Zalman Z1 Iceberg — oryginalna obudowa w formacie Micro ATX
Nie jest tajemnicą, że najpopularniejsze obudowy komputerowe mogą pomieścić płyty główne w pełnym formacie ATX. Nie brakuje jednak osób, które szukają czegoś mniejszego, dostosowanego wyłącznie do platform mATX czy Mini-ITX. Optymalnym rozwiązaniem może okazać się Zalman Z1 Iceberg.
Zalman Z1 Iceberg to stosunkowo kompaktowa obudowa w formacie Micro ATX Mid-Tower zdolna do obsługi płyt mATX i Mini-ITX. Jej wymiary to 409 x 221 x 426 mm, a całość waży 5 kg. Jej przedni panel wyróżnia się minimalistycznym, intrygującym designem, jednak co najważniejsze, producent wyposażył go w dwa wentylatory 120 mm i siatkowy otwór wentylacyjny po boku. Warto dodać, że na tył obudowy trafił dodatkowy rotor 120 mm, dzięki czemu użytkownik powinien być spokojny o szybkie odprowadzanie ciepła.
Z boku obudowy umieszczono montowany na zawiasach boczny panel ze szkła hartowanego 3 mm, który ma zapewnić panoramiczny widok na komponenty, a także łatwy dostęp do wnętrza. Na górze obudowy znaleźć można panel I/O składający się nie tylko z przycisku zasilania i reset, ale także ze złącza słuchawkowego, złącza mikrofonowego, trzech portów USB (w tym dwa w standardzie 3.0) oraz diod sygnalizacyjnych. Resztę górnej powierzchni zajmuje filtr magnetyczny, którego zadaniem jest ochrona podzespołów przed kurzem.
Obudowa Zalman Z1 Iceberg cechuje się ponadto obsługą maksymalnie pięciu wentylatorów, trzech radiatorów (tył do 120 mm, góra do 240 mm, przód do 280 mm), pięciu dysków SSD 2,5” oraz dwóch nośników HDD 3,5”. W środku można zainstalować chłodzenie CPU o wysokości do 160 mm, kartę graficzną o długości do 330 mm oraz zasilacz do 210 mm (lub 355 mm bez wnęki na napędy). Warto wspomnieć też o czterech dostępnych gniazdach PCI.
Obudowa Zalman Z1 Iceberg jest dostępna w sklepach w cenie od ok. 180 zł. W sprzedaży znajduje się także wariant White kosztujący ok. 200 zł.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.