Jak zadbać o bezpieczeństwo floty wózków widłowych – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Rozbudowując swój zakład produkcyjny z działem R&D i magazynami, firma White Drive Motors & Steering poszukiwała nowoczesnych środków transportu wewnętrznego z gwarantującymi bezkolizyjną pracę systemami bezpieczeństwa. Po jakie rozwiązania sięgnięto w tym celu?
White Drive Motors & Steering to wiodący w świecie producent silników hydraulicznych i bloków sterujących. Od 2021 r. firma należy do Grupy Interpump – światowego potentata rynku wysokociśnieniowych pomp tłokowych oraz komponentów hydraulicznych. Produkty White znajdują zastosowanie nie tylko w maszynach rolniczych, budowlanych, przemyśle wydobywczym czy w wózkach widłowych, ale również w wielu innych aplikacjach. Wszechstronność produktów firmy daje niemal nieograniczone możliwości ich wykorzystywania. White rozbudowało ostatnio podwrocławski zakładu z działami produkcji, badań i rozwoju. Ważnym elementem inwestycji było poszerzenie floty pojazdów transportu wewnętrznego o wózki z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
W podwrocławskim obiekcie White Drive Motors & Steering mieści się zarówno zakład produkcyjny, magazyny oraz dział badań i rozwoju. Jako technologiczny lider branży firma docenia innowacyjne rozwiązania także jeśli chodzi o wyposażenie swoich hal. Przywiązuje dużą wagę również do kwestii bezpieczeństwa. – Bezpieczeństwo pracy jest dla nas kluczowe. W zakładzie stosujemy w związku z tym szereg rozwiązań sprzyjających BHP. Dbamy o oznaczenia ciągów komunikacyjnych, punktów ppoż. i pierwszej pomocy. Stosujemy również bariery do ochrony maszyn – mówi Marcin Stokłosa, Vice President Europe Operations White Drive Motors & Steering. – Mając na uwadze innowacyjność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań, ponad dziesięć lat temu zdecydowaliśmy się na STILL jako dostawcę środków transportu wewnętrznego – dodaje. Firma STILL Polska dostarczyła wózki widłowe także w ramach ostatniej rozbudowy dolnośląskiego zakładu White.
Zastosowane rozwiązanie
Zrealizowana rozbudowa zakładu White Drive Motors & Steering wiązała się z potrzebą zwiększenia wolumenu produkcji i przepustowości magazynu. Na podstawie prognozowanych potrzeb opracowano nową koncepcję floty wózków widłowych. Po jej wprowadzeniu w podwrocławskim obiekcie White funkcjonuje w sumie 50 pojazdów transportu wewnętrznego. – Kompleksowo zestawiliśmy flotę zróżnicowanych, dostosowanych do specyficznych potrzeb White pojazdów. Ładunki transportowane są tu między innymi przez: wózki podnośnikowe EXV i FXV, wózki wysokiego składowania FM-X, wózki unoszące EXU czy czołowe wózki widłowe RX 20 i RX 60 – relacjonuje Zbigniew Chodukiewicz, Senior Key Account Manager STILL Polska. – Pojazdy wyposażyliśmy w dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Układ STILL Blue Safety Light wyświetla niebieski punkt świetlny na posadzce w kierunku jazdy, z daleka ostrzegając uczestników ruchu o położeniu wózka. Systemy kamer wykrywają natomiast pieszych, inne urządzenia i obiekty oraz alarmują operatora, gdy te znajdą się zbyt blisko – dodaje.
Efekt wdrożenia
Model, w którym jeden dostawca odpowiada całościowo za flotę wózków widłowych i rozwiązania bezpieczeństwa transportu wewnętrznego, pozwala jednocześnie maksymalizować wydajność przeładunkową i minimalizować ryzyko kolizji i wypadków. – W ciągu wieloletniejwspółpracy, w tym także przy okazji ostatniego wdrożenia, przekonaliśmy się, że możemy polegać na STILL jako kompleksowym dostawcy wózków widłowych i rozwiązań bezpieczeństwa – mówi Sylwester Jankowski, Vice President and Chief Financial Officer White Drive Motors & Steering. – Zastosowane w naszym zakładzie pojazdy transportu wewnętrznego pozwalają na wydajną obsługę ładunków. Systemy safety pomagają zapobiegać kolizjom. Możemy polecić STILL Polska wszystkim firmom przywiązującym dużą wagę do bezpieczeństwa w magazynie i na produkcji – konkluduje.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.