigdy nie zachoruje na COVID-19. Polscy naukowcy szukają genu, który odpowiada za odporność na tę chorobę oraz jej przebieg

Efektem projektu badawczego „Odporni na COVID” ma być tani i dostępny test, który pozwoli sprawdzić, czy zakażenie koronawirusem będzie poważnym zagrożeniem dla zdrowia lub życia konkretnej osoby. Test umożliwi również wskazanie osób genetycznie opornych na zakażenie SARS-CoV-2. To może być między 1 a 5 proc. społeczeństwa. – Zakończyliśmy już rekrutację uczestników badania i przeanalizowaliśmy około 30 proc. danych. Pierwszych rezultatów projektu spodziewamy się w czerwcu – zapowiada dr Paweł Zawadzki, prezes spółki MNM Diagnostics, która realizuje projekt wraz z Centralnym Szpitalem Klinicznym MSWiA w Warszawie.