Już dzisiaj premiera Commander ’85 z portfolio wydawniczego Gaming Factory!
Już dzisiaj w sklepach Steam i Microsoft odbędzie się premiera Commander ’85 – najnowszego projektu notowanego na GPW producenta i wydawcy gier komputerowych – Gaming Factory. Producentem gry jest studio The Moonwalls. Rolę współwydawcy pełni Ultimate Games.
- Z satysfakcją oddajemy dziś w ręce graczy nasz najnowszy projekt, czyli Commander ’85 – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory. - Gra przedstawia historię, której główny bohater nieświadomie znajduje się pośrodku wydarzeń, jakie mogą mieć wpływ na dalsze losy całego świata. Commander porusza bardzo aktualny teraz temat sztucznej inteligencji oraz tego, czy jako ludzkość jesteśmy gotowi taką samoświadomą maszyną kierować i jakie może to przynieść skutki. Postawimy gracza przed szeregiem trudnych wyborów, które będą miały wpływ na sposób zakończenia rozgrywki – dodaje.
Fabuła Commander ’85 skupia się na jednym z największych marzeń ludzkości dotyczącym stworzenia samoświadomej sztucznej inteligencji. Gra pozwala cofnąć się w czasie do lat osiemdziesiątych XX wieku. Jej bohaterem jest nastolatek, który w prezencie urodzinowym otrzymuje z pozoru niewinny prezent w postaci komputera wyposażonego w sztuczną inteligencję właśnie. Chłopiec nie ma pojęcia jak potężna maszyna trafiła w jego ręce. Ze zdziwieniem odkrywa do czego będzie zdolna, kiedy przekona się, że człowiek, który powinien nią zarządzać, jest do tego zupełnie nieprzygotowany. Zadaniem gracza będzie zdobycie zaufania komputera i utrzymanie jego pozytywnego nastawienia, aby poprzez zaawansowany system komunikowania się z maszyną móc zrealizować misję, jaką jest zakończenie Zimnej Wojny. Dzięki setkom możliwości każda rozgrywka będzie inna, a podjęte w grze decyzje doprowadzą do jednego z trzech możliwych zakończeń.
Atutem produkcji jest nieprzewidywalność oraz brak powtarzalności każdej z rozgrywek, które urozmaicone zostały o dodatkowe zadania oraz aktywności. Graczom towarzyszyć będą także losowo generowane ścieżki fabularne. Oprawa graficzna zainspirowana jest stylistyką znaną z kaset VHS, z dodatkowymi sekwencjami odzwierciedlającymi tę konwencję. Specjalnie na potrzeby gry powstały stacje radiowe z audycjami, dedykowanymi reklamami i muzyką oddającą atmosferę tamtych czasów.
Commander ’85 będzie dostępny w wersji na PC i konsoli Microsoft. Producentem tytułu jest studio The Moonwalls. Za wydanie projektu odpowiadają Gaming Factory oraz Ultimate Games.
Gaming Factory jednocześnie pracuje nad nowymi projektami. Premiery kilku z nich zaplanowane są jeszcze w tym roku, chodzi m.in. Bakery Simulator, Farming Life, czy Castle Flipper.
O Gaming Factory:
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń strategii działania spółki jest m.in. wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier, w tym poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym oraz zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów, w oparciu o rozwijany dział marketingu.
Spółka współpracuje z ponad 20-stoma deweloperami gier i pracuje obecnie nad ponad 25-cioma produkcjami na PC oraz ponad 30-stoma produkcjami na konsole. Gaming Factory produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe, gry akcji, tycoon.
Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.
Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.
Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.