Kajima Poland stawia na promocję kultury japońskiej
![Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_49930025.jpg)
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
Kajima Poland, generalny wykonawca z japońskim rodowodem, prowadzi liczne działania z obszaru CSR. Znaczna część z nich ukierunkowana jest na budowanie mostów kulturowych między Polską a Japonią. Firma od lat promuje Kraj Kwitnącej Wiśni, m.in. poprzez aktywny udział w różnych wydarzeniach. Przykładem jest zaangażowanie Kajima Poland w doroczną imprezę „Matsuri — Piknik z Kulturą Japońską”, w której w tym roku pełniła funkcję Grand Partnera.
Kajima Poland działa na polskim rynku budowlanym, świadcząc najwyższej jakości usługi z zakresu projektowania i realizacji obiektów kubaturowych, głównie dla logistyki i przemysłu, ale też dla branży handlowej i mieszkaniowej. Firma wywodzi się z Japonii i chętnie angażuje się w działania CSR służące podkreśleniu swoich korzeni.
„Nasze Partnerstwo na Matsuri – Pikniku z Kulturą Japońską wynika z bliskich relacji Kajima Poland z Ambasadą Japonii w Polsce, Związkiem Pracodawców Shokokai oraz Klubem Japońskim w Polsce – organizatorami tej imprezy. Działamy też wspólnie z firmami macierzystymi Kajima Europe oraz Kajima Corporation. Cieszymy się, że możemy przybliżać kulturę Japonii w Polsce. Często widzę dowody tego, że Polacy niezwykle cenią kulturę Japonii zarówno tę najnowszą, związaną z nowoczesną technologią, jak i dawną, tradycyjną, której jakość wynika z mistrzostwa. W życiu zawodowym, projektując i realizując duże obiekty dla logistyki, przemysłu, handlu oraz mieszkalne, staramy się łączyć te cechy: nowoczesność i dążenie do mistrzostwa” – mówi Jun Karasawa, Vice President, Project Director w Kajima Poland.
W tym roku Kajima Poland po raz kolejny uczestniczyła w „Matsuri — Piknik z Kulturą Japońską”, pełniąc funkcję Grand Partnera. Celem wydarzenia jest budowanie dobrych relacji pomiędzy Polską i Japonią.
„Współpracę z Matsuri rozpoczęliśmy w 2014 i już wówczas posiadaliśmy własne stoisko, prezentując na nim ciekawe projekty architektoniczne realizowane przez markę Kajima na całym świecie. Widząc, że na piknik przychodzą całe rodziny, od kilku lat oferujemy na naszym stoisku bezpieczne gry zręcznościowe kojarzące się z budownictwem i przeznaczone dla wszystkich bez względu na wiek” - komentuje Sandra Wróblewska, Senior Business Development Manager w Kajima Poland. „W tę akcję angażujemy się co roku z coraz większym entuzjazmem; wspólnie wymyślamy stoisko, wspólnie je budujemy i nawiązujemy relacje z gośćmi, opowiadając o naszej działalności biznesowej i pozabiznesowej, w tym popularyzując kulturę japońską w Polsce” – dodaje.
Pamiętnym przykładem aktywnej promocji kultury japońskiej w Polsce prowadzonej przez generalnego wykonawcę była współpraca z japońskim tradycyjnym Teatrem Nō Hōshō. W 2023 roku, na zaproszenie grupy Kajima, ta znana grupa teatralna przyjechała do Polski, trzykrotnie występując: na Pikniku Matsuri 2023, na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego w Warszawie oraz w Sali Bogusławskiego Teatru Narodowego. Kajima była współorganizatorem oraz sponsorem tych wydarzeń. Przedstawienia odbyły się pod patronatem Ambasady Japonii w Polsce w ramach działań wspierających społeczność ukraińską, a dochód ze sprzedaży biletów został w całości przekazany Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) na wsparcie Ukrainy.
Jeszcze wcześniej, w 2019 roku, Kajima była jednym ze sponsorów spektaklu Teatru Nō Hōshō, który odbył się w Teatrze Narodowym w Warszawie w ramach obchodów jubileuszu stulecia stosunków dyplomatycznych między Japonią i Polską. Wydarzenie to podkreśliło długotrwałe relacje kulturalne pomiędzy dwoma krajami.
![Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1528283333,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy ekologiczne budownictwo się opłaca? Deweloper odpowiada
![Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1856445180,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Dom Development utrzymuje wysoką sprzedaż mieszkań
![Jak dziś budują deweloperzy? Sprawdzamy najnowsze rozwiązania!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1107937553,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak dziś budują deweloperzy? Sprawdzamy najnowsze rozwiązania!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.