Jak nie płacić za hosting w chmurze nawet 3 miesiące w roku?
Chmura to doskonała opcja dla tych, którzy szukają niedrogiego sposobu na hosting serwisu e-commerce w bezpiecznym i wydajnym środowisku. Dowiedz się, jak w ogóle nie płacić za hosting w chmurze, nawet przez 3 miesiące w roku.
Hosting w chmurze to rodzaj hostingu internetowego, który wykorzystuje sieć serwerów wirtualnych do przechowywania, zarządzania i przetwarzania danych. Niezawodny hosting serwisu czy strony internetowej to podstawa działalności wielu biznesów, szczególnie w branży e-commerce. Chmura to doskonała alternatywa dla serwerów dedykowanych lub hostingu współdzielonego. Hosting w chmurze to najbardziej opłacalna, skalowalna i niezawodna opcja dla firm każdej wielkości.
HOSTING WSPÓŁDZIELONY, VPS CZY CHMURA?
Tradycyjnie branża e-commerce korzystała z hostingu współdzielonego. Jednak to rozwiązanie ma sporo wad, które dla branży e-commerce są poważnym utrudnieniem. Przede wszystkim hosting współdzielony jest bardziej podatny na przestoje i awarie. Wynika to z faktu, że korzystamy wraz z innymi użytkownikami z zasobów tego samego serwera i w razie jego przeciążenia następuje zmniejszenie przepustowości wszystkich hostowanych stron.
Alternatywą jest usługa VPS (Virtual Private Server), która polega na udostepnieniu klientowi odizolowanego środowiska utworzonego na fizycznym serwerze z wykorzystaniem technologii wirtualizacji. Zapewnia większą moc i elastyczność niż hosting współdzielony, ale nie gwarantuje dostępności zasobów. VPS jest też znacznie droższy niż hosting współdzielony.
ZALETY CHMURY DLA E-COMMERCE
Hosting w chmurze jest lepszą opcją niż hosting współdzielony czy VPS dla serwisów e-commerce. Główne zalety chmury to:
1. Skalowalność
Po pierwsze, zapewnia firmom skalowalność, umożliwiając im łatwe i szybkie zwiększanie zasobów bez konieczności inwestowania w dodatkowy sprzęt lub oprogramowanie. W chmurze Oktawave mamy możliwość skalowania zasobów w pewnych limitach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dzięki temu witryna zawsze działa na optymalnym poziomie wydajności, nie obciążając właściciela finansowo.
2. Niezawodność
Po drugie, hosting w chmurze oferuje niezawodność nieporównywalną z innymi rozwiązaniami i nieprzerwany czas działania. Dzięki rozporoszonej, redundantnej (nadmiarowej) architekturze, awaria serwera nie powoduje przestoju. Pracę automatycznie natychmiast przejmuje sprawna maszyna. To po prostu oznacza, że Twoja witryna jest zawsze dostępna.
3. Bezpieczeństwo
Po trzecie, chmura zapewnia dużo większe bezpieczeństwo (dzięki wysokiemu poziomowi zabezpieczeń fizycznych i software’owych), pozwalając chronić dane transakcyjne i zmniejszając ryzyko cyberataków.
4. Opłacalność
Wreszcie, hosting w chmurze pomaga obniżyć koszty operacyjne, ponieważ firmy nie muszą inwestować w drogi sprzęt czy zabezpieczenia, ani płacić za kosztowną konserwację. Większa opłacalność wynika także z modelu rozliczeniowego – w chmurze płacisz tylko za zasoby, z których faktycznie korzystasz.
JAK NIE PŁACIĆ ZA HOSTING W CHMURZE
Hosting w chmurze to optymalne rozwiązanie dla e-commerce, tak pod kątem ciągłości działania, jak i kosztów. W tej roli doskonale sprawdzi się chmura Oktawave, która nie tylko gwarantuje wysoką dostępność (gwarantuje SLA 99,96%), ale też spełnia niezbędne wymogi bezpieczeństwa (potwierdzone certyfikatami: ISO27001, ISO27017, ISO27018, ISO22301, CSA STAR). A co najważniejsze oferuje wygodne warunki finansowe.
Oktawave zapewnia klientom preferencyjne warunki w ramach akcji „Wakacje od chmury”. Korzystając z „Wakacji od chmury”, firmy mogą nie płacić za hosting w chmurze nawet przez 3 miesiące w roku. To pozwala obniżyć koszty utrzymania infrastruktury IT w słabszych sprzedażowo okresach, sprawiając, że chmura Oktawave jest dobrym wyborem nawet dla mniejszych e-biznesów, które dopiero rozkręcają swoją działalność.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.