Jury konkursu Chivas Venture wybrało najbardziej innowacyjny polski start-up
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
15 stycznia odbył się lokalny finał konkursu Chivas Venture. Spośród najlepszej piątki start-up’ów wybrano zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę na arenie międzynarodowej. Firma MakeGrowLab powalczy o dofinansowanie z puli miliona dolarów, mierząc się z najlepszymi start-up’ami z całego świata – zwycięzcami lokalnych finałów konkursu z innych państw. Projekty wszystkich uczestników oprócz celów biznesowych mają wspólny cel – zmiana świata na lepsze.
Współzałożyciel MakeGrowLab Josh Brito poleci do Toronto na Globalny finał Chivas Venture, który odbędzie się podczas czterodniowej konferencji Collision – najdynamiczniej rozwijającego się wydarzenia z branży technologicznej w Ameryce Północnej. Polski reprezentant, wraz z przedstawicielami dwudziestu sześciu innych start-up’ów, powalczy o miejsce wśród piątki finalistów. Działalność MakeGrowLab wyróżnia się na tle innych innowacyjną technologią, która nie tylko nie zanieczyszcza środowiska, ale je wzbogaca (biomasa przekształcana jest w produkty i surowce przy udziale mikroorganizmów). Materiał może być hodowany w niemal każdych warunkach, zapewnia lepszą izolację tlenową niż papier i po wykorzystaniu może być rozkładany w domowym kompostowniku, stanowiąc nawóz pod hodowlę kolejnych produktów spożywczych.
„Zwycięstwo lokalnego finału Chivas Venture i możliwość reprezentowania Polski na arenie międzynarodowej to dla nas ogromne wyróżnienie oraz potwierdzenie, że ciężka praca i chęć czynienia świata bardziej przyjaznym miejscem mają rację bytu. Już na tym etapie czujemy się wielkimi wygranymi i mamy nadzieję, że nagroda dla MakeGrowLab będzie inspiracją dla innych polskich start-up’ów i dowodem na to, że każdy ma szansę zostać docenionym. Sukces jest kombinacją wielu różnych czynników i kompetencji, wystarczy uwierzyć w siebie i w swój pomysł.” – komentuje zwycięstwo Josh Brito z MakeGrowLab.
Udział w tak prestiżowym wydarzeniu poza korzyściami finansowymi daje finalistom możliwość zaprezentowania się przed międzynarodowym gremium specjalistów oraz szeroką publicznością. Idzie za tym również zdobycie wartościowych kontaktów oraz nagłośnienie poważnych problemów społecznych i środowiskowych, które ich innowacyjne start-up’y mają na celu rozwiązać.
„Dzięki Chivas Venture nasza wizja na pomoc pacjentom miała szansę się rozpowszechnić, co przyspieszyło prace nad systemem rehabilitacji afazji. Uczestnictwo w tym międzynarodowym przedsięwzięciu stanowiło ogromne wyzwanie, a wygrana utwierdziła nas w przekonaniu, że opracowywany przez nas system Voic jest potrzebny. Konkurs był też świetną okazją do nawiązania wartościowych znajomości i poznania przedsiębiorców dzielących naszą ambicję do czynienia świata lepszym.” – mówi Paweł Soluch, prezes Neuro Device, zwycięzca polskiej edycji Chivas Venture 2018.
Marka Chivas od lat pielęgnuje wartości zapoczątkowane przez założycieli Jamesa i Johna Chivasa. Bracia, którzy swoim sukcesem dzielili się ze społecznością już od początków firmy, udowodnili, że biznes może iść w parze z hojnością. Dwa wieki później powstał konkurs Chivas Venture, który tylko potwierdza tę ideę – dzięki dofinansowaniu start-up’ów, do tej pory pomoc otrzymało blisko milion osób na całym świecie.
„Chivas Venture co roku cieszy się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczestników, a zgłaszane projekty adresują różnorodne problemy społeczne. Potwierdza to, że realizowane przez nas działania mające na celu uświadamianie ludziom, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, przynoszą rezultaty. Sukces w rozumieniu marki Chivas to nie tylko biznes oparty na działalności odpowiedzialnej społecznie. To także kompozycja unikalnych wartości i talentów, których połączenie i właściwe wykorzystanie tworzy jedyną w swoim rodzaju całość. O tym staramy się mówić nie tylko przy okazji Chivas Venture, lecz także w ramach szerszej kampanii marki pod hasłem Success is a blend”. – dodaje Beata Maciejczak, Brand Director kategorii marek prestiżowych w Wyborowa Pernod Ricard.
Aby dowiedzieć się więcej na temat konkursu Chivas Venture i poznać korzyści łączenia celów biznesowych z misją społeczną, wystarczy odwiedzić stronę www.ChivasVenture.com.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.