Komunikaty PR

Jak przygotować e-sklep na szczyt sezonu sprzedażowego?

2021-12-16  |  10:43
Biuro prasowe
Kontakt

Tegoroczny Black Friday kolejny rok z rzędu wiązał się z potężnym skokiem sprzedażowym. Widać to dzisiaj już na przykładzie sklepów korzystających z oprogramowania Shoper, które odnotowały zamówienia o wartości ponad 50 milionów złotych. To o 55 proc. więcej w porównaniu z ubiegłoroczną edycją święta zakupowego. O połowę wzrosła również liczba zamówień[1]. To jednak nie koniec, a dopiero początek całego sezonu atrakcyjnych ofert. W ubiegłym roku tylko 16 proc. świątecznego budżetu było przeznaczane na zakupy podczas Black Friday – ponad połowę zakupów robiliśmy między 1 grudnia a… 31 stycznia[2]. Z tego względu Booste wydało darmowy e-book dla e-sklepów, który podpowiada, jak można zmaksymalizować zyski tuż przed Świętami – a nawet po nich.

Wielkie e-sklepy na sezon świąteczny przygotowują się już na kilka miesięcy przed, zarówno marketingowo, jak i pod kątem zatowarowania. Tymczasem mniejsi przedsiębiorcy, bywają stale zajęci wieloma różnymi sprawami jednocześnie: od technikaliów, przez finanse, a na zarządzaniu sklepem kończąc. I nagle odkrywają, że sezon jest tuż-tuż, a oni jeszcze nie do końca są przygotowani finansowo – zauważa Jakub Pietraszek, CEO Booste.

Booste, firma będąca liderem na rynku pożyczek dla przedsiębiorstw e-commerce’owych w modelu rat pobieranych od miesięcznego procentu obrotów, wraz z Partnerami przygotowała obszerny poradnik dla e-sklepów, który pokazuje, jak  przyciągnąć uwagę klientów w ostatnim kwartale roku. Darmowy ebook wykorzystuje wiedzę ekspertów z różnych firm działających w obszarach związanych z e-commerce. Zawarte w nim informacje obejmują m.in.:

 

Wykorzystanie last-minute wskazówek SEO

– SEO (pozycjonowanie) jednoznacznie kojarzy się usługą o charakterze długofalowym i słusznie, natomiast możemy wyróżnić też działania z gatunku "real time SEO", czyli podejmowane tu i teraz, mające na celu wykorzystanie nadarzającej się okazji. Taką okazją mogą być święta – mnóstwo osób szuka w tym czasie inspiracji i pomysłów na prezent dla swoich bliskich, a tym prezentem mogą być produkty, które mamy w sprzedaży. Odpowiednio przygotowany artykuł blogowy, tymczasowa zmiana opisów META i inne zabiegi nastawione na frazy związane ze świętami mogą uratować sprzedaż w tym okresie – podkreśla Paweł Borowik, Prezes Zarządu Grupa iCEA S.A., agencji SEO.

Co robić, jeśli jednak zabrakło czasu? Przedsiębiorcy przygotowujący się w trybie last minute, mogą wykorzystać narzędzia takie jak Google Search Console czy Google Analytics, aby przeanalizować popularność poszczególnych adresów URL i powiązanych z nimi frazami. W ten sposób można znaleźć podstrony produktów, które cieszyły się w ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem osób odwiedzających sklep. To dobry punkt wyjścia do dalszych działań, czyli np. dodatkowej promocji najpopularniejszego produktu z ubiegłego roku czy szczególnego wybicia go na stronie głównej.

 

Postawienie na moc notyfikacji i wiadomości

Nikt z nas nie lubi sytuacji, gdy w jednej sekundzie dostajemy powiadomienie o promocji w danym sklepie na maila, SMSem i jeszcze do tego pushem z aplikacji mobilnej. Automatyzacja komunikacji marketingowej to ważny element zwiększania konwersji w okresie świątecznym, dlatego musi być robiona „z głową” – wskazuje Anna Małecka, Business Development Director w SAREsystem, produkcie Digitree Group, który umożliwia prowadzenie precyzyjnie targetowanej komunikacji w kanałach e-mail i mobile.

E-maile, SMS-y, powiadomienia w social mediach czy przez aplikacje – każdy z tych kanałów ma nieco inną grupę odbiorców. Zanim zaczniemy formułować komunikaty do każdej z nich, warto je najpierw zbadać, aby mieć świadomość, czy przez fanów sklepu częściej czytane są maile, czy może to SMS-y będą skuteczniejszą metodą dotarcia do nich. W newsletterze możemy dołączyć dynamiczny licznik odmierzający czas do zakończenia promocji, w SMS skrócony link pomoże mierzyć wskaźnik CTR, a notyfikacje typu web push powinny zawierać informacje o promocjach wyłącznie dla posiadaczy aplikacji mobilnej. Warto również różnicować godziny wysyłania, aby klient korzystający ze wszystkich kanałów nie dostawał tych wiadomości naraz.

 

Myślenie o personalizacji w długofalowej perspektywie

Nie musisz do każdego klienta pisać indywidualnie, aby za pomocą właściwie dobranych dla niego argumentów przekonać go do swojego produktu czy usługi. W personalizowaniu komunikacji do klientów pomaga m.in. wykorzystanie Big Data i automatyzacji, dzięki czemu można analizować zachowania konsumentów, aby ich posegmentować i do każdej grupy odpowiednio dopasować komunikację. Krócej ujmując: im więcej wiesz o swoim kliencie, tym łatwiej stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię sprzedażową odpowiadającą na problemy każdego klienta – komentuje Mikołaj Miszczak z SAMITO, firmy oferującej usługi automatyzacji marketingowej z wykorzystaniem Big Data.

Planując działania przedświąteczne i optymalizując lejek sprzedażowy, warto pamiętać, że niezależnie od tego, jakie decyzje podejmujemy, powinniśmy robić to w perspektywie długoterminowej. Święta miną, a po świętach klienci się nie zmienią – ich potrzeby wciąż pozostaną takie same. Z tego względu dobór narzędzi do personalizacji komunikacji kierowanej do klienta nie powinien być kwestią tylko okresu świątecznego, a jednym z priorytetów w całorocznej strategii firmy.

Więcej wskazówek  oraz podpowiedzi, które pomagają w optymalizacji konwersji last-minute, można znaleźć w niemal 40-stronicowym, darmowym e-booku przygotowanym przez Booste i Partnerów, dostępnym na stronie internetowej firmy. Z treścią ebooka „Jak przygotować sklep internetowy na największy sezon sprzedażowy w roku” zapoznało się już ponad tysiąc właścicieli e-commerce.

 


[1] https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/shoper-o-black-friday-sprzedano-towary-za-ponad-50-mln-zl,103733.html

[2] https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/zakupy-swiateczne-2020.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców Biuro prasowe
2024-07-26 | 09:00

Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców

Platforma IdoSell – należąca do firmy IAI, która jest liderem w dostarczaniu technologii dla branży e-commerce – wprowadziła do swojej oferty narzędzie
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-25 | 10:30

Popularność marek własnych rośnie - jak na tym nie stracić?

Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld
Handel in-Store Media Polska dla Flamin Hot i Pepsi w Auchan
2024-07-24 | 20:00

in-Store Media Polska dla Flamin'Hot i Pepsi w Auchan

Firma in-Store Media Polska zrealizowała w czerwcu dwie równoległe kampanie shopper marketingowe FritoLay Flamin’ Hot oraz Pepsi w 70 hipermarketach sieci Auchan. W obu kampaniach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.