Komunikaty PR

Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?

2024-09-30  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Transport gabarytowych ładunków dużej masy zawsze jest wyzwaniem - tym większym, jeśli odbywa się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Firma PTS Logistics szukała wózka, który sprosta trudom pracy w hamburskim porcie. Jakie rozwiązanie wybrano?

PTS Logistics to operator logistyczny obsługujący na rzecz klientów zróżnicowane ładunki – od małych części po duże i ciężkie komponenty maszyn. Za sprawą lokalizacji w Bremerhaven, Bremie, Hamburgu, Heeslingen, Mönchengladbach i Ravensburgu firma jest obecna w najważniejszych portach morskich i śródlądowych Niemiec. W ciągu roku wysyła z nich – w tym na eksport drogą morską – nawet 7 000 ładunków zajmujących około 65 tys. m3 i ważących 15 tys. ton. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje magazynowanie, kompletację zamówień, pakowanie, odprawę celną, a także montaż i instalację maszyn w siedzibie klienta. Oddziałowi PTS w hamburskim porcie potrzebne były wózki widłowe zdolne efektywnie obsługiwać zróżnicowane ładunki i niezawodne funkcjonować w trudnych warunkach atmosferycznych. – W przeszłości konserwacja i naprawy pojazdów transportowych – szczególnie tych przeznaczonych do obsługi najcięższych ładunków – powodowały wąskie gardła. Szukając rozwiązania, zdecydowaliśmy się poddać intensywnym testom wózki widłowe różnych producentów – relacjonuje Patrick Rehberg, dyrektor generalny PTS Logistics. Jednym z pojazdów, na którego wynajem krótkoterminowy zdecydowano się w ramach testów był czołowy wózek widłowy STILL serii RCD o udźwigu do 16 ton.

Zastosowane rozwiązanie

Użyte w hamburskim oddziale PTS spalinowe wózki czołowe serii RCD 100-180 z silnikami Diesla zostały zoptymalizowane przez projektantów pod kątem wydajności i minimalizacji wpływu na środowisko. Automatyczna skrzynia eliminuje konieczność sprzęgania i przełączania biegów. Dwa ciche silniki turbo charakteryzują się imponującym momentem obrotowym i automatycznie dostosowują swoją pracę do ciężaru ładunku. W połączeniu z nowoczesnym systemem oczyszczania spalin, trwale zmniejsza to zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Do istotnych z perspektywy PTS Logistics wyróżników modelu należały także wygoda manewrowania i ergonomia pracy. – Co było korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszej siedzibie, czołowy wózek widłowy STILL RCD charakteryzuje się kompaktową jak na tak duży pojazd konstrukcją, niewielkim promieniem skrętu oraz precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym. O wygodzie i wydajności pracy z jego zużyciem stanowi także doskonała widoczność zapewniona przez duże okna kabiny, okno dachowe i przemyślną budowę masztu – opowiada André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. Do dodatkowego zwiększenia komfortu pracy przyczyniają się takie cechy spalinowego wózka widłowego RCD 16 t jak:

  • prowadzące do kabiny duże, antypoślizgowe stopnie,
  • regulowany fotel operatora,
  • 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, na którym prezentowane są wszystkie istotne informacje.

W razie potrzeby cały obszar pracy operatora – wraz z elementami sterującymi – można obrócić o 180 stopni. Co istotne ze względów bezpieczeństwa, pojazd automatycznie się wyłącza, kiedy operator nie ma kontaktu z pedałem przyspieszenia, a automatyczny hamulec postojowy prosto aktywuje się z użyciem przełącznika.

Efekt wdrożenia

Krótkoterminowy wynajem wózka widłowego RCD 100-180 na potrzeby testów pozwolił PTS Logistics ocenić i docenić przewagi konkurencyjne tego stosunkowo nowego w ofercie STILL pojazdu o udźwigu do 16 ton. W czasie „okresu próbnego” dowiedziono, że RCD pozwala niezawodnie, bezpiecznie i prosto obsługiwać ładunki dużej masy – także w stosunkowo ciasnych przestrzeniach. Co więcej, wózek charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa wśród pojazdów z napędem hydrodynamicznym w tej klasie udźwigu. Minimalizuje to koszty eksploatacji oraz emisję CO2 podczas pracy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.