Komunikaty PR

Jak producenci słodyczy wspierają środowisko?

2024-04-05  |  13:30
Biuro prasowe

Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym.  Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Zbliżający się Dzień Czekolady oraz Dzień Ziemi skłaniają do refleksji konsumentów, jak i producentów słodyczy. 

SLODKIE, ceniony producent słodyczy reklamowych, od ponad dwóch dekad dostarcza klientom najwyższej jakości reklamowe słodkości. Jednak to, co wyróżnia tę firmę spośród innych, to jej rzeczywista troska o środowisko naturalne. Od samego początku istnienia firmy, tematyka CSR stanowi fundament ich działań. Stale inwestuje w szkolenia, wspieranie potrzebujących ze swojego otoczenia, wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu, projektowanie opakowań w myśl zasady zero waste, wykorzystanie energii pochodzącej z OZE czy wsparcie fundacji zajmującej się sadzeniem lasów. 

SLODKIE z platynowym medalem od EcoVadis w top 1% firm na świecie

Z początkiem 2024 roku SLODKIE zostało uhonorowane platynowym medalem przez EcoVadis, prestiżową agencję ratingową z zakresu zrównoważonego rozwoju, plasując się tym samym w elitarnym gronie 1% najlepszych firm na świecie ocenianych przez agencję. Wynik ten potwierdza, że podejmowane przez firmę działania są nie tylko słuszne, ale przede wszystkim skuteczne i widoczne. 

Realny wpływ na środowisko

Od stycznia 2023 roku producent słodyczy SLODKIE wykorzystuje wyłącznie zieloną energię. Firma uzyskała Certyfikat Respect Energy potwierdzający, że 100% energii zużywanej w procesie produkcji jest odnawialna – pozyskiwana głównie z energii wiatrowej, słonecznej, wodnej oraz biogazu. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu instalacji perlatorów, firma jest w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody – nawet o 60%.  

Wprowadzenie zielonej energii w produkcji jest ważnym krokiem w walce ze zmianami klimatycznymi, takimi jak ekstremalne zjawiska pogodowe (upały, susze, gwałtowne burze czy choroby drzew), które szkodzą m.in. uprawom kakaowca, prowadząc do słabych zbiorów i wzrostu cen na giełdzie. Dzięki temu przyczyniamy się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, ale także wspieramy zrównoważone uprawy kakao, angażując się w globalne działania na rzecz ochrony środowiska i stabilności ekonomicznej - komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE. 


 

Jak tworzyć czekoladowe słodkości w zgodzie ze środowiskiem?

Jednym z kluczowych elementów wprowadzania zrównoważonego rozwoju w produkcji czekolady jest pochodzenie surowców. Certyfikacja Cocoa Horizons świadcząca o zrównoważonych uprawach kakaowca, to ważny element przy produkcji czekoladowych słodkości. SLODKIE, jako jedyna firma w branży, może zaoferować czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł. Warto mieć na uwadze, że misją Fundacji Cocoa Horizons jest nie tylko poprawa dochodów rolników uprawiających kakaowiec, ale również wspieranie rozwoju zrównoważonego rolnictwa, ochrona środowiska naturalnego, dbałość o lokalne wspólnoty oraz wykształcenie dzieci. 

W kontekście obecnego kryzysu na rynku kakao, gdzie rolnicy często borykają się z niskimi dochodami i wyzwaniami związanymi z klimatem oraz zmianami środowiskowymi, certyfikat Cocoa Horizons staje się istotnym narzędziem. Dzięki niemu, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty pochodzące z plantacji posiadających ten certyfikat są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników.

W ofercie SLODKIE, oprócz klasycznych rozwiązań, można znaleźć również wegańską czekoladę NTX generation. Przy produkcji tej czekolady zostały wykorzystane składniki pochodzenia roślinnego, takie bulwy rośliny Chufa. Dzięki temu czekolada jest nie tylko lepsze dla zdrowia konsumentów, ale także dla planety. Wybór tej “mlecznej” alternatywy przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2, ograniczenia zużycia wody i energii oraz zmniejszenia zapotrzebowania na powierzchnię uprawną. Producent otrzymał za tę czekoladową propozycję wyróżnienie w 21. raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

Wśród ekologicznych rozwiązań marki znalazła się również kuwertura czekolady – WholeFruit. Została ona wyprodukowana całkowicie z czystego owocu kakaowca: bez wanilii, lecytyny, rafinowanego cukru. Do jej produkcji zużywany jest cały owoc, czemu zawdzięcza swój wyjątkowy aromat. Jak podkreśla producent: jest to najzdrowsza i najbardziej ekologiczna czekolada, jaką można sobie wyobrazić.

Kolejnym działaniem SLODKIE na rzecz zrównoważonego rozwoju jest zastosowanie ekologicznych opakowań. W odpowiedzi na te problemy producenci wprowadzają opakowania wykonane nie tylko z materiałów biodegradowalnych lub nadających się do recyklingu, ale też kompostowalnych. Przy zamówieniu mini czekoladek z oferty SLODKIE oferujemy wykorzystanie w 100% biodegradowalnego opakowania w postaci pergaminu oraz owijki wykonanej z papieru z certyfikatem FSC, która pozostaje do pełnej personalizacji przez klienta. To kolejny krok firmy w stronę budowania biznesu odpowiedzialnego ekologicznie dodaje Anna Garmada

Co więcej, dążąc do minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, SLODKIE inwestuje również w transport neutralny dla środowiska, korzystając z pojazdów elektrycznych, napędzanych energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. 

Papierowe patyczki, folia kompostowalna, opakowania papierowe z certyfikatem FSC czy czekolada  NXT Dairy Free (100% plant based) to nasz standard w ofercie wyjaśnia Anna Garmada. 

Zrównoważony rozwój coraz odważniej zaznacza swoją obecność przy produkcji czekolady. SLODKIE stoi na czele tej transformacji, kierując się wartościami etycznymi i troską o planetę oraz ludzi. Ich działania nie tylko inspirują inne firmy, ale także stanowią istotny krok w kierunku lepszej przyszłości dla wszystkich.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.