Komunikaty PR

Jak wybrać odpowiedniego księgowego?

2023-12-15  |  08:00
Biuro prasowe

Prowadząc działalność gospodarczą, pod koniec roku przeważnie analizujemy, którzy kontrahenci spełniają nasze oczekiwania. Czasami z różnych powodów decydujemy się np. na zmianę księgowego. Jak wybrać idealnego doradcę? Czy może to być indywidualna osoba, czy lepiej biuro rachunkowe? A może w ogóle damy radę sami poprowadzić księgowość i w ten sposób ograniczyć wydatki?

 

Odpowiedzi na te pytania są kluczowe, by podjąć decyzję i ewentualne starania w zakresie znalezienia specjalisty, któremu rzeczywiście będziemy w stanie zaufać i który jak najmocniej odciąży nas z pilnowania faktur, rozliczeń, kontaktów z urzędnikami ze Skarbówki, a także jak najlepiej doradzi, jaką formę opodatkowania wybrać
i jak przygotować się do nadchodzących zmian, które będą dotyczyć przedsiębiorców. To są właśnie obowiązki zaufanego kontrahenta, jakim ma być nasz księgowy. 

 

Wiele osób nie wyobraża sobie prowadzenie firmy bez księgowego. Im większa firma, tym mniej pewnie poruszamy się w gąszczu stale zmieniających się przepisów i tym więcej pojawia się wątpliwości, że wszystko robimy zgodnie z prawem, odpowiednio liczymy podatki i znamy wszystkie kruczki i terminy ważnych przelewów.

 

Jeśli wystawiamy jedną lub dwie faktury miesięcznie i wiemy, że w najbliższym czasie nic się nie zmieni, można spróbować rozliczać się samodzielnie mówi Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy. Pamiętajmy jednak,
że w takiej sytuacji musimy śledzić wszelkie zmiany, które będą dotyczyć przedsiębiorców, a także sami stawiać się na wezwania urzędników skarbowych. Nikt nam nie przypomni o terminach, nikt za nas nie przygotuje rozliczenia, nie doradzi, jeśli nasuną się jakieś pytania. I oczywiście – wyszukiwarka Google przyniesie nam odpowiedzi na większość pytań, wymaga to jednak od nas chęci zgłębiania wiedzy rachunkowej i samorozwoju
w tym zakresie. Przy braku czasu, początkowy entuzjazm może upaść, a my szybciej, niż nam się wydaje zaczniemy gubić się w zawiłym świecie podatków.

 

Takiego problemu unikniemy, jeśli nawiążemy współpracę z księgowym freelancerem. Wybierając osobę
do współpracy, warto zwrócić uwagę na jej kompetencje, doświadczenie i charakter – to wszystko będzie mieć znaczenie podczas wspólnych działań. W pracy księgowego sprawdzają się osoby skrupulatne, odpowiedzialne
i uporządkowane, a także takie, którym nie przeszkadza wykonywanie powtarzalnych czynności. Ważna jest też dokładność i umiejętność prawidłowego wprowadzania danych, gdyż w tej pracy każda pomyłka może skutkować sankcjami. Księgowy musi mieć nerwy ze stali i być odporny na stres – mówi Eryk Skłodowski
z Kancelarii Skłodowscy. Do tego przyda się szczypta dobrego humoru i dystansu, który ułatwia zapoznawanie się z kolejnymi ciekawostkami, jakie czyhają na podatników. Księgowy rozbraja miny i łagodzi napięcia, a jeśli
do tego potrafi właściwie odczytać potrzeby klientów i rozwija swoją wiedzę dotyczącą zarządzania firmami
w Polsce – to jest właśnie to – księgowy na wagę złota, taki, którego każdy chciałby mieć!

 

Warto też rozważyć wybór sprawdzonego biura rachunkowego lub większej kancelarii podatkowej,
w której możemy liczyć na ciągłość obsługi i pomoc różnych specjalistów – nie tylko księgowych, ale też doradców podatkowych, czy radców prawnych.  Taka współpraca z kancelarią wcale nie musi być droższa
i może stać się nieoceniona, zwłaszcza w sytuacji dynamicznego rozwoju firmy –
przekonuje ekspert.  Podejmując taką współpracę z pewnością możemy liczyć na optymalizację zobowiązań podatkowych, fachowe porady
na bieżąco i pewność, że wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku. Klient nie musi sam jeździć
i załatwiać spraw w urzędach, to my go tam reprezentujemy i wykonujemy za niego. I choć w Polsce jest takie powiedzenie, że wszyscy się znają na zdrowiu, piłce nożnej i księgowości, to jednak warto pamiętać o tym, że to, co osobie samodzielnie prowadzącej księgowość zajmuje np. kilkanaście godzin miesięcznie, profesjonaliście zajmie dużo mniej czasu –
podsumowuje Eryk Skłodowski z Kancelarii Skłodowscy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.