Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?
Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc… jest wiele okazji do tego, by promować nasze produkty i usługi przy okazji popularnych świąt. I choć wiele firm w tym celu korzysta z reklamy online – to właśnie outdoor cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego? Reklamy te trudne pominąć, mają ciekawy przekaz i są dostępne 24 godziny na dobę.
Wielkość globalnego rynku reklamy zewnętrznej oszacowano na 46 953,64 mln dolarów w 2024 r. i oczekuje się, że w okresie prognozy będzie on rósł w tempie wynoszącym 4,51%, osiągając 61174,89 mln dolarów do 2031 r[1]. Reklama zewnętrzna to forma reklamy skupiająca się na dotarciu do konsumentów w miejscach publicznych. To masowe medium rynkowe służące do rozpowszechniania informacji o marce i jej działaniach. Dlaczego firmy tak chętnie inwestują w reklamę zewnętrzną? Ma ona ogromny potencjał, zasięgi i dotarcie.
Reklama zewnętrzna przy okazji świąt
Coraz więcej firm decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej przy okazji różnych świąt. I tak począwszy od stycznia firmy kupują powierzchnie, by promować produkty i usługi z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zaraz potem są Walentynki, a niecały miesiąc później Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn.
Z jakiej form reklamy outdoorowej najchętniej korzystają firmy? Część z nich wybiera billboardy przy ruchliwych ulicach lub w miastach. Te firmy są szczególnie popularne w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych. Przy okazji mniejszych uroczystości częściej są widoczne billdoory, streatboardy, dual frame czy opcja outdoor plus SMS. Nie zapominajmy również o reklamie tranzytowej w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Skuteczność reklamy zewnętrznej polega na możliwości dotarcia do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców przy jednoczesnym tworzeniu trwałych wrażeń.
– Reklamy OOH pomagają sprzedawać. Istotny jest ich przekaz. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest strategiczne rozmieszczenie reklamy w outdoorze. Umieszczanie reklam w pobliżu centrów handlowych i obszarów o dużym natężeniu ruchu lub w ich obrębie gwarantuje, że Twój przekaz dotrze do kupujących wtedy, gdy są oni najbardziej skłonni do dokonania zakupu – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.
Ekspert radzi, by już pod koniec roku zdefiniować, przy okazji jakich świąt chcemy inwestować w reklamę outdoorową. Posiadanie strategii działań pomoże nam nie tylko zaplanować budżet, ale także będziemy mieć pewność, że otrzymamy nośniki w dobrych lokalizacjach.
A czym należy pamiętać przed zaplanowaniem kampanii OOH?
Oto kilka podpunktów:
- Cel kampanii: Określ klarownie, jaki jest główny cel kampanii OOH. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, promować konkretny produkt lub usługę, generować ruch w sklepie czy może zwiększyć sprzedaż?
- Grupa docelowa: Zdefiniuj swoją grupę docelową. Kto jest Twoim potencjalnym klientem? Jakie są jego preferencje, zwyczaje zakupowe oraz gdzie spędza czas na co dzień?
- Lokalizacja: Wybierz odpowiednie lokalizacje dla swoich reklam, uwzględniając nawyki i trasę podróży Twojej grupy docelowej. Starannie przemyśl, gdzie znajdują się punkty o dużym natężeniu ruchu, centra handlowe, place czy inne strategiczne lokalizacje.
- Budżet: Określ dostępny budżet na kampanię OOH i rozważ, jak najlepiej go wykorzystać. Czy skupić się na jednej dużej reklamie czy też rozłożyć budżet na wiele mniejszych nośników?
- Format reklamy: Wybierz odpowiedni format reklamy, który najlepiej pasuje do Twojego przekazu i celów kampanii. Czy lepiej będzie skorzystać z billboardu, baneru, reklamy w środkach komunikacji miejskiej, czy może innych kreatywnych form reklamy?
- Czas trwania kampanii: Określ czas trwania kampanii, uwzględniając sezonowość, trendy zakupowe oraz okresy szczególnie istotne dla Twojej marki lub produktu.
- Zgodność z regulacjami: Upewnij się, że Twoja kampania OOH jest zgodna z lokalnymi regulacjami i przepisami dotyczącymi reklamy zewnętrznej.
- Zintegrowana strategia: Rozważ zintegrowanie kampanii OOH z innymi działaniami marketingowymi, takimi jak reklamy online, promocje w sklepach czy działania PR, aby zwiększyć skuteczność przekazu i osiągnąć spójność komunikacyjną.
[1] Raport "Outdoor Advertising Market Size 2024"

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.