Jak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna?
Klucz do sukcesu tkwi w szczegółach – oraz dywersyfikacji. Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem marki isprzęt.
Pracowników traktuje jak współtwórców. Razem z nimi buduje biznes, który rok do roku notuje wzrost sięgający 80% przychodów. Jego firmy z lockdownu wyszły silniejsze, ponieważ w odpowiednim czasie położył duży nacisk na automatyzację. Dziś podbija rynek polski i szykuje się do ekspansji zagranicznej. A wszystko zaczęło się od jednego młota wyburzeniowego, który wynajmował znajomym jako nastolatek. Być może nawet wcześniej – od papryczek chili?
Wojciech Krawczyk jest właścicielem grupy podmiotów zaopatrujących firmy z sektora budownictwa i przemysłu. Marka isprzęt.pl to obecnie największy kanał dystrybucji lekkiego sprzętu budowlanego oraz przemysłowego, notujący przychody z kanału e-commerce na poziomie 12 mln zł. Krawczyk Polska jest spółką działającą na rynku lokalnym. Skupia się na wynajmie narzędzi i sprzętu budowlanego, serwisie oraz usługach wyburzeniowych z wykorzystaniem specjalistycznych, dedykowanych rozwiązań maszynowych. Grupa Krawczyk z kolei jest spółką zakupową, która koncentruje się na budowaniu zaplecza magazynowego, logistycznego oraz technologicznego,
wspierając przy tym swoich dystrybutorów oraz podmioty powiązane.
„Model biznesowy, wypracowany w ramach tych trzech przedsiębiorstw, znakomicie funkcjonuje. Dlatego planuję go powielać – nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. W Europie popyt na nowy, wysokiej klasy sprzęt cały czas rośnie. Chcę ułatwić dostęp do niego” – zapowiada Wojciech.
Pytany o swój pierwszy pomysł na biznes, założyciel isprzętu śmieje się i opowiada historię o tym, jak w szkole podstawowej został największym na lokalnym rynku dystrybutorem papryczek chili. Jego wujek przywiózł kilka sztuk z wakacji. Wojtek wyhodował z pestek rośliny, które zaczęły owocować. Szkoła okazała się znakomitym rynkiem zbytu dla jego produktów - koledzy organizowali konkursy i prześcigali się w jedzeniu ostrych papryczek, dzięki czemu działalność Wojciecha kwitła – dosłownie i w przenośni.
Mogłoby się wydawać, że Wojciech Krawczyk biznes ma we krwi, jednak on sam źródła swojego sukcesu upatruje nie tyle w genach, co w wychowaniu.
„Tata, prowadząc własną działalność, nauczył mnie dbałości o detale oraz wytrwałości w dążeniu do celu. Budowanie biznesu rozpocząłem już pod koniec szkoły średniej. Zainwestowałem oszczędności w zakup młota wyburzeniowego, który wypożyczałem zaprzyjaźnionym firmom. Zawsze zwracałem uwagę by sprzęt, który wynajmuję, był sprawny i gotowy do pracy. Dzięki takiemu podejściu zadowolonych klientów przybywało, a asortyment się rozrastał. Do dziś wypożyczalnia jest znaczącą częścią mojego biznesu. Zapewnia wsparcie merytoryczne, techniczne oraz serwisowe dla pozostałych podmiotów" - tłumaczy przedsiębiorca.
Pandemia nie zahamowała rozwoju jego organizacji. Wręcz przeciwnie – jeszcze bardziej go przyspieszyła.
„Wierzę, że w biznesie trzeba być przygotowanym na różne scenariusze – niestety, również te najgorsze. W momencie lockdownu postawiliśmy na automatyzację, przemodelowaliśmy procesy wewnątrz firm i w ciągu dwóch dni byliśmy gotowi na pracę zdalną. To doświadczenie pozwoliło nam spojrzeć na działania organizacji z innej perspektywy i miało pozytywny wpływ na przyspieszenie wdrożeń, które usprawniły i zwiększyły dynamikę naszej pracy. Dodatkowo, rozszerzenie oferty o rozwiązania dla profesjonalnego konsumenta pozwoliły nam maksymalnie wykorzystać odczuwalny w tym okresie wzrost zainteresowania usługami e-commerce. Wszystkie to sprawiło, że z lockdownu wyszliśmy silniejsi” – mówi Wojciech.
Marka isprzęt.pl planuje zakończyć rok na poziomie 17 mln zł obrotu. Byłoby to ponad 40% wzrost do roku ubiegłego.
„Naszym celem jest pojawienie się w czołówce europejskich e-dystrybutorów lekkiego sprzętu dla budownictwa, przemysłu oraz domu. Rozwiązania sprzedażowe, które doskonale sprawdziły się w handlu krajowym, pragniemy wykorzystać na rynku europejskim. Chcemy dzielić się doświadczeniem, które zdobyliśmy i edukować zagraniczne rynki w zakresie e-commerce oraz nowych technologii. Przygotowujemy się do tego poprzez zwiększenie zasobów naszych magazynów oraz tempo realizacji zamówień. Kładziemy nacisk na kształcenie naszego zespołu i nieustannie pozyskujemy nowe talenty. Wiemy, że drogę do sukcesu kreują ludzie pełni pasji i zaangażowania. Cieszę się, że osoby, które rekrutujemy zostają z nami na długo. Lojalność i dobre relacje to wartości, które są dla mnie bardzo ważne w biznesie" – podsumowuje właściciel marki isprzet.pl.
Osoba do kontaktu:
Kinga Oszywa-Zaborowska
PR SPECIALIST
Come Creations Group
e-mail: kinga.oszywa@comecreationsgroup.pl
mob. +48 660 822 898
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.