Jak zwiększyć sprzedaż dzięki TikTok?
Co trzeciemu użytkownikowi aplikacji TikTok podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek, a co czwarty decyduje się na zakupy pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale TikTokera. Agencja GetHero po raz drugi przeprowadziła badania społeczności TikTok, dzięki którym możemy m.in. poznać preferencje jego użytkowników.
Pierwsze wydanie aplikacji TikTok (pod nazwą musical.ly) miało miejsce w 2016 roku. Od tego czasu platforma zdobyła uznanie w 150 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. Jej potencjał doceniają nie tylko użytkownicy, ale także marketerzy, którzy za pomocą platformy mogą dotrzeć ze swoimi produktami do atrakcyjnych grup docelowych. - Znamy potencjał marketingowy drzemiący w kampaniach promocyjnych prowadzonych za pomocą aplikacji TikTok, ale żeby były one skuteczne, potrzebujemy m.in. poznać preferencje jej użytkowników. Opracowany przez nas raport dostarcza marketerom nie tylko cennych informacji o tym kim są użytkownicy tej platformy, ale także obrazuje ich zachowania. Jako pionierzy w prowadzeniu badań aplikacji TikTok w Polsce, czuliśmy zobowiązanie, aby przeprowadzić je po raz kolejny i dostarczyć aktualnych, rzetelnych danych. Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników badań mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego we Wrocławiu - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.
Czy TikTok podnosi efekty sprzedażowe?
Brandy coraz częściej dostrzegają potencjał marketingowy, który drzemie w aplikacji. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak go w pełni wykorzystać. Z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero wynika, że 33,1% respondentów docenia kreatywne treści twórców, które powstają w wyniku komercyjnej współpracy z markami. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Być może wynika to z tego, że reklamy twórców na TikToku są na tyle angażujące i kreatywne, że nie wywołują negatywnych emocji wśród użytkowników. Badania potwierdzają również, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają wpływ na wzrost sprzedaży produktów marek, z którymi współpracują. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale influencera.
Zaangażowanie użytkowników TikToka.
Badania agencji GetHero wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. Zatem decydując się na działania marketingowe przy wykorzystaniu tej platformy mamy duże szanse na to, że uda nam się nawiązać trwałe relacje z potencjalnymi klientami. Co ciekawe, użytkownicy TikToka spędzają dużo czasu korzystając z platformy - 40% ankietowanych używa jej ponad 60 minut w ciągu dnia. Natomiast prawie co trzeci badany (30%) używa aplikacji 30-60 minut dziennie. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza TikTok do pięciu razy dziennie - blisko 38% osób biorących udział w wywiadzie. Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Raport został przygotowany i opracowany przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych, uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy, ale także preferencje użytkowników TikToka niezwiązane tylko z aplikacją.
Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: https://gethero.pl/raport-tiktok/
GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.
Wyższa na dłużej – rentowność papierów skarbowych w USA
Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy
Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.