Komunikaty PR

Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć

2024-07-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ANETA SZERSZENIEWSKA
38 PR CONTENT COMMUNICATION

MODRA 92 C
02-661 WARSZAWA
aneta.szerszeniewska|38pr.pl| |aneta.szerszeniewska|38pr.pl
509 453 985
www.38contentcommunication.pl

Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w kampanii było powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć. 19 czerwca odbyło się jego pierwsze posiedzenie. Wydarzeniu towarzyszyły warsztaty dla dziennikarzy pt. „Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.” Wynikiem warsztatów było wspólne wypracowanie rekomendacji dla mediów  na temat komunikacji dotyczącej osób zaginionych.

 

„Staraniami wszystkich ludzi dobrej woli, zaangażowanych w kampanię „Gdzie jesteś?”, osiągnęliśmy kolejny krok milowy, jakim jest powołanie Zespołu ds. zaginięć oraz zorganizowanie warsztatów dla dziennikarzy. Bardzo nas cieszy, że tak wielu dziennikarzy wzięło w nich udział, bo to oznacza, że media są zainteresowane rzetelną komunikacją w tematach trudnych, jakimi są np. zaginięcia. Opowiadając o własnych doświadczeniach chcieliśmy przekazać nasze emocje i nasz punkt widzenia, aby uwrażliwić media na to, co czują rodziny osób zaginionych, kiedy czytają niedopracowane i niekiedy krzywdzące materiały.”

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć powstał z inicjatywy posłanki Ewy Szymanowskiej, w jego skład weszli również: Żaneta Cwalina-Śliwowska (Polska2050-TD); Barbara Okuła (Polska2050-TD) Rafał Kasprzyk (Polska2050-TD); Marcin Skonieczka (Polska2050-TD) oraz Paweł Śliż (Polska2050-TD).

Do zadań naszego Zespołu będzie należało wypracowanie propozycji zmian legislacyjnych wspierających przeciwdziałanie zaginięciom i próbom samobójczym. Będziemy również dążyć do wprowadzenia zmian i usprawnień w pracy zespołu, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu prawa, poszukiwań, kryminologii, suicydologii oraz psychologii-traumatologii. – zadeklarowała Ewa Szymanowska, posłanka Polska2050-TD.- Kolejnym kluczowym zadaniem będzie pozyskanie informacji o dobrych praktykach w walce z zaginięciami i próbami samobójczymi z innych krajów, aby móc zastosować sprawdzone rozwiązania w naszym kontekście. Planujemy również przeprowadzenie analizy obecnego stanu prawnego, organizacyjnego i proceduralnego, co pozwoli nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

Parlamentarny Zespół ds. zaginięć będzie również wspierał kampanie społeczno-edukacyjne, które mają na celu zwiększenie świadomości społecznej i edukacji w zakresie zaginięć oraz prób samobójczych.

 

„Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina – o języku i emocjach wokół komunikacji tematu zaginięć.”

 

19 czerwca, w ramach pierwszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć, odbyły się warsztaty dla dziennikarzy z udziałem posłanek: Ewy Szymanowskiej i Barbary Okuły, mediów, Agnieszki i Daniel Dymińskich - pomysłodawców kampanii „ Gdzie jesteś?” oraz ekspertów:

  • Justyny Żukowskiej-Gołębiewskiej – Psycholożki, psychotraumatolożki, absolwentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, na kierunku psychologia kliniczna.
  • Ks. Tomasza Marka Trzaski – księdza diecezji łomżyńskiej, suicydologa, certyfikowanego konsultanta kryzysowego. Eksperta Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
  • Moniki Kaczmarek-Śliwińskiej – adiunktki, dr hab., Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach). Medioznawczyni, ekspertki i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Założeniem warsztatów było omówienie, jak media i twórcy internetowi mogą wspierać nie tylko poszukiwania, ale też rodziny zaginionych osób; jak rzetelnie i empatycznie informować o zaginięciach, a także w jaki sposób rozmawiać z bliskimi osób zaginionych. Efektem spotkania było wypracowanie zestawu dobrych praktyk komunikacyjnych w temacie osób zaginionych. Dzięki wspólnej pracy zgromadzonych ekspertów oraz mediów uczestniczących w warsztatach powstał dokument: „Komunikacja dotycząca osób zaginionych - rekomendacja dla mediów w ramach kampanii społecznej „Gdzie jesteś?”.

Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem oraz zachęcamy do obejrzenia pełnej relacji z warsztatów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 PR CONTENT COMMUNICATION
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.