Jeszcze mniej plastiku – Lidl Polska wprowadza nowe opakowania pomidorów
Lidl Polska nieustannie troszczy się o środowisko naturalne i poszukuje nowych rozwiązań, aby skutecznie działać na rzecz ograniczenia ilości zużywanego plastiku. Niedawno w sklepie pojawiła się nowość! Pomidory truskawkowe 250 g są teraz sprzedawane w szalce, a nie w kubeczku. Dzięki temu w ciągu najbliższego roku Lidl wprowadzi do obrotu aż o 55 ton mniej plastiku!
Małe kroki rodzą wielkie zmiany! Lidl Polska jest świadomy swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nieustannie dąży do redukcji zużywanych surowców. Jednym z takich działań jest zmiana opakowania pomidorów truskawkowych 250 g. Do tej pory pomidorki były sprzedawane w charakterystycznym kubeczku. Teraz jednak, dzięki zmianie opakowania na szalkę, ilość zużytego plastiku jest zredukowana aż o 43% w przypadku każdego jednostkowego opakowania!
Działania w kierunku eliminacji plastiku oraz międzynarodowa współpraca pomogły firmie Lidl osiągnąć, a nawet przekroczyć pułapy celów strategii REset Plastic, którą sieć realizuje od 2018 roku. Skuteczność w realizacji ustalonych założeń skłoniły sieć do obrania jeszcze bardziej ambitnego kursu: do 2025 roku firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 30%, a do 2027 roku wartość ta zwiększy się do 35% w porównaniu z rokiem bazowym 2017.
Poniższe dane ilustrują postępy poczynione przez Lidl Polska w 2022 roku w porównaniu z 2017 rokiem:
- Sieć zmniejszyła zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 29%.
- Firma wykorzystuje 11% materiałów pochodzących z recyklingu.
- W Lidl Polska udało się osiągnąć maksymalną zdolność do recyklingu dla 53% opakowań marek własnych.
Lidl Polska nieustannie dokłada wysiłków, aby osiągnąć cele REset Plastic. Każde działanie mające na celu zapewnienie odpowiedzialnego korzystania z tworzyw sztucznych przyczynia się do większego dobra, zgodnie z wizją „mniej plastiku – obieg zamknięty”.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.