Jeroen Eijsink powołany na stanowisko prezesa zarządu Grupy Girteka
Grupa Girteka, największa europejska firma transportowa oparta na aktywach, kontynuuje wzmacnianie zespołu zarządzającego, powołując Jeroena Eijsinka na stanowisko prezesa zarządu Grupy Girteka od 1 sierpnia 2023 roku.
Jeroen Eijsink wnosi bogate, międzynarodowe doświadczenie, nabyte w firmach Siemens i Deutsche Post DHL, a w szczególności C.H. Robinson, gdzie od 2015 r. Jeroen pełnił funkcję prezesa odpowiedzialnego za Europę. Założony w 1905 roku C.H. Robinson jest jedną z największych firm logistycznych na świecie.
- Cieszę się, że Jeroen Eijsink wybrał Girtekę, aby kontynuować swoją 25-letnią międzynarodową karierę i przyspieszy nasz rozwój jako odpowiedzialnej firmy logistycznej – mówi Edvardas Liachovičius, prezes zarządu Grupy Girteka - W 1997 roku, kiedy zostałem jednym z pierwszych pracowników Girteki, firma posiadała tylko 1 ciężarówkę, i tak właśnie zaczęło się moje życie zawodowe. W 2008 roku, gdy Girteka miała już 800 pracowników, 300 ciężarówek i sprzedaż na poziomie 50 mln euro rocznie, zostałem mianowany prezesem zarządu, co rozpoczęło drugi etap mojej kariery. Dziś, gdy Girteka ma 23 000 pracowników, blisko 10 000 ciężarówek i 2 mld euro rocznej sprzedaży, mam zaszczyt rozpocząć trzeci etap, zostając aktywnym członkiem zarządu Grupy – mówi Liachovičius.
Grupa Girteka jest spółką należącą w całości do Mindaugasa Raila (90%) i Edvardasa Liachovičiusa (10%).

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.