Język nowej generacji

Najstarsi przedstawiciele generacji Pokolenia Z właśnie stają się samodzielnymi konsumentami. Jacy są? Co lubią, wreszcie czy rzeczywistość, w której zostali wychowani warunkuje ich decyzje zakupowe? Przed tymi pytaniami stają właśnie współczesne marki, które chciałby dotrzeć do serc (i portfeli) nowej, pokaźnej grupy potencjalnych klientów. Jakie strategie obiorą?
Z jak zmiany
Młodzi ludzie stanowią obecnie 30% światowej populacji. Najstarsi przedstawiciele tej generacji kończą właśnie 21 lat i stają w pełni świadomymi konsumentami. Ta pokaźna grupa nowych klientów to „łakomy kąsek” dla wszystkich marketingowców. Dlatego firmy, także z branży FMCG opracowują i wdrażają strategie biznesowe, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania przedstawicieli tego pokolenia. – Według badania OC&C Strategy Consultants osoby urodzone po 1998 roku rozwijają trendy zapoczątkowane przez Millenialsów. Mowa m.in. o poczuciu wspólnoty i odpowiedzialności społecznej czy pragnieniu doświadczania bardziej niż posiadania. Z drugiej strony, kształtują też własne, nowe wzorce i postawy. Jeśli chodzi o kryteria dotyczące decyzji zakupowych, przedstawiciele pokolenia Z wciąż, podobnie jak starsze generacje, kierują się głównie ceną i jakością. Jednocześnie, biorą oni pod uwagę również takie czynniki jak styl czy unikalność. Podczas zakupów, pokolenie Z wybiera marki, które reprezentują zbliżony do ich system wartości – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.
Globalny dostęp
Najmłodsze pokolenie, o które w najbliższym czasie powalczą firmy wyróżnia się globalnym charakterem. To ludzie, którzy dorastali w dobie wszechobecnego internetu. Mają dziś dostęp do tych samych informacji i mediów, a także, co ważne, możliwość zakupu tych samych usług i produktów. Osoby mieszkające na wschodniej czy zachodniej półkuli mogą więc postrzegać świat w zaskakująco podobny sposób i reagować na podobne bodźce. Chcąc dotrzeć z przekazem do jak najszerszej grupy odbiorców globalne marki często wybierają więc znanych na całym świecie celebrytów, dzięki którym komunikują swoje produkty w Ameryce, Europie czy Azji. Podobnie działa to także w skali danego kraju. Przykład? Jedna z ostatnich kampanii realizowana przez Perfetti van Melle dla Chupa Chups, angażująca Stuu i Naruciaka, jednych z najpopularniejszych infuencerów w Polsce. Ich #SourInfernalsChallenge zobaczyło niemal 1,5 widzów!
Niepodważalna indywidualność
Wchodząca na rynek generacja chętnie przyjmuje globalnie dostępnie wzorce i postawy. Lubi mainstreamowe marki i asortyment z rozpoznawalnym logo. Jednocześnie jednak poszukuje produktów, które wyróżniają się czymś niezwykłym. I niekoniecznie chodzi o nowości. Przedstawiciele pokolenia Z chętnie sięgają także po limitowane edycje dobrze znanych produktów wypuszczane na rynek np. przy okazji wydarzeń na świecie. – W Perfetti Van Melle stale przyglądamy się trendom na rynku i nieustannie staramy się na nie na bieżąco odpowiadać. Rok 2020 będzie dla nas niezwykle intensywny, jako że szykujemy dla naszych klientów, także tych z Pokolenia Z serie produktów, które z pewnością będą dla nich sporym, pozytywnym, zaskoczeniem – komentuje Bonecki.
Wśród Pokolenia Z znajdziemy świadomych konsumentów, którzy mają wysokie wymagania względem marek. Wartości, które cenią powinny być zawarte w DNA brandów. Chcąc dotrzeć i przekonać do siebie przedstawicieli tej generacji firmy muszą pamiętać o zapewnieniu konsumentom odpowiednich wrażeń i stałej obecności w mediach społecznościowych. To one najbardziej wpływają na umysły i decyzje najmłodszych kupujących. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że stawka o którą walczą firmy jest wysoka. Nawiązanie silnej relacji „marka – konsument” z pokoleniem, które dopiero wkracza w dorosłość może zaowocować zdobyciem lojalnego klienta na lata.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.