Jak skutecznie znaleźć pracę, nie mając doświadczenia w danej branży?
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
W jaki sposób znaleźć satysfakcjonującą pracę bez wysyłania tygodniami setek CV, nawet gdy nie ma się doświadczenia w danej branży? To może być bardzo trudne albo proste i łatwo osiągalne, jeśli kandydaci zastosują się do jednej z trzech taktyk sprawdzonych przez doświadczonych ekspertów ds. rekrutacji i trenerów biznesu.
Pandemia wszystkim pokrzyżowała plany. Znaleźć wymarzoną pracę nie było łatwo przed COVID-19, teraz jest znacznie gorzej. Wiele osób straciło pracę, wiele firm zredukowało zatrudnienie i nie szuka nowych kandydatów, dużo pracowników musiało się przebranżowić, bo pandemia dotknęła ich sektory. Jak zatem znaleźć dobrą pracę obecnie - w czasach kryzysu, nawet wtedy, gdy nie ma się doświadczenia?
- Każdy może zwiększyć swoją skuteczność na rynku pracy i znaleźć pracę, która da mu satysfakcję, odpowiednie wynagrodzenie i motywację do rozwoju zawodowego i osobistego. Warto wykorzystać sprawdzone i rekomendowane przez ekspertów taktyki, które ułatwią proces poszukiwania pracy. Przede wszystkim kandydat musi określić swoje umiejętności, które w 100% może wykorzystać w pracy, o którą się stara. Po drugie konieczne jest przygotowanie skutecznego CV, a po trzecie poznanie sposobów na zwiększenie swojej szansy na rynku pracy - mówi Marta Woźny-Tomczak, trener biznesu i ekspert ds. HR, która w lutym br. znalazła się na 9. miejscu na liście 25 Mistrzyń LinkedIn w Polsce w magazynie Forbes Women. - Te wszystkie punkty omawiamy szczegółowo podczas bezpłatnych webinarów dostępnych dla wszystkich zainteresowanych. Najbliższy odbędzie się w czwartek 2 grudnia o godz. 10.15. Można się zapisać poprzez stronę https://www.personia.pl/. Serdecznie zapraszam - dodaje Anna Czurak, trener biznesu i doradca kariery, z której porad dotyczących kreowania swojej ścieżki kariery i rozwoju zawodowego skorzystało w ostatnim roku ponad 5 000 osób.
TRZY TAKTYKI NA SKUTECZNE ZNALEZIENIE SATYSFAKCJONUJĄCEJ PRACY:
- Określ swoje umiejętności, które w 100% możesz wykorzystać w pracy, niezależnie od specyfiki danej branży – warto zadać sobie pytania: W czym się czuję dobrze? Co lubię robić? Jakie moje cechy charakteru pomogą mi w tej firmie? Dlaczego nadaję się do tej pracy? Im więcej pozytywów znajdziesz, tym pewniej będziesz się czuć podczas rozmowy rekrutacyjnej. Zapytaj innych, co jest twoją mocną stroną, a co słabą, byś był świadomy / świadoma swych plusów i minusów. Co więcej, z cech „negatywnych”, takich jakich bycie upartym, można zrobić atut.
- Opracuj skuteczne CV - zarówno wtedy, gdy masz wieloletnie doświadczenie, jak i wtedy, gdy nie masz doświadczenia w konkretnej branży - aby to zrobić, wyróżnij CV grafiką i dostosuj ją do danej branży. Ludzie są wzrokowcami i grafiki lub zdjęcia są skuteczną metodą na przyciągnięcie uwagi potencjalnego pracodawcy. Dopasuj także CV do konkretnego ogłoszenia. Nigdy nie wysyłaj szablonowego i ogólnego CV, gdyż to spowoduje, że twoje CV nie będzie się niczym wyróżniać na tle innych. Dodatkowo, wysyłając sprofilowane CV, pracodawca będzie wiedział, że zależy ci na tej pracy i jesteś zaangażowany w proces rekrutacji.
- Działaj w taki sposób, aby zwiększyć swoją szansę na rynku pracy, a nie czekać na decyzję rekrutera - przede wszystkim wyszukaj firmy, w których chcesz pracować i wyślij CV bezpośrednio, nawet jeśli aktualnie firma nie poszukuje nowych pracowników. Pracodawca może się do ciebie odezwać nawet po kilku miesiącach, gdy będzie potrzebować kogoś takiego jak ty. Ponadto stwórz swój profesjonalny profil na LinkedIn i wykorzystaj możliwości tego zasięgowego portalu. Warto wykorzystać wszelkie metody szukania pracy, a wiele liczących się na rynku firm szuka pracowników właśnie poprzez LinkedIn. Są tam obecni także rekruterzy firm HR, dla których twoje CV może okazać się bardzo interesujące.
Marta Woźny-Tomczak - trener biznesu. Doradca biznesowy. Prezes zarządu firmy rekrutacyjno-szkoleniowej Personia https://www.personia.pl/. W lutym 2021 roku znalazła się w Magazynie Forbes Women na liście 25 Mistrzyń LinkedIn w Polsce. Rozpoznawalny ekspert w dziedzinie HR, biznesu, przedsiębiorczości i sprzedaży. Jako mówca inspiracyjny występowała na scenie m.in. z takimi ekspertami jak, Jakub B. Bączek, Marek Kamiński, Szymon Hołownia. Od 14 lat z powodzeniem rozwija obszar kompetencyjny pracowników firm poprzez prowadzone szkolenia i rekrutacje. Doradza przedsiębiorcom w zakresie strategicznego rozwoju ich firm i talentów.
Jest autorką książek "Własny Biznes. Jak dojść do sukcesu?" oraz "Jak zmotywować się do regularnego biegania? Poradnik dla zapracowanych". Prowadzi jedyny w Polsce blog o przedsiębiorczości (www.JPWF.pl), pisany z punktu widzenia eksperta mającego wiedzę zarówno biznesową, jak i HR-ową.
Anna Czurak - doradca kariery i Manager Działu Rekrutacji w firmie rekrutacyjno-szkoleniowej PERSONIA. Tylko w ostatnim roku ponad 5 000 pracowników skorzystało z jej porad dotyczących kreowania swojej ścieżki kariery i rozwoju zawodowego. Podczas konsultacji daje wskazówki, w jaki sposób efektywnie szukać pracy oraz przygotowuje kandydatów do rozmów rekrutacyjnych. Opracowuje skuteczne CV, które zwiększają szanse na zdobycie wymarzonej pracy. Do tej pory poprowadziła setki Diagnoz Potencjału, dzięki którym pomogła pracownikom i osobom szukających swojej drogi zawodowej odkryć ich talenty oraz wskazać, jakie zadania i stanowiska pracy będą dla nich satysfakcjonujące. Jako headhunter do tej pory samodzielnie przeprowadziła ponad 100 projektów rekrutacyjnych.
Występuje na konferencjach branżowych i pisze publikacje na tematy związane z doradztwem zawodowym, rekrutacjami, budowaniem marki pracodawcy (Employer Branding), zarządzania talentami.

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.