Komunikaty PR

Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?

2024-03-28  |  01:00
Biuro prasowe

Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc… jest wiele okazji do tego, by promować nasze produkty i usługi przy okazji popularnych świąt. I choć wiele firm w tym celu korzysta z reklamy online – to właśnie outdoor cieszy się coraz większą popularnością. Dlaczego? Reklamy te trudne pominąć, mają ciekawy przekaz i są dostępne 24 godziny na dobę. 

Wielkość globalnego rynku reklamy zewnętrznej oszacowano na 46 953,64 mln dolarów w 2024 r. i oczekuje się, że w okresie prognozy będzie on rósł w tempie wynoszącym 4,51%, osiągając 61174,89 mln dolarów do 2031 r[1]. Reklama zewnętrzna to forma reklamy skupiająca się na dotarciu do konsumentów w miejscach publicznych. To masowe medium rynkowe służące do rozpowszechniania informacji o marce i jej działaniach. Dlaczego firmy tak chętnie inwestują w reklamę zewnętrzną? Ma ona ogromny potencjał, zasięgi i dotarcie.

Reklama zewnętrzna przy okazji świąt

Coraz więcej firm decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej przy okazji różnych świąt. I tak począwszy od stycznia firmy kupują powierzchnie, by promować produkty i usługi z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zaraz potem są Walentynki, a niecały miesiąc później Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn.

Z jakiej form reklamy outdoorowej najchętniej korzystają firmy? Część z nich wybiera billboardy przy ruchliwych ulicach lub w miastach. Te firmy są szczególnie popularne w okresie Świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych. Przy okazji mniejszych uroczystości częściej są widoczne billdoory, streatboardy, dual frame czy opcja outdoor plus SMS. Nie zapominajmy również o reklamie tranzytowej w środkach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Skuteczność reklamy zewnętrznej polega na możliwości dotarcia do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców przy jednoczesnym tworzeniu trwałych wrażeń.

 – Reklamy OOH pomagają sprzedawać. Istotny jest ich przekaz. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu jest strategiczne rozmieszczenie reklamy w outdoorze. Umieszczanie reklam w pobliżu centrów handlowych i obszarów o dużym natężeniu ruchu lub w ich obrębie gwarantuje, że Twój przekaz dotrze do kupujących wtedy, gdy są oni najbardziej skłonni do dokonania zakupu – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.  

Ekspert radzi, by już pod koniec roku zdefiniować, przy okazji jakich świąt chcemy inwestować w reklamę outdoorową. Posiadanie strategii działań pomoże nam nie tylko zaplanować budżet, ale także będziemy mieć pewność, że otrzymamy nośniki w dobrych lokalizacjach.

A czym należy pamiętać przed zaplanowaniem kampanii OOH?

Oto kilka podpunktów:

  • Cel kampanii: Określ klarownie, jaki jest główny cel kampanii OOH. Czy chcesz zwiększyć świadomość marki, promować konkretny produkt lub usługę, generować ruch w sklepie czy może zwiększyć sprzedaż?
  • Grupa docelowa: Zdefiniuj swoją grupę docelową. Kto jest Twoim potencjalnym klientem? Jakie są jego preferencje, zwyczaje zakupowe oraz gdzie spędza czas na co dzień?
  • Lokalizacja: Wybierz odpowiednie lokalizacje dla swoich reklam, uwzględniając nawyki i trasę podróży Twojej grupy docelowej. Starannie przemyśl, gdzie znajdują się punkty o dużym natężeniu ruchu, centra handlowe, place czy inne strategiczne lokalizacje.
  • Budżet: Określ dostępny budżet na kampanię OOH i rozważ, jak najlepiej go wykorzystać. Czy skupić się na jednej dużej reklamie czy też rozłożyć budżet na wiele mniejszych nośników?
  • Format reklamy: Wybierz odpowiedni format reklamy, który najlepiej pasuje do Twojego przekazu i celów kampanii. Czy lepiej będzie skorzystać z billboardu, baneru, reklamy w środkach komunikacji miejskiej, czy może innych kreatywnych form reklamy?
  • Czas trwania kampanii: Określ czas trwania kampanii, uwzględniając sezonowość, trendy zakupowe oraz okresy szczególnie istotne dla Twojej marki lub produktu.
  • Zgodność z regulacjami: Upewnij się, że Twoja kampania OOH jest zgodna z lokalnymi regulacjami i przepisami dotyczącymi reklamy zewnętrznej.
  • Zintegrowana strategia: Rozważ zintegrowanie kampanii OOH z innymi działaniami marketingowymi, takimi jak reklamy online, promocje w sklepach czy działania PR, aby zwiększyć skuteczność przekazu i osiągnąć spójność komunikacyjną.

 


[1] Raport "Outdoor Advertising Market Size 2024"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.