Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta forma dostawy jest czynnikiem motywującym dla ponad 4 na 5 klientów robiących zakupy w sieci[1]. Nie dziwi zatem fakt, że dostawa przez Paczkomat® jest także najpopularniejszą metodą dostawy dostępną na ERLI, najszybciej rozwijającego się marketplace w Polsce. Jednak jak pokazują liczne badania, kupujący oczekują nie tylko wygodnej dostawy, ale także łatwego sposobu na zwrot zamówień. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, ERLI wprowadziło pierwszą własną usługę zwracania produktów, a tym samym rozszerzyła współpracę z InPost udostępniając ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 – szybki i wygodny sposób nadania zwrotu paczki, bez konieczności drukowania etykiety, właśnie poprzez urządzenia paczkowe InPost.
– Cały czas pracujemy nad podnoszeniem jakości doświadczenia zakupowego naszych klientów. W ERLI wiemy, jak ważne jest wygodne przeprowadzenia procesu zakupowego, ale jednocześnie chcemy zadbać również o ten sam poziom wygody i prostoty procesu w przypadku obsługi posprzedażowej. To ważny element budowania lojalności klientów - jak wynika bowiem z badań, aż 92% ankietowanych twierdzi, że skorzysta ponownie z usług sprzedawcy, jeśli proces zwrotu produktu będzie łatwy[2]. Z kolei dla niemal ¾ kupujących możliwość zwrotu ma bezpośredni wpływ na ich decyzje o zakupie[3] – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI – Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie zakupione produkty są w pełni trafione. To się zdarza – właśnie dla takich sytuacji, we współpracy z liderem rozwiązań logistycznych, firmą InPost, uruchomiliśmy naszą usługę, która w pierwszej kolejności będzie dostępna dla użytkowników zamawiających produkty przez Paczkomat® – dodaje.
Użytkownicy, którzy w trakcie robienia zakupów poprzez stronę internetową czy też aplikację mobilną ERLI, wybiorą opcję dostawy przez Paczkomat®, w przypadku, gdy zmienią zdanie lub produkt nie spełni ich oczekiwań, będą mogli skorzystać z opcji ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 i w prosty sposób zwrócić towar bez konieczności samodzielnego szukania kuriera lub wyprawy na pocztę. Do ich dyspozycji będzie 22 tys. urządzeń Paczkomat® InPost dostępnych w całej Polsce. Z kolei drogę paczki do sprzedawcy można śledzić na bieżąco w aplikacjach ERLI oraz InPost.
- Innowacyjne rozwiązania InPost mają ułatwiać życie klientom w codziennych sytuacjach. Cieszymy się, że również użytkownicy platformy ERLI będą mogli skorzystać z usługi zwrotów poprzez maszyny Paczkomat®. Naszym celem jest zapewnienie klientom najwyższej jakości usług, a opcja „ERLI Zwrot Paczkomat 24/7” to kolejny krok w ułatwianiu klientom procesu zwrotu oraz podnoszeniu ich satysfakcji z zakupów online – mówi Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu w InPost
Proste kroki do szybkiego zwrotu
Nowa usługa jest dostępna dla każdego użytkownika ERLI, wybierającego dostawę przez Paczkomat®, niezależnie od urządzenia, z którego robi zakupy – formularz do zwrotu można wypełnić poprzez aplikację ERLI, ale też z poziomu komputera. Standardowy czas na zgłoszenie chęci zwrotu zamówienia wynosi 14 dni od momentu otrzymania przesyłki, lecz może zostać wydłużony przez samego sprzedawcę. Co ważne, koszt usługi jest stały, a to oznacza, że cena jest taka sama dla małej, średniej, ale też dużej przesyłki i wynosi 12,90 zł. Największa możliwa przesyłka może mieć nawet wymiary 41 cm × 38 cm × 64 cm i ważyć do 25 kg.
– Sam proces przygotowania i nadania zwrotu jest bardzo prosty i szybki – to ogromna oszczędność czasu, ponieważ wszystkie dane wypełniają się automatycznie. Co równie ważne, pozwala on ograniczyć zużycie papieru – nie ma bowiem potrzeby drukowania etykiety czy też formularza. Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu maksymalnie 14 dni od momentu odbioru paczki przez sprzedawcę – tłumaczy Katarzyna Kierach z ERLI – Usługa ERLI Zwrot Paczkomat 24/7 to pierwsze tego typu rozwiązanie wspomagające proces zwrotu na ERLI. Rozpoczęliśmy już prace nad rozszerzeniem oferty o inne metody, aby każdy mógł szybko i wygodnie zwracać nietrafione zakupy.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html
[2] https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/dylemat-darmowych-zwrotow
[3] https://pitd.org.pl/logistyka-e-commerce-pobierz-darmowy-raport/
Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok
Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.