Komunikaty PR

Jakie działania mogą wesprzeć employer branding?

2020-09-02  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 1.37 MB )

Według 83% przedsiębiorców przyciąganie i zatrzymywanie talentów to częste wyzwanie, z którym borykają się podczas swojej pracy. Jak podaje ICAN Institute koszty nieudanej rekrutacji mogą wynieść bowiem nawet 39 350 złotych, a w momencie odejścia pracownika – kwota ta może się potroić! Jak więc zbudować silną markę, która będzie niczym magnes przyciągać talenty? Czy można realizować employer branding poprzez aktywności takie jak imprezy integracyjne w górach lub weryfikację ścieżki pracownika? Odpowiadamy!

Opinie nowych kandydatów – dlaczego warto je wykorzystać?

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić właściciel firmy, jeśli chodzi o budowanie marki pracodawcy, jest brak informacji zwrotnych od pracowników. Przy zatrudnianiu nowych pracowników dobrze jest konsultować się z nimi w trakcie całego procesu. Podczas rozmowy możesz dowiedzieć się, gdzie występują problemy w procesie wdrażania i jak je naprawić. Ignorowanie usterek w procesie rekrutacji i szkolenia obecnych pracowników może być receptą na… katastrofę. Im dłużej będziesz czekać, aby rozwiązać te problemy, tym trudniej będzie Ci przyciągać stały strumień wartościowych kandydatów. Wysłuchanie obaw swojego zespołu jest niezbędne, jeśli chcesz stworzyć kulturę firmy opartą na trosce i zrozumieniu.

Zadanie dla Ciebie: przygotuj listę kontrolną, która na każdym etapie rekrutacji i onboardingu będzie wypełniana przez nowoprzybyłe osoby (pamiętaj o przeanalizowaniu wyników!).

Ścieżka pracownika – czyli jak spojrzeć na firmę oczami osoby z zewnątrz?

O ile pojęcie ścieżki kariery pracownika jest znane wielu osobom, to ścieżka pracownika jest już mniej popularna. Co zatem kryje się pod tym terminem? To cała „trasa”, jaką musi pokonać potencjalny pracownik od momentu zbliżenia się do siedziby firmy, do chwili, gdy usiądzie na fotelu przed rekruterem. Podczas tych kilku minut dana osoba ma szanse przyjrzeć się i ocenić elementy takie jak: elewacja budynku, schody, recepcja, wystrój wnętrza, czy wygląd łazienki. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Devire - już co 2 kandydat rozważający ofertę pracy ocenia biuro oraz jego lokalizację. Coraz częściej zdarza się również, że potencjalny pracownik odrzuca propozycję zatrudnienia właśnie ze względu na niedogodne warunki biurowe.

Zadanie dla Ciebie: przejdź samodzielnie (lub zaangażuj managerów) drogę, która pokonuje każdy potencjalny pracownik. Dzięki temu zweryfikujesz, czy na swojej drodze nie natyka się np. na niedziałające włączniki światła, porozrzucane kartony lub odpadające elementy tynku.

Nowe technologie – jakie rozwiązania warto roważyć?

Utrzymanie konkurencyjności w świecie biznesu wymaga ciężkiej pracy. Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie Twojej firmie przewagi konkurencyjnej jest pozostawanie „na bieżąco” z nowoczesnymi technologiami. Istnieje mnóstwo narzędzi dostępnych dla właścicieli firm, którzy próbują zoptymalizować swoje działania z zakresu employer brandingu. Inwestowanie w takie rozwiązania jak marketing conversion, nowoczesną stronę internetową, czy atrakcyjne kampanie skierowane do potencjalnych pracowników to tylko niektóre z przykładów.

Zadanie dla Ciebie: Zastanów się, czy wykorzystałeś wszystkie możliwe rozwiązania, które mogłyby wesprzeć employer branding. Jeśli nie masz do tego zasobów – skonsultuj się z ekspertami, którzy mogą wesprzeć Cię w tym temacie.

- Jeśli chcemy przyciągnąć najlepszych i najzdolniejszych pracowników, stworzenie silnej marki powinno być niezbędnym elementem naszej strategii. Włączenie do tego procesu nowych technologii, takich jak np. marketing conversion i współpraca działu HR z działem PR-u to dobry sposób na zbudowanie odnoszącej sukcesy i szanowanej marki pracodawcy – mówi Anna Goławska z agencji PR Commplace.

Wykorzystaj nowe technologie

Wiele uczelni wyższych przed rozpoczęciem roku akademickiego organizuje imprezy integracyjne w górach lub nad morzem, podczas których starsi koledzy wprowadzają „pierwszoroczniaków” w kulturę organizacyjną oraz zapoznają ze specyfiką danego kierunku. Dlaczego nie przenieść tego także do firmy? To dobra okazja, aby w ciekawy sposób zapoznać nowych pracowników z wartościami przedsiębiorstwa, jednocześnie tworząc z nimi relację. - Budowanie i nadzorowanie zespołu podczas imprez integracyjnych daje także możliwość spojrzenia na grupę pod kątem poszukiwania liderów, taktyków, czy planistów – mówi Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży i Obsługi Klientów Dworu Korona Karkonoszy, który specjalizuje się w organizowaniu wyjazdów firmowych. Podczas wykonywania ćwiczeń team buildingowych w łatwy sposób można zauważyć, jakie role naturalnie przyjmują poszczególne osoby. Dobrze zorganizowane imprezy integracyjne w górach, czy nad morzem mogą stać się kultowym elementem w kulturze organizacyjnej firmy, a uczestnictwo w nich byłoby wręcz ukoronowaniem pomyślnie zakończonego procesu rekrutacyjnego.

Zadanie dla Ciebie: zastanów się, z jakimi problemami borykają się nowoprzyjęci pracownicy i w jaki sposób wyjazd integracyjny mógłby rozwiązać te problemy.

- Ważnym aspektem każdego wyjazdu są działania z zakresu „team building”. Z pozoru proste ćwiczenia, odpowiednio dobrane przez nas do specyfiki danej firmy, czy relacji pracowników stanowią okazję do integracji zespołu, a finalnie - zwiększenia efektywności jego pracy – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Weryfikacja ścieżki klienta, imprezy integracyjne w górach, marketing conversion – to tylko kilka przykładów, które mogą wesprzeć Twoją firmę w pozyskaniu prawdziwych talentów. Na koniec warto przytoczyć jeszcze myśl amerykańskiego pisarza, filozofa i publicysty - Richarda Bacha: „Im bardziej chcę coś robić, tym mniej nazywam to pracą”. Te słowa to klucz do zrozumienia, czym powinna być skuteczna strategia employer brandingowa.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.