Jak nie płacić za hosting w chmurze nawet 3 miesiące w roku?
Chmura to doskonała opcja dla tych, którzy szukają niedrogiego sposobu na hosting serwisu e-commerce w bezpiecznym i wydajnym środowisku. Dowiedz się, jak w ogóle nie płacić za hosting w chmurze, nawet przez 3 miesiące w roku.
Hosting w chmurze to rodzaj hostingu internetowego, który wykorzystuje sieć serwerów wirtualnych do przechowywania, zarządzania i przetwarzania danych. Niezawodny hosting serwisu czy strony internetowej to podstawa działalności wielu biznesów, szczególnie w branży e-commerce. Chmura to doskonała alternatywa dla serwerów dedykowanych lub hostingu współdzielonego. Hosting w chmurze to najbardziej opłacalna, skalowalna i niezawodna opcja dla firm każdej wielkości.
HOSTING WSPÓŁDZIELONY, VPS CZY CHMURA?
Tradycyjnie branża e-commerce korzystała z hostingu współdzielonego. Jednak to rozwiązanie ma sporo wad, które dla branży e-commerce są poważnym utrudnieniem. Przede wszystkim hosting współdzielony jest bardziej podatny na przestoje i awarie. Wynika to z faktu, że korzystamy wraz z innymi użytkownikami z zasobów tego samego serwera i w razie jego przeciążenia następuje zmniejszenie przepustowości wszystkich hostowanych stron.
Alternatywą jest usługa VPS (Virtual Private Server), która polega na udostepnieniu klientowi odizolowanego środowiska utworzonego na fizycznym serwerze z wykorzystaniem technologii wirtualizacji. Zapewnia większą moc i elastyczność niż hosting współdzielony, ale nie gwarantuje dostępności zasobów. VPS jest też znacznie droższy niż hosting współdzielony.
ZALETY CHMURY DLA E-COMMERCE
Hosting w chmurze jest lepszą opcją niż hosting współdzielony czy VPS dla serwisów e-commerce. Główne zalety chmury to:
1. Skalowalność
Po pierwsze, zapewnia firmom skalowalność, umożliwiając im łatwe i szybkie zwiększanie zasobów bez konieczności inwestowania w dodatkowy sprzęt lub oprogramowanie. W chmurze Oktawave mamy możliwość skalowania zasobów w pewnych limitach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dzięki temu witryna zawsze działa na optymalnym poziomie wydajności, nie obciążając właściciela finansowo.
2. Niezawodność
Po drugie, hosting w chmurze oferuje niezawodność nieporównywalną z innymi rozwiązaniami i nieprzerwany czas działania. Dzięki rozporoszonej, redundantnej (nadmiarowej) architekturze, awaria serwera nie powoduje przestoju. Pracę automatycznie natychmiast przejmuje sprawna maszyna. To po prostu oznacza, że Twoja witryna jest zawsze dostępna.
3. Bezpieczeństwo
Po trzecie, chmura zapewnia dużo większe bezpieczeństwo (dzięki wysokiemu poziomowi zabezpieczeń fizycznych i software’owych), pozwalając chronić dane transakcyjne i zmniejszając ryzyko cyberataków.
4. Opłacalność
Wreszcie, hosting w chmurze pomaga obniżyć koszty operacyjne, ponieważ firmy nie muszą inwestować w drogi sprzęt czy zabezpieczenia, ani płacić za kosztowną konserwację. Większa opłacalność wynika także z modelu rozliczeniowego – w chmurze płacisz tylko za zasoby, z których faktycznie korzystasz.
JAK NIE PŁACIĆ ZA HOSTING W CHMURZE
Hosting w chmurze to optymalne rozwiązanie dla e-commerce, tak pod kątem ciągłości działania, jak i kosztów. W tej roli doskonale sprawdzi się chmura Oktawave, która nie tylko gwarantuje wysoką dostępność (gwarantuje SLA 99,96%), ale też spełnia niezbędne wymogi bezpieczeństwa (potwierdzone certyfikatami: ISO27001, ISO27017, ISO27018, ISO22301, CSA STAR). A co najważniejsze oferuje wygodne warunki finansowe.
Oktawave zapewnia klientom preferencyjne warunki w ramach akcji „Wakacje od chmury”. Korzystając z „Wakacji od chmury”, firmy mogą nie płacić za hosting w chmurze nawet przez 3 miesiące w roku. To pozwala obniżyć koszty utrzymania infrastruktury IT w słabszych sprzedażowo okresach, sprawiając, że chmura Oktawave jest dobrym wyborem nawet dla mniejszych e-biznesów, które dopiero rozkręcają swoją działalność.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.