Komunikaty PR

Zapaść w obsłudze klienta w USA

2024-09-10  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Najnowszy raport „2024 US Customer Experience Index (CX Index)” autorstwa firmy Forrester przynosi niepokojące sygnały dla amerykańskich marek. Według raportu, jakość obsługi klienta osiągnęła w USA najniższy poziom w historii, a 2024 jest według Amerykanów już trzecim rokiem z rzędu, w którym ich doświadczenia konsumenckie ulegają pogorszeniu. Okazuje się, że skuteczne wdrożenie strategii stawiającej klienta w centrum uwagi wciąż stanowi poważne wyzwanie dla większości firm.

Raport wskazuje, że wielu przedsiębiorców boryka się z problemem zapewnienia spójnych doświadczeń klientom, co jest głównym powodem spadku jakości obsługi. Pomimo coraz powszechniejszego wykorzystania technologii cyfrowych, takich jak chatboty, narzędzia te często nie spełniają oczekiwań użytkowników. Ich ograniczenia i brak intuicyjności prowadzą do frustracji klientów, wpływając negatywnie na ich ogólne postrzeganie marki.

Jedynym jasnym punktem na tle ogólnego trendu pogorszenia doświadczeń konsumenckich w USA jest branża lotnicza, która odnotowała poprawę jakości obsługi klienta w 2024 roku. Sytuacja ta może wynikać z konieczności adaptacji do wyzwań związanych z pandemią, co zmusiło linie lotnicze do wprowadzenia bardziej elastycznych i przyjaznych klientom rozwiązań.

„Ogólny obraz stanu obsługi klienta za oceanem jest jednak według badania Forrester nienajlepszy, bo zaledwie 3% badanych firm może pochwalić się tytułem ‘skoncentrowanych na kliencie’. To pokazuje, jak trudno jest przekuć deklaracje o stawianiu potrzeb klienta na pierwszym miejscu w rzeczywiste działania. Niesie to za sobą wymierne straty dla marek, bo doceniani klienci potrafią się odwdzięczyć wyższą lojalność. Brak takiej lojalności przekłada się na bardzo konkretne straty finansowe” – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, firmy będącej wiodącym outsourcerem obsługi klienta i sprzedaży.

W Polsce klienci są bardziej zadowoleni z obsługi klienta niż w USA

Sytuacja w Polsce, jeśli idzie o zadowolenie z doświadczeń konsumenckich, jest znacznie lepsza niż w USA. Według badań Armatis Customer Experience Index, obsługa klienta w Polsce w ciągu ostatnich 3 lat zauważalnie poprawiła się zdaniem aż 40% Polaków. Najbardziej jesteśmy zadowoleni z pracy działów obsługi w handlu (tradycyjnym i ecommerce), a zaraz potem w bankach oraz firmach ubezpieczeniowych. Nieco gorzej wypadają operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy internetu. Najgorzej ocenianą branżą są podróże i turystyka

Jak jednak zauważa przedstawiciel Armatis, współcześni konsumenci są bardzo wymagający i polskie firmy już teraz powinny koncentrować się na kilku kluczowych obszarach, aby faktycznie postawić potrzeby klienta na pierwszym miejscu.

„Klienci oczekują, że firmy będą znały ich potrzeby i preferencje. Dlatego inwestycje w narzędzia analityczne i systemy CRM mogą pomóc w lepszym zrozumieniu i przewidywaniu oczekiwań klientów. Ważne jest także, aby klienci doświadczali stałej jakości obsługi na wszystkich etapach interakcji z marką - od pierwszego kontaktu, przez wsparcie posprzedażowe, aż po ewentualne reklamacje” – tłumaczy Krzysztof Lewiński.

Ekspert Armatis podkreśla także znaczenie roli czynnika ludzkiego. Jego zdaniem, choć technologie cyfrowe, takie jak chatboty, mogą usprawnić obsługę, kluczowe jest, aby klienci mieli również możliwość łatwego kontaktu z człowiekiem, zwłaszcza w bardziej skomplikowanych lub delikatnych sytuacjach. Dodatkowo marki muszą regularnie monitorować poziom zadowolenia klientów i dostosowywać swoje strategie, aby odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania.

„Kluczowe jest w końcu, aby cała organizacja, od zarządu po pracowników, była zaangażowana w realizację strategii skoncentrowanej na kliencie. Każda decyzja powinna być podejmowana z myślą o tym, jak wpłynie ona na doświadczenie klienta. Dopiero po spełnieniu tych wszystkich warunków firmy mogą liczyć na lojalność klientów i długoterminowy sukces na rynku” – tłumaczy Krzysztof Lewiński.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.