Jak szukać odpowiednich kandydatów do pracy w FMCG?
Branża FMCG uznawana jest za najbardziej odporną na kryzys i jedną z najbardziej chłonnych, jeśli chodzi o pracowników – sklepy, hotele, producenci żywności czy restauracje stale poszukują pracowników. Rekrutacje na jakie stanowiska są najczęstsze? Przede wszystkim kierowców, kucharzy, magazynierów i sprzedawców – jak wynika z raportu „Barometr zawodów 2022”. Pracodawcy poszukują sprawdzonych i ekonomicznych dróg dotarcia do potencjalnych pracowników. Jak szukać odpowiednich kandydatów i jakimi kanałami do nich dotrzeć?
Rynek FMCG osiągnął wzrost wartości sprzedaży o ponad 15 procent w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku. Cały sektor był wart 246 bilionów złotych[1]. Branża jest odporna na perturbacje ekonomiczne i gospodarcze. W związku z nieustającym rozwojem FMCG cały czas poszukiwani są pracownicy. Jak znaleźć kandydatów? Tu pomocna okazuje się reklama.
Docieraj do pracowników za pomocą dedykowanej reklamy zewnętrznej
W 2022 roku stopa bezrobocia sukcesywnie spadała. W styczniu ur. była ona na poziomie 5,9 proc., zaś w grudniu wynosiła 5,2 proc. I choć ekonomiści są zdania, że w 2023 roku bezrobocie nieco wzrośnie, nadal w wybranych branżach, takich jak FMCG, będą poszukiwani pracownicy.
W jaki sposób zrekrutować tych niższego szczebla i fizycznych? Tu z pomocą przychodzi reklama zewnętrzna – jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do potencjalnych pracowników.
– Reklama zewnętrzna gwarantuje duże zasięgi i osiągnięcie oczekiwanego efektu. Świetnie sprawdzają się małe, mobilne tablice, które można wieszać czasowo na ogrodzeniach, a następnie relokować. Co istotne - nie są to nośniki stałe. Ponadto w kategorii „rekrutacja” proponujemy kampanie realizowane w kolejach podmiejskich. Dlaczego? Po pierwsze, zapewniają gigantyczne zasięgi. Po drugie, odbiorca w komfortowych warunkach może zapoznać się z ogłoszeniem i zapisać kontakt do potencjalnego pracodawcy. Warto podkreślić, że podczas podróży dana osoba ma nieprzerwany kontakt z komunikatem, stąd tak duża skuteczność kampanii w kolejach – mówi Robert Dąbrowski, CEO Recevent.
Jakie nośniki reklamowe są skuteczne i pomagają w znalezieniu pracowników z branży FMCG?
- Billboardy – w pobliżu miejsc, gdzie przebywa grupa docelowa (osiedla mieszkalne, centra miast, zakupy, rozrywka, uczelnia).
- Citylighty – nośniki na przystankach zapewniają bliskość reklamy dla osób poruszających się pieszo i komunikacją miejską.
- Transit OOH – reklama na wprost oczu pasażera, eksponowana w komunikacji zbiorowej.
- Tablice mobilne – to nośnik reklamowy, który pozwala zdobyć publiczność w lokalizacjach wiejskich oraz w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.
Dużą wartością dodaną jest fakt, że w przypadku kampanii HR w OOH reklamodawca ma możliwość wpłynięcia na zainteresowanie zmianą pracy u osób, które w ogóle o tym nie myślały. W ten sposób pozyskuje z rynku pracowników, którzy aktywnie nie szukali pracy, nie przeglądali ogłoszeń. A przy okazji sprawia, że odbiorca utrwala sobie markę pracodawcy. To rozwiązanie ma także dodatkowe korzyści. Budując silną markę pracodawcy, tworzymy mocne fundamenty do kolejnych, przyszłych rekrutacji (zwiększając ich efektywność i obniżając koszt). Co więcej, istnieje duża szansa, że osoby niezainteresowane ofertami, które aktualne są promowane, i tak zwrócą uwagę na pracodawcę i wyślą swoje CV. To finalnie zmniejszy koszt przyszłych działań rekrutacyjnych.
Komplementarne narzędzia rekrutacji
Co jeszcze pozostaje skuteczne w poszukiwaniu pracowników? Jak wynika z badania zrealizowanego przez Kantar, pracownicy poszukują zatrudnienia za pomocą portali internetowych. W związku z tym firmy powinny zainwestować w nowoczesną stronę pracodawcy lub reklamy online na wybranych portalach. Może to stanowić doskonały kanał komplementarny do reklam zewnętrznych, na których umieszczony zostanie np. kod QR odsyłający do landing page czy pełnego ogłoszenia w wersji online.
Na koniec warto wziąć pod uwagę, że co drugi pracownik jest zdania, że znalazł pracę dzięki rekomendacji drugiej osoby. Co to oznacza dla firm? Budowanie marki pracodawcy powinno zagościć na stałe w strategiach marketingowych. A podejmowanie wielu działań jednocześnie – tak, by dywersyfikować kanały dotarcia do odbiorców – jest jedynym słusznym rozwiązaniem.
[1] Badania Nielsena.

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.