Komunikaty PR

Jakie wózki widłowe sprawdzą się w obsłudze gabarytów w portach?

2024-09-30  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
wojciech@getmorepr.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Transport gabarytowych ładunków dużej masy zawsze jest wyzwaniem - tym większym, jeśli odbywa się w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Firma PTS Logistics szukała wózka, który sprosta trudom pracy w hamburskim porcie. Jakie rozwiązanie wybrano?

PTS Logistics to operator logistyczny obsługujący na rzecz klientów zróżnicowane ładunki – od małych części po duże i ciężkie komponenty maszyn. Za sprawą lokalizacji w Bremerhaven, Bremie, Hamburgu, Heeslingen, Mönchengladbach i Ravensburgu firma jest obecna w najważniejszych portach morskich i śródlądowych Niemiec. W ciągu roku wysyła z nich – w tym na eksport drogą morską – nawet 7 000 ładunków zajmujących około 65 tys. m3 i ważących 15 tys. ton. Kompleksowa oferta przedsiębiorstwa obejmuje magazynowanie, kompletację zamówień, pakowanie, odprawę celną, a także montaż i instalację maszyn w siedzibie klienta. Oddziałowi PTS w hamburskim porcie potrzebne były wózki widłowe zdolne efektywnie obsługiwać zróżnicowane ładunki i niezawodne funkcjonować w trudnych warunkach atmosferycznych. – W przeszłości konserwacja i naprawy pojazdów transportowych – szczególnie tych przeznaczonych do obsługi najcięższych ładunków – powodowały wąskie gardła. Szukając rozwiązania, zdecydowaliśmy się poddać intensywnym testom wózki widłowe różnych producentów – relacjonuje Patrick Rehberg, dyrektor generalny PTS Logistics. Jednym z pojazdów, na którego wynajem krótkoterminowy zdecydowano się w ramach testów był czołowy wózek widłowy STILL serii RCD o udźwigu do 16 ton.

Zastosowane rozwiązanie

Użyte w hamburskim oddziale PTS spalinowe wózki czołowe serii RCD 100-180 z silnikami Diesla zostały zoptymalizowane przez projektantów pod kątem wydajności i minimalizacji wpływu na środowisko. Automatyczna skrzynia eliminuje konieczność sprzęgania i przełączania biegów. Dwa ciche silniki turbo charakteryzują się imponującym momentem obrotowym i automatycznie dostosowują swoją pracę do ciężaru ładunku. W połączeniu z nowoczesnym systemem oczyszczania spalin, trwale zmniejsza to zarówno zużycie paliwa, jak i emisję CO2. Do istotnych z perspektywy PTS Logistics wyróżników modelu należały także wygoda manewrowania i ergonomia pracy. – Co było korzystne w świetle ograniczeń przestrzennych w naszej siedzibie, czołowy wózek widłowy STILL RCD charakteryzuje się kompaktową jak na tak duży pojazd konstrukcją, niewielkim promieniem skrętu oraz precyzyjnym sterowaniem hydraulicznym. O wygodzie i wydajności pracy z jego zużyciem stanowi także doskonała widoczność zapewniona przez duże okna kabiny, okno dachowe i przemyślną budowę masztu – opowiada André Stelley, Technical Operations Manager w PTS Logistics Hamburg. Do dodatkowego zwiększenia komfortu pracy przyczyniają się takie cechy spalinowego wózka widłowego RCD 16 t jak:

  • prowadzące do kabiny duże, antypoślizgowe stopnie,
  • regulowany fotel operatora,
  • 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy wysokiej rozdzielczości, na którym prezentowane są wszystkie istotne informacje.

W razie potrzeby cały obszar pracy operatora – wraz z elementami sterującymi – można obrócić o 180 stopni. Co istotne ze względów bezpieczeństwa, pojazd automatycznie się wyłącza, kiedy operator nie ma kontaktu z pedałem przyspieszenia, a automatyczny hamulec postojowy prosto aktywuje się z użyciem przełącznika.

Efekt wdrożenia

Krótkoterminowy wynajem wózka widłowego RCD 100-180 na potrzeby testów pozwolił PTS Logistics ocenić i docenić przewagi konkurencyjne tego stosunkowo nowego w ofercie STILL pojazdu o udźwigu do 16 ton. W czasie „okresu próbnego” dowiedziono, że RCD pozwala niezawodnie, bezpiecznie i prosto obsługiwać ładunki dużej masy – także w stosunkowo ciasnych przestrzeniach. Co więcej, wózek charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa wśród pojazdów z napędem hydrodynamicznym w tej klasie udźwigu. Minimalizuje to koszty eksploatacji oraz emisję CO2 podczas pracy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej Biuro prasowe
2024-09-30 | 15:00

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej

Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy
Transport Czterodniowy tydzień pracy w transporcie
2024-09-29 | 09:00

Czterodniowy tydzień pracy w transporcie

Europa Zachodnia i duże powierzchniowo kraje jak Australia czy Kanada już od dawna wprowadzają 4-dniowy tydzień pracy. W Polsce trwa od dłuższego czasu dyskusja na ten temat i tradycyjnie
Transport Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego
2024-09-27 | 01:00

Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego

29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki

Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.

Farmacja

Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki

Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.

DlaWas.info

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.