Komunikaty PR

Jak firmy dbają o zdrowie pracowników? Firma WIŚNIOWSKI podpowiada

2024-06-06  |  11:59
Biuro prasowe

Mówi się, że maj to „miesiąc zdrowia”. To właśnie wtedy świętujemy najważniejsze dni związane z profilaktyką chorób. Wiele firm wzmacnia swoją aktywność w tym obszarze, zwłaszcza, że rośnie liczba badań wskazujących na bezpośredni związek między zdrowiem pracowników, a ich wydajnością czy ogólnym samopoczuciem w życiu. Co robią duże organizacje w ramach wsparcia dobrostanu zdrowia?

Maj ustanowił największą ilość świąt związanych z profilaktyką i walką z chorobami (m.in. Światowy Dzień Walki z Rakiem Jajnika, Europejski Dzień Profilaktyki Udarowej, Światowy Dzień Raka Krwi, Światowy Dzień Zdrowia Układu Pokarmowego, Światowy Dzień Stwardnienia Rozsianego). Nic dziwnego, że właśnie w maju odbyło się ważne w rejonie Małopolski, XI Seminarium Zdrowia – „O zdrowiu Sądeczan”, podczas którego najwięksi pracodawcy w rejonie rozmawiali o tym, jak dbają o swoich pracowników i jakie działania profilaktyczne podejmują w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Wśród ważnych prelegentów była m.in. Ilona Legutko, dyrektor personalny w firmie WIŚNIOWSKI – największym, małopolskim zakładzie produkcyjnym okien, bram, drzwi i ogrodzeń, zatrudniającym dziś niemal 2200 pracowników.

- Tak duża organizacja, jaką jesteśmy, wymaga wdrożenia wielu działań i akcji profilaktycznych. Widzimy bowiem korelację troski o zdrowie pracownika z jego wydajnością czy zadowoleniem z pracy. Podejmujemy wiele aktywności, mających na celu promowanie zdrowego stylu życia w organizacji i zakładzie. Przykładowo, wspieramy sportowe pasje naszych pracowników czy proces adaptacji nowozatrudnionych, m.in. poprzez szkolenia on-boardingowe. Działamy też zapobiegawczo w sytuacji „wypalenia” poprzez rekrutacje wewnętrzne czy wspieramy pracowników w trudniej sytuacji materialnej. Prowadzimy też politykę otwartych drzwi, która zakłada bezpośredni kontakt z przełożonymi, a nawet zarządem, dając możliwość wyrażania swoich opinii czy pomysłów. Dzięki temu budujemy przyjemną atmosferę pracy, w której każdy pracownik czuje się doceniony i słyszany – mówiła podczas debaty Ilona Legutko.

Jak zaznacza dyrektor personalny, firma WIŚNIOWSKI przykłada dużą wagę do tego, by nowi pracownicy szybko zaaklimatyzowali się w firmie i mogli zintegrować się z współpracownikami działów. Oprócz szkoleń wdrożeniowych, w siedzibie przedsiębiorstwa działa firmowa stołówka, która jest epicentrum integracji, dzięki wspólnym przerwom. Wydaje ona darmowe, zbilansowane, różnorodne posiłki w kilku wariantach, z dodatkiem napojów czy zdrowych sałat czy surówek. Prowadzone są też cykliczne akcje owocowych dni, działa pracowniczy klub rowerowy, firma wspiera finansowo aktywność sportową pracowników. Praktyczna okazuje się też możliwość wyboru elastycznej godziny rozpoczęcia pracy. To tylko wybrane z działań, które wdrożył dział HR firmy.

Wymienić należy także innowacyjną w skali województwa – Grupę Szybkiego Reagowania WIŚNIOWSKI, która została uruchomiona oddolnie z inicjatywy pracowników, w celu udzielania pierwszej pomocy i walki z potencjalnymi pożarami w zakładzie, przeprowadzania ewakuacji, a także reagowania w razie wystąpienia miejscowego zagrożenia. W sytuacji wystąpienia wypadku, urazu, zasłabnięcia czy skaleczenia pracownika, grupa w kilka minut dociera na miejsce i udziela pomocy lub asystuje karetce pogotowia. Jest wyposażona w najpotrzebniejszy sprzęt – zaawansowaną, mobilną apteczkę R1, ale i defibrylatory AED. – Ponadto wdrożyliśmy zintegrowany system BHP oraz powołaliśmy liderów BHP. Takie działania mają na celu zapewnienie łatwego dostępu do wszelkich procedur i praktyk. Liderzy uczestniczą w kształtowaniu bezpiecznych systemów pracy, mogą równocześnie doradzać, sugerować i wnioskować o usprawnienia – przekazują tym samym dobre praktyki zespołowi, w celu wspierania ich zdrowia i bezpieczeństwa – dodaje Ilona Legutko.

W siedzibie Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu, gdzie odbywało się Seminarium Zdrowia, uruchomiono „Miasteczko Zdrowia”, które oferowało mieszkańcom badania profilaktyczne oraz przesiewowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.