Jak impregnować kamień naturalny?
Kamień naturalny jest szeroko stosowanym materiałem w budownictwie i dekoracji, który dodaje wnętrzom, bądź elewacji elegancji i trwałości. Jednak, aby utrzymać kamień w doskonałym stanie przez długie lata, kluczową rolę odgrywa jego impregnacja. W poniższym artykule prezentujemy poradnik o impregnacji kamienia, pomagający utrzymać jego naturalne solidne piękno.
Impregnacja kamienia naturalnego jest bardzo ważna, a przy tym łatwa w wykonaniu. Aby cieszyć się pięknem płytek kamiennych przez lata, warto o nią zadbać i regularnie przeprowadzać. Na rynku dostępnych jest wiele impregnatów, które należy odpowiednio dobrać do rodzaju kamienia i miejsca jego zastosowania. W salonach sprzedaży KLINK International, gdzie dostępny jest największy wybór kamieni naturalnych w Polsce, możemy znaleźć szeroką ofertę różnych impregnatów. W ich odpowiednim doborze pomoże profesjonalna obsługa sklepu.
Dlaczego impregnacja kamienia jest ważna?
Impregnacja kamienia to proces nanoszenia specjalnych substancji ochronnych, które mają zabezpieczyć kamień. Wszystkie impregnaty są hydrofobowe, co oznacza że zabezpieczają one kamień przed nasiąkaniem wilgoci. Zabezpieczenie płytek kamiennych jest bardzo ważne zwłaszcza w przypadku łazienek, tarasów oraz elewacji. Z kolei w kuchni należy dobrać taki impregnat, aby zabezpieczył przed wchłanianiem tłuszczy i innych substancji biologicznych, które mogą doprowadzić do pofarbowania i zniszczenia blatów czy posadzek kamiennych. Kamień, będący naturalnym materiałem, jest podatny na uszkodzenia, dlatego impregnacja jest kluczowa dla jego długotrwałego utrzymania.
Kiedy i jak impregnować kamień?
Kamień naturalny należy impregnować zaraz po jego instalacji, a następnie regularnie odnawiać warstwę ochronną. Proces impregnacji jest prosty, ale wymaga przestrzegania kilku kroków. Przede wszystkim impregnowany kamień musi być dokładnie oczyszczony z kurzu, brudu i innych zanieczyszczeń. W precyzyjnym wyczyszczeniu pomogą specjalne środki, tzw. cleanery, które możemy dobrać w zależności od rodzaju zabrudzeń i które pomogą wyczyścić każdy kamień. Dopiero czysty i wysuszony kamień jest gotowy do impregnacji.
Aplikacja: Impregnat na kamień można nakładać na różne sposoby, w zależności od struktury płytki. Może to być specjalna gąbka, a także pędzelek, bądź wałek. Impregnat należy wylać bezpośrednio na gąbkę i równomiernie pokryć kamień, pocierając go. Co ważne, impregnaty to gotowe produkty, których nie trzeba mieszać czy też rozwadniać. Należy pamiętać, że impregnację kamienia należy przeprowadzać w rękawiczkach ochronnych.
Produkty do impregnacji kamienia naturalnego
Na rynku dostępne są różne produkty do impregnacji kamienia. Wybierając impregnat, warto zwrócić uwagę na rodzaj kamienia i jego przeznaczenie. Możemy wybrać impregnat, który pozwoli wzmocnić kolor, czy też stworzyć efekt mokrego kamienia na płytce. Jednak zawsze należy stosować produkty renomowanych producentów, aby zapewnić skuteczną ochronę.
Najpopularniejsze są dwa rodzaje impregnatów: na bazie wody i rozpuszczalników. Te drugie są nieco trwalsze, dlatego zaleca się ich stosowanie na zewnątrz, np. na tarasie, bądź elewacji. Z kolei te na bazie wody najczęściej używane są wewnątrz. W salonach sprzedaży KLINK dostępna jest szeroka oferta impregnatów różnych producentów, m.in. Fila, Bellinzoni, czy CTS Chemistry, które dostępne są w atrakcyjnych cenach.
Zastosowanie odpowiedniej impregnacji kamienia to kluczowy krok w utrzymaniu jego trwałości i estetyki. Dzięki temu prostemu procesowi, kamień może cieszyć nas swoim pięknem przez wiele lat, zachowując swoją naturalną urodę w każdych warunkach.
Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko
BRUTALNA PRAWDA O KOSZTACH OGRZEWANIA DOMU – JAK PRZETRWAĆ ZIMĘ?
Polska tonie w tanim plastiku. Recyklerzy apelują o zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.