Komunikaty PR

Język nowej generacji

2020-01-16  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania pvm ( 0.1 MB )

Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią, wreszcie czy rzeczywistość, w której zostali wychowani warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie współczesne marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, pokaźnej grupy potencjalnych klientów. Jakie strategie obiorą?

Z jak zmiany

Młodzi ludzie stanowią obecnie 30% światowej populacji. Najstarsi przedstawiciele tej generacji kończą właśnie 21 lat i stają w pełni świadomymi konsumentami. Ta pokaźna grupa nowych klientów to „łakomy kąsek” dla wszystkich marketingowców. Dlatego firmy, także z branży FMCG opracowują i wdrażają strategie biznesowe, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania przedstawicieli tego pokolenia.  – Według badania OC&C Strategy Consultants osoby urodzone po 1998 roku rozwijają trendy zapoczątkowane przez Millenialsów. Mowa m.in. o poczuciu wspólnoty i odpowiedzialności społecznej czy pragnieniu doświadczania bardziej niż posiadania. Z drugiej strony, kształtują też własne, nowe wzorce i postawy. Jeśli chodzi o kryteria dotyczące decyzji zakupowych, przedstawiciele pokolenia Z wciąż, podobnie jak starsze generacje, kierują się głównie ceną i jakością. Jednocześnie, biorą oni pod uwagę również takie czynniki jak styl czy unikalność. Podczas zakupów, pokolenie Z wybiera marki, które reprezentują zbliżony do ich system wartości  – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Globalny dostęp

Najmłodsze pokolenie, o które w najbliższym czasie powalczą firmy wyróżnia się globalnym charakterem. To ludzie, którzy dorastali w dobie wszechobecnego internetu. Mają dziś dostęp do tych samych informacji i mediów, a także, co ważne, możliwość zakupu tych samych usług i produktów. Osoby mieszkające na wschodniej czy zachodniej półkuli mogą więc postrzegać świat w zaskakująco podobny sposób i reagować na podobne bodźce. Chcąc dotrzeć z przekazem do jak najszerszej grupy odbiorców globalne marki często wybierają więc znanych na całym świecie celebrytów, dzięki którym komunikują swoje produkty w Ameryce, Europie czy Azji. Podobnie działa to także w skali danego kraju. Przykład? Jedna z ostatnich kampanii realizowana przez Perfetti van Melle dla Chupa Chups, angażująca Stuu i Naruciaka, jednych z najpopularniejszych infuencerów w Polsce. Ich #SourInfernalsChallenge zobaczyło niemal 1,5 widzów!

Niepodważalna indywidualność

Wchodząca na rynek generacja chętnie przyjmuje globalnie dostępnie wzorce i postawy. Lubi mainstreamowe marki i asortyment z rozpoznawalnym logo.  Jednocześnie jednak poszukuje produktów, które wyróżniają się czymś niezwykłym. I niekoniecznie chodzi o nowości. Przedstawiciele pokolenia Z chętnie sięgają także po limitowane edycje dobrze znanych produktów wypuszczane na rynek np. przy okazji wydarzeń na świecie. – W Perfetti Van Melle stale przyglądamy się trendom na rynku i nieustannie staramy się na nie na bieżąco odpowiadać. Rok 2020 będzie dla nas niezwykle intensywny, jako że szykujemy dla naszych klientów, także tych z Pokolenia Z serie produktów, które z pewnością będą dla nich sporym, pozytywnym, zaskoczeniem – komentuje Bonecki.

Wśród Pokolenia Z znajdziemy świadomych konsumentów, którzy mają wysokie wymagania względem marek. Wartości, które cenią powinny być zawarte w DNA brandów. Chcąc dotrzeć i przekonać do siebie przedstawicieli tej generacji firmy muszą pamiętać o zapewnieniu konsumentom odpowiednich wrażeń i stałej obecności w mediach społecznościowych. To one najbardziej wpływają na umysły i decyzje najmłodszych kupujących. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że stawka o którą walczą firmy jest wysoka.  Nawiązanie silnej relacji „marka – konsument” z pokoleniem, które dopiero wkracza w dorosłość może zaowocować zdobyciem lojalnego klienta na lata.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.