Kampania PLGBC Tydzień w EKOdomu: To Ty tworzysz zrównoważony dom
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W ramach projektu Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC zaplanowało kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Wydarzenie odbędzie się od 23 do 29 sierpnia br. Hasło przewodnie kampanii – To Ty tworzysz zrównoważony dom – to zachęcenie do zmiany codziennych nawyków i świadomych wyborów dla oszczędności zasobów i działań przyjaznych środowisku.
PLGBC zaprasza każdego mieszkańca, swoich członków i patronów projektu do zaangażowania się.
W ramach projektu realizowanego przez PLGBC: Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy – organizacja zaplanowała kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Przewidziano szereg aktywności, które odbędą się w dniach 23-29 sierpnia br.
Celem kampanii jest inspirowanie do użytkowania domu/mieszkania w sposób zrównoważony – od projektowania, poprzez budowę, do codziennego użytkowania i remontowania. Stowarzyszenie zachęca do aktywności każdego mieszkańca, swoich członków oraz partnerów projektu.
W ramach kampanii PLGBC codziennie będzie publikować treści z konkretnymi działaniami, które można podjąć, aby minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Każdy dzień poświęcony będzie innemu zagadnieniu. Przedstawione zostaną przykłady nadesłane przez organizacje i osoby zaproszone do współpracy. Ponadto będą one mogły w tym tygodniu pokazać w mediach społecznościowych poparcie dla kampanii poprzez dedykowaną grafikę z hashtagami: #EKOdom2021 i #budynkijakludzie.
Członkowie PLGBC będą dzielić się rozwiązaniami, które mogą mieć zastosowanie w zrównoważonym domu. Partnerzy projektu: ekoblogerka Ewelina Ulanicka, portal ekologiczny Nowl Eco, organizacje: Fundacja Na Zielonym oraz OSOM Gliwice przedstawią, co dla nich oznacza działanie na rzecz ekologicznego życia. Stowarzyszenie chce zaangażować także każdego mieszkańca – zachęca do przesyłania zdjęć i nagrań dobrych praktyk wprowadzanych w domach. Autor/ka najciekawszego ekologicznego rozwiązania otrzyma wejściówkę na największe wydarzenie zrównoważonego budownictwa w Polsce: 11. PLGBC Green Building Symposium.
Celem działań w projekcie Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy jest dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety oraz polepszenie zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC dąży do zaangażowania obywateli we wdrażanie opracowanych rozwiązań w codziennym, zrównoważonym życiu.
Więcej informacji na temat kampanii i rozwiązań dla zrównoważonego domu/mieszkania można znaleźć na stronie: https://budynkijakludzie.plgbc.org.pl/
Projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy finansowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.