Zapaść w obsłudze klienta w USA
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Najnowszy raport „2024 US Customer Experience Index (CX Index)” autorstwa firmy Forrester przynosi niepokojące sygnały dla amerykańskich marek. Według raportu, jakość obsługi klienta osiągnęła w USA najniższy poziom w historii, a 2024 jest według Amerykanów już trzecim rokiem z rzędu, w którym ich doświadczenia konsumenckie ulegają pogorszeniu. Okazuje się, że skuteczne wdrożenie strategii stawiającej klienta w centrum uwagi wciąż stanowi poważne wyzwanie dla większości firm.
Raport wskazuje, że wielu przedsiębiorców boryka się z problemem zapewnienia spójnych doświadczeń klientom, co jest głównym powodem spadku jakości obsługi. Pomimo coraz powszechniejszego wykorzystania technologii cyfrowych, takich jak chatboty, narzędzia te często nie spełniają oczekiwań użytkowników. Ich ograniczenia i brak intuicyjności prowadzą do frustracji klientów, wpływając negatywnie na ich ogólne postrzeganie marki.
Jedynym jasnym punktem na tle ogólnego trendu pogorszenia doświadczeń konsumenckich w USA jest branża lotnicza, która odnotowała poprawę jakości obsługi klienta w 2024 roku. Sytuacja ta może wynikać z konieczności adaptacji do wyzwań związanych z pandemią, co zmusiło linie lotnicze do wprowadzenia bardziej elastycznych i przyjaznych klientom rozwiązań.
„Ogólny obraz stanu obsługi klienta za oceanem jest jednak według badania Forrester nienajlepszy, bo zaledwie 3% badanych firm może pochwalić się tytułem ‘skoncentrowanych na kliencie’. To pokazuje, jak trudno jest przekuć deklaracje o stawianiu potrzeb klienta na pierwszym miejscu w rzeczywiste działania. Niesie to za sobą wymierne straty dla marek, bo doceniani klienci potrafią się odwdzięczyć wyższą lojalność. Brak takiej lojalności przekłada się na bardzo konkretne straty finansowe” – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, firmy będącej wiodącym outsourcerem obsługi klienta i sprzedaży.
W Polsce klienci są bardziej zadowoleni z obsługi klienta niż w USA
Sytuacja w Polsce, jeśli idzie o zadowolenie z doświadczeń konsumenckich, jest znacznie lepsza niż w USA. Według badań Armatis Customer Experience Index, obsługa klienta w Polsce w ciągu ostatnich 3 lat zauważalnie poprawiła się zdaniem aż 40% Polaków. Najbardziej jesteśmy zadowoleni z pracy działów obsługi w handlu (tradycyjnym i ecommerce), a zaraz potem w bankach oraz firmach ubezpieczeniowych. Nieco gorzej wypadają operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy internetu. Najgorzej ocenianą branżą są podróże i turystyka
Jak jednak zauważa przedstawiciel Armatis, współcześni konsumenci są bardzo wymagający i polskie firmy już teraz powinny koncentrować się na kilku kluczowych obszarach, aby faktycznie postawić potrzeby klienta na pierwszym miejscu.
„Klienci oczekują, że firmy będą znały ich potrzeby i preferencje. Dlatego inwestycje w narzędzia analityczne i systemy CRM mogą pomóc w lepszym zrozumieniu i przewidywaniu oczekiwań klientów. Ważne jest także, aby klienci doświadczali stałej jakości obsługi na wszystkich etapach interakcji z marką - od pierwszego kontaktu, przez wsparcie posprzedażowe, aż po ewentualne reklamacje” – tłumaczy Krzysztof Lewiński.
Ekspert Armatis podkreśla także znaczenie roli czynnika ludzkiego. Jego zdaniem, choć technologie cyfrowe, takie jak chatboty, mogą usprawnić obsługę, kluczowe jest, aby klienci mieli również możliwość łatwego kontaktu z człowiekiem, zwłaszcza w bardziej skomplikowanych lub delikatnych sytuacjach. Dodatkowo marki muszą regularnie monitorować poziom zadowolenia klientów i dostosowywać swoje strategie, aby odpowiadać na zmieniające się potrzeby i oczekiwania.
„Kluczowe jest w końcu, aby cała organizacja, od zarządu po pracowników, była zaangażowana w realizację strategii skoncentrowanej na kliencie. Każda decyzja powinna być podejmowana z myślą o tym, jak wpłynie ona na doświadczenie klienta. Dopiero po spełnieniu tych wszystkich warunków firmy mogą liczyć na lojalność klientów i długoterminowy sukces na rynku” – tłumaczy Krzysztof Lewiński.
Dodatkowe informacje o Armatis
Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.